دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جایزه 100 هزار دلاری برای بهترین راهکار بازیابی مغز پس از مرگ



اخبار,خبر های علمی,مغز

فیلم جدید برادران کوئن «درود، سزار!» با اقبال کم تماشاگران در سینماهای آمریکا روبه‌رو شد و با فروشی برابر با 11.4 میلیون دلار در 2 هزار و 232 سالن سینما پایان‌هفته سوپرجام آمریکا را به انتها رساند.

هدف از تعیین جایزه توسط بنیاد حفظ مغز، ایجاد تحرک و انگیزه بیشتر بین دانشمندان عصب‌شناس در سراسر جهان برای یافتن روشی مؤثر و ارزان جهت بازیابی مغز پس از مرگ است.

رئیس بنیاد حفظ و بازیابی مغز از دانشمندان عصب‌شناس سراسر جهان خواست تا فعالیت خود را از نمونه‌های جانوری کوچک شروع و تنها با هدف یافتن روش نوین حفظ و بازیابی مغز انسان مطالعات خود را دنبال کنند.

دانشمندان مطرح عصب‌شناس معتقدند که مغز انسان را می‌توان حتی پس از مرگ در صورت تامین نیازهای آن تا حداقل 100 سال زنده و فعال نگه‌ داشت.

پس از تعیین جایزه 100هزار دلاری بنیاد حفظ مغز دو شرکت‌کننده برای حضور در رقابت اعلام آمادگی کردند.

اولین شرکت‌کننده شان میکولا دارای مدرک فوق‌دکترای پزشکی و عصب‌شناسی از موسسه ماکس‌پلانک است. دومین شرکت‌کننده نیز موسسه علوم ‌پزشکی قرن 21 مستقر در کالیفرنیا است.

مدیر موسسه علوم پزشکی قرن 21 در مورد موفقیت‌های بدست آمده در زمینه حفظ و بازیابی مغز عنوان کرد: در بررسی‌های انجام شده توسط محققان این مرکز روش‌های جالب‌توجهی مثل تزریق مواد پایدار‌ساز به مغز و شناور‌کردن مغز در یخ حاوی مواد شیمیایی مورد بررسی قرار گرفته است.

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
تصاویر اهدای جایزه ده هزار دلاری به سعید معروف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جایزه 100 هزار دلاری برای سر البغدادی


یک تاجر اردنی برای سر ابوبکر البغدادی یکصد هزار دلار جایزه تعیین کرده و گفت هر کس او را زنده تحویل دهد، یک میلیون دلار جایزه می‌گیرد.

خبرگزاری تسنیم: یک تاجر اردنی برای سر ابوبکر البغدادی یکصد هزار دلار جایزه تعیین کرده و گفت هر کس او را زنده تحویل دهد، یک میلیون دلار جایزه می‌گیرد.

هانی ابواصفر رئیس شوای اداری مجموعه مالی أصفر در صفحه خود در فیسبوک برای سر ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش یکصد هزار دلار جایزه تعیین کرد.

وی گفت هر کس البغدادی را زنده تحویل دهد، یک میلیون دلار جایزه می گیرد. او از  یاران البغدادی خواست زندگی خود را نجات داده و این جایزه را از آن خود کنند.

این اقدام تاجر اردنی در پی اعدام معاذ الکساسبه خلبان اردنی به دست داعش صورت گرفته است.