دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تکمیل بزرگترین تلسکوپ جهان/ چشم بزرگ زمین را ببینید



اخبار,اخبار علمی,تلسکوپ

اخبار علمی - تکمیل بزرگترین تلسکوپ جهان/ چشم بزرگ زمین را ببینید

مراحل ساخت بزرگترین تلسکوپ جهان در صحرای آتاکاما در شیلی به پایان رسید تا مرحله نصب و راه اندازی این تلسکوپ غول آسا نزدیک شود.

بزرگترین تلسکوپ اپتیکال جهان با حمایت کشورهای اروپایی در شیلی تکمیل شد. تلسکوپ فوق بزرگ اروپایی(ELT) برای ستاره شناسان جهانی بسیار مفید خواهد بود.

 

اخبار,اخبار علمی,تلسکوپ

 

در ساخت این تلسکوپ از آینه ای به قطر 39 متر استفاده شده است. آینه این تلسکوپ از 800 تکه شش ضلعی ساخته شده که می تواند 12 برابر نور بیشتری را دریافت کند.

 

اخبار,اخبار علمی,تلسکوپ

 
ستاره شناسان این تلسکوپ را با نام " چشم بزرگ زمین" نامگذاری کرده اند. محققان امیدوارند تا با کمک این تلسکوپ غول آسا بسیاری از معماهای اجرام آسمانی را حل کنن زیرا این تلسکوپ توانایی مشاهده اجرام بسیار دور و کم نور را نیز دارد.

 

اخبار,اخبار علمی,تلسکوپ

 

اخبار علمی - مهر


ویدیو مرتبط :
بزرگترین تلسکوپ جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لایگر: بزرگ ترین گربه سان جهان را ببینید



 

 

 لایگر: بزرگ ترین گربه سان جهان را ببینید

 

بزرگترین گربه سان جهان که نصفش شیر و نصفش ببر است تحت نام لایگر (لایون و تایگر) در معرض دیدعموم در امریکا قرار گرفت.

 

هرکولس ۸ ساله نیم تنی حدود ۱۸۳ سانتی متر قد داشته که در جنوب کارولینا سال ۲۰۰۲ بدنیا امد و باعث تعجب همگان شد چرا که دقیقا نصفش ببر بوده و نصفش شیر است.

 

شانه های قوی لایگر این گربه سان را با هیبت نموده است و گفته می شود لایگر ترکیبی بوده و پدرش شیر و مادرش ببر بوده است. بچه متولد شده که ۴ هفته سن دارد نیز کنار لایگر دیده می شود و گفته می شود در مراسم اولین سال تولدش حدود ۱۶۵ کیلو وزن خواهد داشت.

 

موسسه ای تحقیقاتی بنام T.I.G.E.R.S این پدیده را بوجود آورده و در معرض دید عموم قرار داده است.

 

دکتر بهاگاوان آنتل مدیر موسسه تحقیقاتی می گوید به صورت عادی شیر نر و ببر ماده با هم جفتگیری نمی کنند و اما اگر این اتفاق رخ دهد تنها سه بار صورت می پذیرد.

 

نکته مهم به گفته وی اجتماعی بودن لایگر ها است که این موضوع را از شیر پدر به ارث می برد و علاقه خاصی به دست کشیدن به پوست خود توسط دیگران دارد. آنها علاقه زیادی به خنک بودن و آب نیز دارند.

 

نمونه شبیه آن که البته ترکیبی از ببر نر و شیر ماده است بنام تیگون در چین نگهداری می شود اما به بزرگی لایگر نیست./خبر آنلاین