دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تکنولوژی های خارق العاده مرسدس E CLASS


مرسدس بنز سردمدار تکنولوژی در صنعت اتومبیل است و بیش از هر شرکت دیگری برای توسعه و تکمیل فناوری و تحقیق و توسعه در این راستا هزینه می کند.

وب سایت دیجیاتو : مرسدس بنز سردمدار تکنولوژی در صنعت اتومبیل است و بیش از هر شرکت دیگری برای توسعه و تکمیل فناوری و تحقیق و توسعه در این راستا هزینه می کند.

معرفی تکنولوژی های خارق العاده ایمنی در مرسدس E CLASS جدید

این شرکت معمولا همراه با معرفی هر نسل از محصولات اصلی خود به خصوص از سری های S و E کلاس، به معرفی و تولید نسل جدیدی از فناوری های ایمنی و رفاهی دست می زند و حالا نیز همراه با معرفی E CLASS جدید، این قضیه تکرار شده است.

در E CLASS جدید، چراغ های ترمز و هشدار دهنده ها متناسب با میزان فشار پای راننده بر پدال ترمز، روشن می شوند.

به طور مثال پشت چراغ قرمز در چهار راه ها میزان نور چراغ های ترمز به طور خودکار کاهش می یابد تا از خیره شدن راننده پشتی به چراغ ها جلوگیری کند.

معرفی تکنولوژی های خارق العاده ایمنی در مرسدس E CLASS جدید

هم‌چنین نوارهای پهن LED به کار رفته در چراغ های عقب، به بهتر دیده شدن خودرو از فاصله دور کمک می کند.

همچنین مرسدس اقدام به ادغام چراغ های MULTIBEAM LED با MATRIXLIGHT کرده که باعث افزایش میزان نور چراغ می شود.

این ادغام امکان می دهد تا نور چراغ های اصلی خودرو کمتر چشم راننده مقابل را آزار دهد.

نحوه توزیع نور چراغ ها کاملا آزادانه پیکربندی شده اند و این برای اولین بار است که عملکرد چراغ های نور بالا و نور پایین کاملا بصورت دیجیتالی بوده و هیچ گونه دخالت مکانیکی در مجموعه نورپردازی و روشنایی خودرو وجود ندارد.

این مورد نیز باعث می شود که پیشرفت های تازه ایی در حوزه نورپردازی چراغ های خودرو صورت گیرد و امنیت رانندگی در شب بیشتر و بیشتر شود.

چراغ های شهری گستره وسیع تری را مقابل چشم راننده روشن می کند، هنگامی که با سرعت کم در جاده های باریک در حال حرکت هستید.

معرفی تکنولوژی های خارق العاده ایمنی در مرسدس E CLASS جدید

همچنین منطقه هایی که دید سختی دارند و محدوده های خطر هستند را نیز روشن می کند، در نهایت دید وسیع تری را پوشش می دهد.

چراغ های جدید توسعه یافته شده برای هوای بارانی این امکان را می دهد تا از میزان انعکاس نور کم شود.

هنگامی که حسگر های سنجش باران تشخیص باران بدهند و یا برف پاک کن ها به طور ممتد فعال باشند به کمک کاهنده های دقیق و منحصر به فرد به کار رفته شده در رشته های LED، از تابش مستقیم و غیر مستقیم نور به چشم راننده مقابل جلوگیری می شود.

با توجه به سیستم های مکان یابی کنترل کننده چراغ های جلو در مورد موقعیت فعلی خودرو اطلاعاتی دریافت می کنند که عملکردی مشابه به آنچه در CLS به کار رفته شده دارد.

معرفی تکنولوژی های خارق العاده ایمنی در مرسدس E CLASS جدید
ارتباط بین خودروهای مرسدس بنز، باعث می شود تا رانندگان از شرایط مسیر پیش رو آگاه شوند.

این بدین معناست که تقاطع ها نیز توسط این مرسدس شناسایی می شوند و توزیع پذیری نور چراغ ها با گوشه های مسیر نیز سازگار است.

با توجه به کم و زیاد شدن نور در مناطق تاریک به کمک سیستم High Beam Assist Plus این امکان به وجود می آید که دید وسیع تر و طولانی نری نسبت به شرایط عادی داشته باشید.

معرفی تکنولوژی های خارق العاده ایمنی در مرسدس E CLASS جدید
سیستم هدایت خودرو در فضای پارکینگ با ریموت که توسط ب ام و سری هفت برای نخستین بار در یک خودرو تولید انبوه به کار گرفته شد.

جالب آنکه در هنگام حرکت این مرسدس با نوردهی فوق العاده پشت سر خودروهای دیگر، راننده های دیگر نیز اذیت نمی شوند، همچنین نور بازتابنده توسط چراغ های اصلی نیز در مرحله ایی قرار می گیرند تا همه راننده ها احساس راحتی داشته باشند.

سیستم Active Breaking Assit به وسیله اطلاعاتی که توسط رادار ها و دوربین ها به کار رفته شده در خودرو ارائه می شود تشخیص می دهد که خودرو جلویی ایستاده یا با سرعت کمتری نسبت به خود در حال حرکت است.

معرفی تکنولوژی های خارق العاده ایمنی در مرسدس E CLASS جدید

اگر عابری در حال عبور از خیابان باشد و رادار ها احساس خطر کنند، بوسیله نور ایجاد صدا به راننده هشدار داده و در صورت عکس العمل ضعیف و یا بی توجهی راننده به هشدار اقدام به ترمز گیری اضطراری می کند.

عملکرد سیستم تشخیص عابر از محدود سرعت ۷۰ کیلومتر فعال و قادر به جلوگیری از برخورد به عابر است.

سیستم Active Breaking Assist نیز از سرعت ۷ کیلومتر تا ۲۵۰ کیلومتر قادر به پشتیبانی است.

معرفی تکنولوژی های خارق العاده ایمنی در مرسدس E CLASS جدید
خودرو می تواند شرایط برخورد از عقب را ارزیابی کند و در صورت قرار گرفتن در شرایط مخاطره آمیز، شرایط خود و سرنشین را برای کاهش آسیب دیدگی اصلاح کند.

همچنین سیستم Evasive Steering Assist یکی دیگر از قابلیت های Drive Assist Package مرسدس است به طوریکه بصورت مکمل برای سیستم ترمز اضطراری است که می تواند از راننده پشتیبانی کند.

این سیستم به گونه ایی کار می کند که اگر راننده از روی غریزه، پس از دیدن عابر اقدام به واکنش سریع کرده و بخواهد تغییر مسیر بدهد بلافاصله این سیستم شروع به انجام وظیفه می کند و با دوربین ها و رادار ها، ترافیک را تشخیص داده و بر اساس شرایط گشتاور را تنظیم و نمی گذارد خودرو از مسیر منحرف شود.

معرفی تکنولوژی های خارق العاده ایمنی در مرسدس E CLASS جدید

سیستم Active Lane Keeping Assist باعث می شود اگر از سرعت ۶۰ تا ۲۷۰ کیلومتر تغییر مسیری غیر عمدی داشته باشید فرمان شروع به لرزیدن کند همچنین می تواند مداخله کرده و خودرو را به مسیر اصلی باز گرداند.

این سیستم می تواند خودرو های در حال سبقت، خودرو های در حال حرکت به موازات خود و خودرو های پارک شده را تشخیص دهد. همچنین نسبت به خودرو هایی که در خلاف جهت مب آیند نیز واکنش نشان می دهد.

معرفی تکنولوژی های خارق العاده ایمنی در مرسدس E CLASS جدید

سیستم Pre Safe Plus با توجه به حسگر هایی که در سپر عقب خودرو برای برسی تراقیک پشت به کار رفته است، در صورتی که احساس کند که خودرو در موقعیت خطرناکی قرار گرفته، بلافاصله با حداکثر میزان نور به راننده پشتی هشدار داده و در صورت بی توجهی راننده، چهارچرخ خودرو شروع به ترمز گیری می کنند.

این کار باعث می شود تا از شتاب حاصل از برخورد خودرو پشتی کاسته شده و احتمال برخورد با خودرو جلویی کمتر شود، از طرفی این کار باعث می شود تا ضربه بیشتری به سرنشینان وارد شود که برای جلوگیری از آن نیز صندلی های جلویی مقداری جمع می شوند.

معرفی تکنولوژی های خارق العاده ایمنی در مرسدس E CLASS جدید

اگر تصادف قریب‌الوقوعی در حال اتفاق افتادن باشد نیز در این حالت سیستم Pre Safe Impulse side از میزان صدمات می کاهد به طوریکه با حرکت دادن راننده و یا سرنشین جلویی با کیسه های هوایی که در قسمت تکیه گاه قرار دارند باعث هول دادن انها به مرکز خودرو می شود که و این شرایط بهتری نسبت به بودن در کنار پنجره است.

سیستم Active Lane Change جزیی از سیستم Drive Pilot و قسمتی از Driving System Assist در کلاس E جدید است.

اگر راننده چراغ های راهنما سمتی را بیشتر از دو ثانیه روشن بگذارد Active Lane خودرو را به لاین سمت موردنظر هدایت می کند.

معرفی تکنولوژی های خارق العاده ایمنی در مرسدس E CLASS جدید
کیسه هوا تعبیه شده درون کمربند سرنشینان عقب، شدت ضربه ناشی از تصادف را به شکل چشمگیری کاهش می دهد.

البته این تغییر لاین فقط میان لاین های کناری در جاده های چند بانده صورت می گیرد، همچنین نباید هیچ خودرویی در فاصله ایمن شناسایی شود.

امروزه از تلفن های هوشمند استفاده هایی گوناگون انجام می شود از حالا نیز شما می توانید درب مرسدس خود را با تلفن خود باز کنید.

هرچند این کار نیازمند پشتیبانی موبایل هوشمند شما از چیپ NFC بوده و باید سیمکارتی خاص بر روی ان باشد تا خودرو با تلفن شما هماهنگ شود.


ویدیو مرتبط :
جدید ترین تکنولوژی مرسدس بنز 2014 E-Class Commercial

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرسدس بنز 2014 E-Class


کمپانی مرسدس بنز از مدل سدان و استیشن فیس لیفت شده E-Class رونمایی کرد.E-Class همواره به عنوان یک خودرو ایمن، کامل و بادوام شناخته می شود و در واقع خیلی ها وقتی نام مرسدس بنز بر زبان می آید، قبل از هر چیز تصویر این مدل اصیل و لوکس را در ذهن خود تداعی می کنند.

هفت صبح: حدود دو ماه پیش بود که تصاویر جاسوسی 2014 E-Class در سایت های معتبر خودرویی به نمایش گذاشته شد و بالاخره در هفته گذشته، کمپانی مرسدس بنز از مدل سدان و استیشن فیس لیفت شده E-Class رونمایی کرد.

E-Class همواره به عنوان یک خودرو ایمن، کامل و بادوام شناخته می شود و در واقع خیلی ها وقتی نام مرسدس بنز بر زبان می آید، قبل از هر چیز تصویر این مدل اصیل و لوکس را در ذهن خود تداعی می کنند.

مرسدس بنز 2014 E-Class

طراحی داخلی

در کابین 2014 E-Class همچنان دقت مونتاژ و کیفیت بی نظیر ادوات، نظر شما را به خود جلب می کند و فضای آن، واقعا لوکس و آرامش بخش است. صفحه کیلومترشمار و همچنین کلیدهای کنترلی پانل مرکزی با نمونه های جدید که در C-Class و CLS نیز دیده می شود، تعویض شده و چیدمان دکمه های مربوط به تنظیمات رانندگی و سیستم تعلیق نیز تغییر کرده است.

مرسدس بنز 2014 E-Class

 ضمنا در این مدل نیزف مانند دیگر مدل های لوکس مرسدس بنز، یک ساعت آنالوگ مربعی شکل در وسط دریچه های ورودی هوا نصب شده که جلوه ای زیبا و شکیل را در وسط داشبورد دارد.

مرسدس بنز 2014 E-Class



طراحی ظاهری

مهمترین تغییر صورت گرفته در چهره 2014 E-Class، کاسه چراغ های جلوی آن هستند که برخلاف مدل های دوگانه در نسل های قبلی، به صورت پیوسته و یکپارچه طراحی شده اند و نوارهای LED رانندگی در روز، جلوه ای بدیع را برای آن پدید آورده اند. فرم جلو پنجره و سپر نیز تغییر کرده و استفاده بیشتر از خطوط مواج و منحنی ها، چهره ای متین تر را در نمای جلوی E-Class پدیدار ساخته است.

مرسدس بنز 2014 E-Class

ضمنا در مدل های آوانگارد، جلو پنجره به صورت اسپورت طراحی شده است و آرم مرسدس بنز به صورت یک لوگوی بزرگ در وسط آن نقش بسته است (مانند آنچه در مدل C-Class وجود دارد) که یقینا این ویژگی در مدل های AMG Sports Package نیز لحاظش می شود.

در قسمت عقب، فرم سپرها اندکی تغییر کرده و البته گرافیک داخلی کاسه چراغ ها و همچنین فرم سراگزوزها نیز نسبت به مدل 2012 کاملا متفاوت شده است که همین امر باعث شده تا برخی منتقدان، نمای عقب مدل 2014 را به خودروهای کره ای شباهت دهند!



تکنولوژی و ویژگی های فنی

مرسدس بنز 2014 E-Class

سیستم های کمکی حرکت بین خطوط، تشخیص نقطه کور، رادار دیسترونیک و نایت ویژن، در مدل 2014 نیز قابل سفارش هستند و احتمالا سیستم کمک پارک فعال (پارک اتوماتیک) که قبلا روی CLS2012 عرضه شده بود، برای این مدل به عنوان یک آپشن در نظر گرفته خواهد شد. سیستم HANDS-FREE ACCESS نیز به شما کمک می کند تا بدون استفاده از ریموت کنترل و تنها با حرکت پا در مقابل سنسور زیر سپر عقب، در صندوق بار را باز کنید.

مرسدس بنز 2014 E-Class

 این بار کمپانی مرسدس بنز، علاوه بر پیشرانه های متنوع بنزینی و دیزلی که در مدل 2010 تا 2012 مورد استفاده قرار می گرفتند، دو مدل جدید E300 BlueTEC (هیبریدی) و E400 را به بازار عرضه خواهد کرد که مدل دوم، از نوع دیزلی و Biturbo (مجهز به دو توربوشارژ) است.

مرسدس بنز 2014 E-Class

ضمنا این پیشرانه ها دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 بوده و در کل، میزان مصرف سوخت و همچنین میزان انتشار آلایندگی در آنها تا حد زیادی کاهش یافته است. آن دسته از افرادی که علاقمند به خودروهای چهار چرخ متحرک باشند نیز می توانند طبق معمول، مدل های 4MATIC کلاس E را خریداری کنند.