دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جایگزینی نمونه خون با عرق با چسب پوستی جدید+تصاویر



اخبار علمی - جایگزینی نمونه خون با عرق با چسب پوستی جدید+تصاویر

این چسب ارتجاعی مجهز به مدار الکترونیکی، آنتن ارتباطی، تراشه کنترلر و نوعی سیستم نمونه‌گیری عرق کاغذمحور میکروسیال است.

دانشمندان دانشگاه سینسیناتی با همکاری «آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی» آمریکا در حال تولید سیستمی هستند که در آن نوعی چسب پوستی بانداژمانند قادر خواهد بود داده‌های پزشکی را با تحلیل عرق بیمار و تقریبا در زمان واقعی جمع‌آوری و مخابره کند و برای خواندن داده‌های حاصل فقط به گوشی‌هوشمند نیاز است. 

اخبار,اخبار علمی,جایگزینی نمونه خون با عرق با چسب پوستی جدید

 
این چسب ارتجاعی مجهز به مدار الکترونیکی، آنتن ارتباطی، تراشه کنترلر و نوعی سیستم نمونه‌گیری عرق کاغذمحور میکروسیال است. این کاغذ مقادیر ریزی از عرق پوست را در الگویی به شکل ریشه درخت اشتقاق می‌کند تا ناحیه نمونه‌گیری را به حداکثر برساند.

به منظور حفظ جریان عرق در سراسر کاغذ برای یک بازه زمانی خاص، نوعی هیدروژل ابرجاذب نیز در درون چسب کار گذاشته شده تا عرق نمونه‌گیری‌شده را جذب و ذخیره کند. حتی چندین ساعت پس از جمع‌آوری‌کردن عرق، این ژل فقط دو تا سه میلی‌متر متورم می‌شود.

چسب ابداعی خود را نیرودهی نمی‌کند بلکه نیرویش را از سیگنال گوشی هوشمند مجاور می‌گیرد. زمانی که گوشی به اندازه‌ کافی به چسب نزدیک شود، شروع به اندازه‌گرفتن تراکمات یون نشانگر زیستی موجود در عرق می‌کند.

  اخبار,اخبار علمی,جایگزینی نمونه خون با عرق با چسب پوستی جدید

 نمونه اولیه کنونی این چسب برای اندازه‌گیری تراکمات سدیم و کلرید طراحی شده اما نسخه‌های آتی آن می‌توانند الکترولیت‌ها، متابولیت‌ها، پروتئین‌ها، مولکول‌های کوچک و آمینواسیدها را نیز اندازه‌گیری کند.

این داده‌ها به صورت بی‌سیم به نوعی برنامه نرم‌افزار گوشی هوشمند مخابره می‌شوند و گوشی با تحلیل تراکمات یونی نشانگر زیستی عرق، امکان تعیین وضعیت جسمانی بیمار را می‌دهد. این بدین معناست که فناوری جدید می‌تواند روزی برای کاربردهایی مانند نظارت بر سطوح الکترولیت ورزشکاران جهت ممانعت از گرفتگی بدن آن‌ها و شناسایی غیرتهاجمی علائم ویروسی نوزادان زودرس به کار رود.

اخبار,اخبار علمی,جایگزینی نمونه خون با عرق با چسب پوستی جدید

  این سامانه همچنین به دیابتی‌ها امکان مشاهده سطوح گلوکزشان یا تنظیم‌کردن مقادیر داروی مصرفی را با اندازه‌گیری متابولیت‌های دارویی موجود در عرق بیماران می‌دهد.

انتظار می‌رود آزمایشات بالینی بر روی این سیستم اواخر سال جاری میلادی آغاز شود. همچنین، چسب دوم مشابه، تقریبا کامل است و این چسب از طریق بلوتوث با گوشی هوشمند ارتباط برقرار می‌کند.

اخبار علمی -  ایسنا / عصرایران


ویدیو مرتبط :
این چسب زخم های هوشمند، درمان های پوستی را متحول می کنن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر شگفت انگیز دختری که خون گریه می کند!



 

تصاویر شگفت انگیز دختری که خون گریه می کند!

 

یک دختر ۱۴ ساله هندی به طرز عجیبی از سه سال قبل ۵۰ بار در روز به جای اشک خون گریهمی کند.

 

از بدن توینکل دویودی یک دختر ۱۴ ساله هندی بدون اینکه دچار هیچ جراحت و زخمی شده باشد خون خارج می شود. از سه سال قبل این خون از چشمها، بینی، سر حد مو و پیشانی، گردن و کف پاهای این دختر ۵۰ بار در روز خارج می شود.  

 

این دختر در خصوص وضعیت خود توضیح داد: "از چشمها، دستها، سر، گوشها، بینی و از همه جای سطح بدنم خون خارج می شود.

 

وقتی خونریزی آغاز می شود من هیچ جراحتی ندارم اما این خونریزیها من را به شدت خسته می کنند و بعضی وقتها سردرد می گیرم."

 

دکتر باچانان پزشک آمریکایی که در انگلیس کار می کند برای معاینه این دختر نوجوان به هند سفر کرده است.

 

وی اظهار داشت: "من هرگز یک مورد مشابه این مورد را ندیده ام و یا در تاریخ پزشکی نخوانده بودم که خون به صورت خود به خود از پوست سر و یا کف دستها خارج شود. من بسیار خرسند خواهم شد اگر بتوانم به این نوجوان کمک کنم."

 

این پزشک آمریکایی در معاینه این دختر هیچ علامتی از بریدگی، کبودی و یا قرمزی مشاهده نکرد.

 

وی گفت: "از نظر فیزیکی، غیرممکن است که خون از پوست سالم به بیرون تراوش کند اما من هیچ نشانه ای از بریدگی و یا کبودی در بدن این دختر ندیدم."

 

این دختر عجیب از دو سال قبل پس از اینکه به دلیل خونریزی از دو مدرسه اخراج شد ترک تحصیل کرد.

 

وی در این باره گفت: "من نمی خواهم خون از بدنم خارج شود. می خواهم به مدرسه بروم و یک زندگی عادی داشته باشم."

منبع: mehrnews.com