دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تولید پوست مصنوعی ؛ نخستین بار در ایران



 

تولید پوست مصنوعی

 

نخستین بار در کشور محققان قطب علمی تکنولوژی های آموزش های پزشکی مستقر در مشهد پوست مصنوعی تولید کردند.

واحد مرکزی خبر: نخستین بار در کشور محققان قطب علمی تکنولوژی های آموزش های پزشکی مستقر در مشهد پوست مصنوعی تولید کردند.

پوست مصنوعی که از مواد پلیمری ساخته شده است ، کاربرد درمانی ندارد و در فـعالیـت های آموزشی دانشجویان پزشکی کاربرد دارد.

رئیس قطب علمی تکنولوژی های آموزش های پزشکی کشور امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان خراسان رضوی با بیان اینکه این طرح در مدت 2 سال با150 میلیون ریال هزینه اجراشده است افزود : پیش از این پوست مصنوعی از خارج تهیه می شد.

دکتر عباس مکارم از این پس این پوست های مصنوعی با یک سوم قیمت خارجی ،معادل هر قطعه حدود 100 هزار تومان در داخل کشور تولید می شود.

 

منبع : seemorgh.com


ویدیو مرتبط :
خط تولید سنگ مصنوعی ( ماشین آلات خط تولید سنگ مصنوعی )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پوست مصنوعی وارد فاز تولید شد



پوست مصنوعی,تولید پوست مصنوعی

پوست مصنوعی وارد فاز تولید شد

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تولید دارو و بافت را از جمله پروژه‌های تحقیقاتی این دانشگاه در حوزه سلامت ذکر کرد و گفت: در حال حاضر تولید پوست مصنوعی وارد فاز تولید شده است.

دکتر محمد رحمتی رودسری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به انتشار 2 هزار و 248 مقاله علمی در ژورنال‌های معتبر افزود: رسالت دانشگاه این بود که طی 5 سال جزء هزار دانشگاه برتر جهان قرار گیرد که در کمتر از 2 سال به رتبه 880 جهانی دست پیدا کردیم و حدود 800 پله در سطح جهانی ارتقا یافتیم.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اجرای پروژه‌های محصول محور و فناوری در جهت ارتقای سلامت جامعه را از اهداف پژوهشی این دانشگاه نام برد و اظهار داشت: در این راستا پروژه‌هایی از سوی محققان این دانشگاه در حوزه پزشکی و سلامت اجرایی شده است.

وی تولید چند دارو را از جمله این پروژه‌ها ذکر کرد و یادآور شد: با اجرای پروژه‌های تحقیقاتی اقدام به تولید پوست و اعضای مصنوعی شد.

رحمتی به بیان آخرین وضعیت این پروژه پرداخت و خاطر نشان کرد: تولید پوست و اعضای مصنوعی با موفقیت اجرایی شده و در حال حاضر وارد فاز صنعتی شده است./خبرگزاری مهر