دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تولد یک نوزاد سالم، سه ماه پس از مرگ مغزی مادر!



مرگ مغزی,تولد نوزاد از مادران دچار مرگ مغزی

تولد یک نوزاد سالم، سه ماه پس از مرگ مغزی مادر!

پزشکان مجارستانی موفق شدند جنین 15 هفته‌یی را بمدت سه ماه در رحم مادر دچار مرگ مغزی زنده نگه داشته و به سلامت به دنیا بیاورند.

به گزارش ایسنا ، این مادر 31 ساله در هفته 15 بارداری در اثر سکته مغزی دچار مرگ مغزی شد، اما پزشکان موفق شدند با اتصال مادر به دستگاه های مختلف، او و جنین در رحم را زنده نگه دارند.

با وجود تشخیص قطعی مرگ مغزی مادر، سونوگرافی های انجام شده حاکی از سلامت جنین در رحم بود.

در طول این مدت، مادر باردار توسط مایعات خاص غنی از مواد مغذی تغذیه می‌شد و وضعیت سلامت و رشد جنین با کمک حسگرهای متعدد بطور مداوم تحت کنترل قرار داشت.

دکتر «بلا فولسدی» رئیس دانشگاه پزشکی دبرسن تأکید می‌کند: در دو روز نخست تلاش کردیم تا وضعیت مادر را ثابت نگه داریم و حتی با وجود توقف مقطعی گردش خون مادر، جنین در سلامت کامل بسر می برد.

به گفته دکتر «فولسدی»، در طول این مدت پدر و مادربزرگ نوزاد با حضور بر بالین مادر، با جنین در رحم صحبت کرده و یک متخصص موسیقی درمانی نیز از موسیقی برای تحریک جنین استفاده می‌کرد.

در طول این مدت پزشکان مجبور به مقابله با عفونت های مختلف بوده و برای جلوگیری از زخم بستر، مادر باردار را بطور مداوم جابجا می کردند.

جنین تا هفته 27 مراحل رشد خود را در رحم مادر سپری کرد، اما پس از گذشت سه ماه از مرگ مغزی و بدلیل ناپایدار شدن وضعیت گردش خون مادر، پزشکان با عمل سزارین نوزاد 1.5 کیلوگرمی را از رحم خارج کردند.

با گذشت دو روز از عمل سزارین و تولد نوزاد، دستگاه ها از مادر جدا شده و قلب، دو کلیه، کبد و لوزالمعده وی به چهار بیمار نیازمند اهدا شدند.

وضعیت سلامت نوزاد یک ماه پس از تولد و ترخیص از بیمارستان، کاملا رضایت بخش اعلام شده است.

در جهان تنها سه مورد تولد نوزاد از مادران دچار مرگ مغزی در هفته 15 بارداری گزارش شده است که یکی از سه نوزاد پس از تولد جان خود را از دست داد.
/ایسنا


ویدیو مرتبط :
وداع مادر جوان مرگ مغزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولد نوزاد سالم از سه مادر مبتلا به ایدز



اخبار,اخباراجتماعی,مادر مبتلا به ایدز

اخبار اجتماعی - تولد نوزاد سالم از سه مادر مبتلا به ایدز

انجام اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی، سبب زایمان سه مادر باردار مبتلا به بیماری ایدز با نوزادان سالم شد.

دکتر بهزاد نجف پور کارشناس مسئول کلینیک مشاوره بیماری های رفتاری مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در این زمینه گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در این کلینیک، نوزادان بدون ابتلا به ویروس این بیماری چشم به جهان گشودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، این مادران باردار در طول دو سال توسط کارکنان این مرکز شناسایی و به دنبال آن خدمات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال ویروس به نوزاد انجام شد.

نجف پور با اشاره به اینکه آمار بیماری اچ ای وی در سالهای اخیر در زنان روبه افزایش است، اضافه کرد: اغلب این زنان در سنین باروری بوده و ممکن است باردار شده و نوزاد نیز آلوده به این ویروس شود.

وی ادامه داد: هر سه مادر باردار شناسایی شده در قزوین از طریق همسر به این بیماری آلوده شده اند و خود سابقه رفتار پرخطر جنسی و یا اعتیاد نداشتند.

بهزاد نجف پور آبان ماه سال جاری مقاله ای را با عنوان «بررسی تاثیر اقدامات پیشگیرانه انتقال ایدز از مادر به نوزاد (pmc) در زنان باردار اچ ای وی مثبت استان قزوین» را در پنجمین سمینار سراسری ایدز که در تهران برگزار شد ارایه داده بود.

اخبار اجتماعی - تابناک