دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تولید داروهای مسکن با مخمر نان به جای تریاک



اخبار,اخبار علمی,استفاده از مخمر نان برای تولید آرام‌بخش‌ها

دانشمندان موفق به تولید آرام‌بخش‌های مسکن درد با استفاده از مخمر نان اصلاح‌شده شدند.

دانشمندان دانشگاه استنفورد معتقدند که وابستگی به تولید داروهای مسکن درد از مشتقات تریاک محدودیت‌هایی دارد، اما استفاده از مخمر نان برای تولید آرام‌بخش‌ها بسیار ارزان و قابل اطمینان است.


بسیاری از کارشناسان تامین دارو در سطح بین‌المللی پس از انتشار این خبر با اظهار نگرانی گفتند: اگرچه تولید ارزان‌قیمت داروهای مسکن درد و آرام‌بخش انقلابی در پزشکی محسوب می‌شود، اما نگرانی‌ها برای افزایش استفاده غیرقانونی از فرایند تولید ارزان‌قیمت داروهای ضددرد و آرام‌بخش دوچندان شده است.


دانشمندان در مورد جزئیات این موفقیت چشمگیر افزودند: مهم‌ترین فرایند برای تولید ارزان‌قیمت آرام‌بخش‌های متنوع، اجرای فرایند‌ پیچیده مهندسی ژنتیک بر روی مخمر نان است. در این پروژه تغییر عملکرد مخمر نان با موفقیت انجام و در طول پنج روز شکر به دو ماده آرام‌بخش هیدروکدون و تبائین تبدیل شد. ترکیبات هیدروکدون باعث خاموش‌کردن گیرنده‌های درد در مغز می‌شود و عملکرد آن کاملا مشابه برخی از مشتقات تریاک مثل مورفین است.

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
پویانمایی "نان و تریاک"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید نان بدون آرد در کشور



 

 

تولید نان بدون آرد در کشور

 

دبیر انجمن تغذیه شهر از تولید آزمایشی نان سبوسدار بدون آرد برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: مصرف نانهای سنتی به دلیل بالا بودن کربو هیدرات باعث افزایش قندخون و چربی می شود.

دکتر سهیل سریزدی در گفتگو با مهر به تولید این نان سبوسدار اشاره کرد و گفت: نانهایی که هم اکنون مصرف می کنیم به دلیل اینکه نشاسته و کربوهیدرات بالایی دارند باعث می شود که قند خون بالا رفته و تبدیل به چربی و چاقی شود. برای مقابله با عارضه این قبیل نانها می بایست نوعی نان تهیه کنیم که نشاسته کمتری داشته باشد.

این پزشک مشاور تغذیه افزود: میزان سبوس در تولید این نان را با استفاده از سبوس گندم، برنج و جو بالا بردیم و به مرز 97 درصد سبوس رساندیم.

سریزدی با تاکید بر اینکه مصرف این نان باعث سیری زودرس شده و مانع از چاقی می شود، گفت: این نان سرشار از سبوس و فاقد آرد و نشاسته بوده و به راحتی قابل بلع و هضم در دستگاه گوارش است.

دبیر انجمن تغذیه شهر با اعلام اینکه نانهای سبوسدار موجود در بازار حداکثر 50 درصد سبوس دارند، افزود: وجود سبوس باعث می شود که جذب نشاسته به تاخیر بیافتد و مانع از بالا رفتن ناگهانی قند خون شود.

وی تاکید کرد: هرچه میزان سبوس و فیبر در نان بیشتر و مقدار آرد کمتر باشد ارزش غذایی آن بویژه برای افراد چاق و بیماران دیابتی بیشتر می شود.

سریزدی با اشاره به وجود 80 تا 120 کیلو کالری در این نان سبوسدار، افزود: مصرف این نان برای مبتلایان به چاقی، دیابت و کسانی که مبتلا به یبوست هستند، توصیه می شود.

وی با اعلام اینکه انجمن تغذیه شهر به دنبال اهداف تجاری نیست و تولید این نان به صورت آزمایشی انجام شده است ادامه داد: با مصرف یک کف دست از این نان، فرد به مدت چهار تا هشت ساعت احساس گرسنگی نخواهد کرد....../تحلیل:عصرایران