دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تویوتا کمری؛ سدان خانوادگی


کمری یکی از محبوب‌ترین محصولات تویوتا به شمار می‌آید که علاوه بر محبوبیت قابل توجه آن در بازار خودروی کشور، در چند سال اخیر نیز به عنوان یکی از پرفروش‌ترین سدان‌ها در آمریکا شناخته می‌شود.

مجله تخت گاز: کمری یکی از محبوب‌ترین محصولات تویوتا به شمار می‌آید که علاوه بر محبوبیت قابل توجه آن در بازار خودروی کشور، در چند سال اخیر نیز به عنوان یکی از پرفروش‌ترین سدان‌ها در آمریکا شناخته می‌شود. کمری جدید آمده تا جا پای نسل پیشین خود بگذارد و موفقیت‌های آن را تکرار کند. اما با وجود قیمت بالاتر از رقبای کره‌ای، زرق و برق کمتر و فهرست آپشن‌های محدودتر، شاهد فروش پایین این خودرو در اوایل ورودش به ایران هستیم.

نسبت به سایر محصولات جدید تویوتا همچون کرولا و RAV4، کمری جدید کمترین تغییر را نسبت به قبل تجربه کرده است و برای شناخت آن نیازی به کنکاش زیاد در ظاهرش نیست. ظاهر ساده و بی آلایش کمری جدید باعث شده تا کسانی که نمای ظاهری خودرو برایشان در درجه اول اهمیت قرار دارد، سراغ کمری نروند.

راهنمای خرید خودروی سدان خانوادگی

با ورود به فضای کابین، تغییرات گسترده‌تر نبت به نمای ظاهری کاملا مشخص است. طراحی کابین کمری جدید سبک و سیاق سایر محصولات جدید تویوتا را دنبال می‌کند. رنگ‌بندی کابین مناسب است، اما نبود برخی موارد همچون پوشش چرمی‌ صندلی‌ها در این بازه قیمتی کمی ‌در ذوق خریدار می‌زند. هم‌چنین هم‌چون سایر محصولات تویوتا، کمری جدید نیز از فهرست محدود امکانات و آپشن‌های رفاهی رنج می‌برد و از این نظر یک سر و گردن پایین تر از رقبای کره ای قرار می‌گیرد. کمری جدید در دو نوع GL و GLX به ایران وارد می‌شود که مدل GLX با توجه به آپشن‌های بیشتر قیمت بالاتری از مدل GL دارد. در کابین کمری، همان کیفیتی که از یک تویوتا انتظار دارید قابل لمس است. هم‌چنین عایق‌بندی کابین عالی انجام شده و حتی برای شنیدن صدای پیشرانه نیز باید گوشتان را بسیار تیز کنید!

به لطف ابعاد بزرگ بدنه، کابین کمری بسیار جادار و راحت است و روی صندلی‌های عقب مشکلی از نظر فضای سرنشینان احساس نمی‌شود. سواری کمری از نسل پیش نرم‌تر است ، اما هنگام عبور از برخی دست اندازها، تکان‌ها به فرمان سه شاخه کمری منتقل می‌شود.

راهنمای خرید خودروی سدان خانوادگی

این خودرو از یک پیشرانه ۴سیلندر 5/2  لیتری برخوردار است. یکی از ایرادهای مهم کمری جدید حین سواری، کشش پایین موتور هنگام عبور از سربالایی‌ها با تعداد چند سرنشین است. که گیرباکس اتوماتیک نیز به این مساله دامن زده است و در این حالت شاهد تنبلی و سستی این خودرو هستیم. این در حالی است که هنگام تعویض دستی دده‌ها و با سرنشنیان کمتر، قدرت ۱۸۱ اسب بخاری کمری بیشتر قابل لمس است و در برخی مواقع نیز شتاب قابل قبولی از خود به نمایش می‌گذارد.

هندلینگ و چسبندگی کمری مطلوب است و از مشکل ضعف ترمزها که در برخی محصولات تویوتا دیده می‌شود، خبری نیست. صندوق بار بزرگ و مصرف سوخت پایین دقیقا پارامترهایی هستند که نیازهای مسافراتی یک خانواده را به خوبی پاسخ می‌دهند. البته جای خالی نمونه ۶سیلندر کمری جدید داخل ایران احساس می‌شود.

رقبای د/

 Kia Sportage

راهنمای خرید خودروی سدان خانوادگی

  Mitsubishi ASX


راهنمای خرید خودروی سدان خانوادگی

  Hyundai ix35


راهنمای خرید خودروی سدان خانوادگی

پیشنهاد نهایی

مناسب خانواده هایی که بیشتر در سفر به سر می برند و مصرف سوخت خودرو داخل شهر اهمیت بالایی برایشان دارد.همچنین کسانی که اهل ریسک کردن نیستند و به دنبال خودرویی می روند که چندین سال امتحانش را میان مردم پس داده باشد.

راهنمای خرید خودروی سدان خانوادگی

راهنمای خرید خودروی سدان خانوادگی

راهنمای خرید خودروی سدان خانوادگی


ویدیو مرتبط :
درگ تویوتا کمری 2007 دنده ای و تویوتا کمری 2014 GLX

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زورگیری خانوادگی با تویوتا!



اخبار حوادث - زورگیری خانوادگی با تویوتا!

ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ زن و شوهری را دستگیر كرده‌اند كه به وسیله یك دستگاه خودروی تویوتا از شهروندان زورگیری می‌كردند.

به گزارش اعتماد، در بیست و پنجم خرداد ماه امسال فردی با مراجعه به ماموران كلانتری 140 باغ فیض اعلام كرد كه توسط سرنشینان آقا و خانم یك دستگاه خودروی تویوتا كمری مورد زورگیری قرار گرفته است و در توضیح بیشتر ماجرا به ماموران گفت: در ساعت 18:30، در اتوبان همت زیر پل شهران در حال تردد به صورت پیاده بودم كه ناگهان یك دستگاه خودروی تویوتا كمری با دو سرنشین آقا و خانم در برابر من توقف كرد؛ راننده خودرو به بهانه خرد كردن مقداری تراول چك به سمت من آمد و پس از اطمینان از همراه داشتن پول نقد توسط من، با تهدید اقدام به زورگیری كرد و پس از آن با خودروی تویوتا از محل متواری شد.

همزمان با مراجعه شاكی به گشت كلانتری و اعلام خبر زورگیری توسط سرنشینان خودروی تویوتا كمری، از طریق مركز فوریت‌های پلیسی خبر یك فقره زورگیری مشابه توسط یك دستگاه خودروی تویوتا كمری به ماموران اعلام شد كه بلافاصله طرح مهار از سوی كلانتری 140 باغ فیض انجام و خودروی مورد نظر در مقابل یك مغازه پیتزا فروشی، به صورت پارك دوبله، مورد شناسایی قرار گرفت كه با شناسایی متهمان توسط شاكی، دو متهم به نام‌های حبیب، 40 ساله و اعظم، 35 ساله دستگیر و به همراه سه فرزند 14، هشت و یك ساله‌شان به كلانتری منتقل شدند.

 در بازرسی از خودرو متهمان دستگیر شده نیز بیش از 120 میلیون تومان وجه نقد كشف شد.

 با شناسایی متهمان توسط شاكی پرونده، پرونده مقدماتی با موضوع «زورگیری» تشكیل و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران، پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 در ادامه رسیدگی به پرونده، كارآگاهان اقدام به شناسایی خانواده هر دو متهم و مالباختگان دیگر كرده و پس از حضور اعضای خانواده‌های آنها مشخص شد كه خانواده‌ها در طول چند سال گذشته هیچ اطلاعی از محل سكونت آنها نداشته‌اند.

در ادامه و به دستور مقام قضایی، فرزندان متهمان در اختیار خانواده‌های آنها قرار گرفت و «حبیب» و «اعظم» نیز با صدور قرار قانونی و انجام تحقیقات در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند. 

اخبار حوادث - اعتماد