دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جداسازی 19 کیلو از تومور مرد فیلی +عکس



اخبار علمی - جداسازی 19 کیلو از تومور مرد فیلی +عکس

این مرد تا به حال دو بار زیر تیغ جراحان رفته بود که 17.5 کیلوگرم از تومور صورتش برداشته شود ولی هنوز این تومور عجیب به رشد خود ادامه می دهد و کاهش پیدا نکرده است.

افرادی که خبرهای عجیب سراسر دنیا را به گونه های مختلف دنبال می کنند حتما تا به حال اسم مرد فیلی را شنیده اند که تومور بسیار عجیبی روی صورت او در حال رشد کردن است و تا به حال هیچ پزشکی نتوانسته است دلیل آن را اعلام کند.

"هوآنگ چونکای" مرد چینی است که بیشتر با نام "مرد فیلی" شناخته می شود. او یکی از معروف ترین افرادی است که دچار بیماری خاص و وحشتناکی شده است زیرا به خاطر صورتش تقریبا تمامی دنیا او را می شناسند. پزشکان به تازگی به او گفته اند که هیچ مکثی در رشد این تومور نخواهید بود.

اخبار,اخبار علمی,جدا کردن تومور 19 کیلویی,تصاویر مرد فیلی


این مرد تا به حال دو بار زیر تیغ جراحان رفته بود که 17.5 کیلوگرم از تومور صورتش برداشته شود. در این عمل های جراحی که ساعت ها به طول انجامید، پزشکان تنها صورت او را برش زده و تومور را جدا می کردند. اولین عمل جراحی در سال 2007 انجام شد ولی طی 7 سال گذشته این تومور رشد کرده است.

اخبار,اخبار علمی,جدا کردن تومور 19 کیلویی,تصاویر مرد فیلی


این مرد 36 ساله چند روز پیش بار دیگر زیر تیغ جراحی رفت تا 19 امین کیلو از تومور صورتش را بردارد. این عمل سخت در شهر گوانگژو انجام شد تا به نوعی یک رکورد برای او به ثبت برسد. او تا به حال 19 کیلوگرم تومور از صورت خود جدا کرده است ولی هنوز توانایی زندگی درست را ندارد.

این تومور سنگین باعث شده است تا مشکلات بسیاری برای او به وجود آید که از جمله مهم ترین آن ها می توانیم به مشکلات نابینایی، کمردردهای شدید و حتی آرتروز گردن اشاره کرد. به سبب وزن سنگین سر این مرد او هم اکنون تنها 1.35 متر قد دارد.

 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
مرد هزار چهره بیمار تومور مغزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد صورت فیلی در حال بهبودی +عکس



مرد صورت فیلی در حال بهبودی +عکس

اکثر بیماری ها، امروزه قابل درمان هستند زیرا علم به قدری پیشرفت داشته است که در هر زمینه ای نشانه هایی از آن دیده می شود و دانشمندان زندگی خود را صرف حل مشکلات مختلف کرده اند.

مرد صورت فیلی در حال بهبودی

بیماری های نادر از جمله مواردی هستند که کمتر درمان برای آن ها پیدا می شود. این بیماری ها هر کدام شرایطی دارند که دانشمندان علم تحقیق روی آن را ندارند. نادر و عجیب بودن این بیماری ها اصلی ترین دلیل در حاشیه ماندن آن هاست.

"لیلت رام" جوان هندی ای است که از کودکی به بیماری خاصی دچار بوده است. این بیماری باعث شد تا تومور عجیبی روی صورت او ظاهر شده و به مرور رشد کند. این مورد به حدی رسید که صورت او کاملا تغییر شکل داد.

 

پس از آنکه پزشکان هندی از درمانش باز ماندند، خانواده او با بی رحمی کامل لیلت را به محل نگه داری بوفالوها انداختند و از خوشان دورش کردند و این باعث شد بیماری خیلی بیشتر پیشروی کند.

این جوان 23 ساله به حدی بیماری صورتش را عوض کرده بود که به او لقب ترسناک ترین مرد دنیا را دادند. این جوان قادر به خوردن غذا یا درست تنفس کردن نبود تا اینکه پزشکان اروپایی او را پیدا کردند.

پس از انجام آزمایش های مختلف پزشکان تصمیم گرفتند تا تومور صورت او را بردارند. پس از انجام چندین عمل جراحی بخش اعظمی از تومورها برداشته شده است و صورت او بهتر شده است. این جوان پس از عمل های جراحی به دنبال فردی برای ازدواج می گردد.

 

مرد صورت فیلی در حال بهبودی

 

مرد صورت فیلی در حال بهبودی

منبع:باشگاه خبرنگاران