دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تیبا 2 هاچ‌بک کم مصرف


تیبا‌ هاچ‌بک یکی از دست‌پرورده‌های جدید طراحان‌ایرانی است. تیبا به عنوان دومین خودرو ملی شناخته می‌شود و طی مدتی که از عرضه آن در بازار می‌گذرد.

مجله تخت گاز: تیبا‌ هاچ‌بک یکی از دست‌پرورده‌های جدید طراحان‌ایرانی است. تیبا به عنوان دومین خودرو ملی شناخته می‌شود و طی مدتی که از عرضه آن در بازار می‌گذرد، توانسته افرادی که بودجه محدودی دارند و از طرفی از ظاهر تکراری پراید خسته شده‌‌اند را به سوی خود جذب کند. حال مدتی است مدل‌ هاچ‌بک ‌این خودرو معرفی شده و طرفداران خود را در قشر جوان جامعه جست و جو می‌کند.

 طراحی تیبا‌ هاچ‌بک با مدل سدان تفاوت چندانی ندارد و همه تحولات به قسمت عقب‌این خودرو ختم می‌شوند. حتی فرم شیشه‌های جانبی عقب نیز با مدل صندوق‌دار یکی است. کیفیت رنگ بدنه پایین است و با توجه به قیمت ۲۷ میلیونی ‌این خودرو انتظار می‌رود به بعضی جزییات در مونتاژ قطعات بدنه توجه بیشتری شود. طراحی شیشه عقب، مه شکن وسط سپر عقب و چراغ سوم ترمز بالای شیشه عقب با پژو ۲۰۶‌ هاچ‌بک بی‌شباهت نیست. چرخ‌های تیبا سایز کوچکی دارند و علاوه بر لطمه به زیبایی خودرو، پایداری آن را در پیچ‌ها  زیر سوال می‌برند. ‌این در حالی است که در مدل‌ هاچ‌بک احساس عدم پایداری و تعادل در پیچ‌ها بیشتر احساس می‌شود.

تیبا 2 هاچ‌بک کم مصرف
پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ تیبا‌ هاچ‌بک با پیشرانه مدل سدان تفاوتی ندارد.‌ این پیشرانه با همکاری شرکت مگا موتور و شرکت FEV وابسته به دانشگاه آخن و بر اساس پیشرانه پراید ساخته شده است. پیشرانه تیبا از پراید قدرتمندتر است و طبق اعلام سازنده می‌تواند 5/87  اسب بخار قدرت تولید کند، که برای ابعاد و وزن‌این خودرو، نوع کاربری آن در شهر و قیمت آن نسبتا مناسب به نظر می‌رسد.

کشش و شتاب اولیه تیبا نسبت به پراید بهتر است. هنگام شروع حرکت، خودرو با لرزش قابل توجهی به راه می‌افتد. عملکرد سیستم تعلیق و کمک فنرها نسبت به پراید نرم‌تر است. البته در نمونه‌ هاچ‌بک صداهای اضافی که از عقب خودرو شنیده می‌شوند، به مراتب از مدل سدان بیشتر است. فرمان هیدرولیک تیبا نرم و گیج است و همین عامل باعث شده تا در سرعت‌های بالا قبل از تعویض ناگهانی لاین به همه چیز خوب فکر کنید! البته در سرعت‌های پایین می‌توان روی آن حساب باز کرد. یکی از مهم‌ترین مشکلات فنی تیبا را باید در ترمزهای آن جست و جو کرد. ترمزهایی که علاوه بر قدرت عملکرد پایین، از همان ابتدا دچار مشکل تابیدگی شده و لرزش فرمان در سرعت‌های بالا را با خود به همراه می‌آورند.

تیبا 2 هاچ‌بک کم مصرف

طراحی کابین تیبا‌ هاچ‌بک با مدل سدان تفاوتی ندارد. حتی فضای صندلی‌های عقب نیز در‌این مدل تغییری نکرده و تنها از فضای صندوق بار آن کاسته شده است. پلاستیک‌های خشک و بی‌کیفیت سراسر کابین را فرا گرفته‌‌اند و با وجود کیفیت مونتاژ پایین، خیلی زود به سرو صدا می‌افتند. با توجه به تفاوت قیمتی مدل‌ هاچ‌بک با نمونه صندوق‌دار، بهتر بود رنگ‌بندی کابین تیره تر شود تا جوان‌ترها رغبت بیشتری برای خرید آن نشان دهند. تیبا به یک عدد ‌ایربگ مجهز شده است و تا حدودی ‌ایمنی راننده را تامین می‌کند. اما در مدل‌های ساده، از امکانات ابتدایی نظیر تنظیم برقی‌آینه‌ها بی‌بهره است. دید ‌آینه‌های جانبی به لطف ‌‌اندازه نسبتا بزرگشان مناسب است و دید قسمت عقب در مدل‌ هاچ‌بک، به مراتب بهتر از مدل سدان به نظر می‌رسد.

رقبای داخلی و خارجی

 MVM315H

تیبا 2 هاچ‌بک کم مصرف

  JAC Tojoy

تیبا 2 هاچ‌بک کم مصرف

  206

تیبا 2 هاچ‌بک کم مصرف

 پیشنهاد نهایی

تیبا در‌ آینده نیازمند ارتقا کیفی و فنی خواهد بود. اما همین محصول فعلی نیز با مونتاژی دقیق‌تر، کیفیت رنگ بالاتر، به علاوه امکاناتی به روز، بالاخص در گونه‌ هاچ‌بک، بدون تردید قادر خواهد بود طیف وسیعی از طرفداران خودروهای کوچک و ارزان قیمت را به سوی خود جلب کند.

در حال حاضر با توجه به قیمت مناسب، تیبا2 هاچ‌بک گزینه ای مطلوب و قابل توجه ارزیابی می‌شود.

تیبا 2 هاچ‌بک کم مصرف

تیبا 2 هاچ‌بک کم مصرف

تیبا 2 هاچ‌بک کم مصرف


ویدیو مرتبط :
تیبا هاچ بک در راه است ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش فروش تیبا هاچ بک بزودی آغاز می شود



پیش فروش تیبا هاچ بک,قیمت خودرو تیبا هاچ بک

پیش فروش تیبا هاچ بک بزودی آغاز می شود

پیش فروش دومین مدل خودرو ملی سایپا، تیبا 2 بزودی در نمایندگی های سایپا آغاز می شود.

پیش فروش خودرو تیبا 2 در آینده نزدیک در نمایندگی های فروش گروه خودروسازی سایپا در سراسر کشور آغاز خواهد شد و پس از اعلام رسمی شروع این طرح ،متقاضیان می توانند با مراجه به این مراکز نسبت به پیش خرید این خودرو اقدام کنند.

 بر اساس این گزارش خودرو تیبا 2( هاچ بک) در راستای پاسخگوئی به تقاضای بالای بازار نسبت به خودروهای جوان پسند هاچ بک طراحی و تولید شده است و بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته در کلینیک های خودرو در نمایشگاه ها توسط مشتریان با استقبال بی نظیر این خودرو داخلی روبرو شد و پیش بینی می شود با ورود این خودرو به بازار از تقاضای بسیار بالائی در میان متقاضیان برخوردار شود.

 

بر این اساس در خلال برپائی کلینیک های خودرو و تست جاده ای تیبا ،2 متقاضیان در ارزیابی های خود این خودرو را خودرویی بسیار زیبا و جوان پسند معرفی کرده و با توجه به امکانات آن خودروئی کارا، زیبا و خودروئی مخصوص خانواده ها عنوان کردند.

تیبا اولین خودرو ملی گروه خودروسازی سایپا بوده که پس از ورود به بازار با توجه به معیارهایی همچون مصرف سوخت پائین، خدمات پس از فروش در دسترس و استهلاک پائین از استقبال خوبی در بازار داخلی و اهداف صادراتی گروه خودروسازی سایپا مواجه شده است. /سایپانیوز

قیمت انواع خودرو در بازار ایران