دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تولید داروی مقابله با آنفولانزاوسرماخوردگی



 

 

داروی مقابله با آنفولانزا و سرماخوردگی

 


تولید قرص مكیدنی جدید كه با تمام انواع سرماخوردگی‌ها و آنفلوآنزاها مقابله می‌كند .

 

 

دانشمندان موفق به تولید نوعی قرص مكیدنی ۲۰ پوندی شده‌اند كه با تمام انواع سرماخوردگی‌ها و آنفلوآنزاها مقابله می‌كند.

 


دانشمندان می‌گویند؛ مصرف روزانه یك عدد از این قرص مكیدنی برای مبارزه با هر نوع ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی از جمله آنفلوآنزای خوكی و پرندگان موثر و نتیجه بخش است.

 


این دارو كه در ظرف دو سال آینده به عنوان یك داروی «OTC» یعنی بدون نیاز به نسخه مانند استامینوفن عرضه خواهد شد، برای جلوگیری از تعدد سرماخوردگی و آبریزش بینی در افراد سالم و همچنین پیشگیری از بروز عفونتهای خطرناك در سالمندان مفید و قابل استفاده است.

 


این قرص مكیدنی «ولدونا» نام دارد كه طعم آن شیرین است و در بزاق دهان حل می‌شود. این قرص، سیستم ایمنی بدن را برای حمله به تمام انواع ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا فعال می‌كند.

 


داروی جدید پس از نتایج موفقیت‌آمیز روی موش‌های آزمایشگاهی اكنون در مرحله آزمایش روی نمونه‌های انسانی است.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تولید داروی گیاهی ضدّ افسردگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید داروی ضد سالك با فناوری نانو



 

 

تولید داروی ضد سالك با فناوری نانو

 

رییس دانشگاه علوم پزشكی مشهد با تشریح دستاوردهای علمی این دانشگاه در یك سال اخیر، از تولیدداروی ضد سالك با استفاده از فناوری نانو و تولید و خالص‌سازی ماده موثر زعفران به نام كروسین برای اولین بار در كشور خبر داد.

 

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر محمود شبستری با اشاره به هدف‌گذاری دانشگاه علوم پزشكی مشهد برای معرفی به عنوان دانشگاه برتر جهان اسلام در افق 1404 اظهار كرد: تالیف بیش از 21 كتاب علمی تحقیقاتی توسط اساتید دانشگاه علوم پزشكی مشهد، كسب مقام سوم در بین دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور در انتشار نشریات پژوهشی، كسب هفت رتبه اول در بخشهای علوم پایه و بالینی جشنواره رازی، ایجاد هشت مركز تحقیقاتی جدید و همچنین ایجاد آزمایشگاه مركزی شمال شرق كشور توسط دانشگاه علوم پزشكی مشهد از جمله دستاوردهای علمی یك سال گذشته بوده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشكی مشهد كسب رتبه دوم توسط تیم المپیاد علمی این دانشگاه در كنگره پژوهش های سالانه كشور از دیگر موفقیت‌های علمی این دانشگاه دانست./ایسنا