دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تولد یک نمونه نادر از الاغ



 

 

 

تولدیک نمونه نادرا الاغ

 

 

یک کره الاغ عجیب که پاهای آن همانند پاهای گورخر راه راه است در یک مرکز حفاظت از حیات وحش در «داولونگا» واقع در کانادا متولد شد.

 

این کره الاغ عجیب حدود که یک هفته قبل به دنیا آمده به عنوان یک گونه نادر از «زدانک» (Zedonk) معرفی شده است. «زدانکها» گونه غیرمعمولی بین الاغها و گورخرها هستند.

 

این کره زدانک جدید از یک پدر گورخر و یک مادر الاغ متولد شده و در پاها و صورت آن راه راههای سیاه دیده می شود.

 

به گفته محققان، زدانکها در سطح کروموزمی بسیار مورد توجه جانورشناسان قرار دارند.

 

این گونه ها برخلاف قاطرها (ترکیب الاغ و اسب) به سختی می توانند سلامت خود را حفظ کرده و به حیات خود ادامه دهند و به همین دلیل بسیار نادرند.

 

یک الاغ ۶۲ کروموزم دارد درحالی که یک گورخر بین ۳۲ تا ۴۶ کروموزم (براساس نوع گونه) دارد.

 

این درحالی است که تعداد کروموزمهای زدانکها رقمی بین این دو تعداد است.

 

این تفاوتهای کروموزمی موجب می شود که زدانکهای ماده به سختی قادر به تولید مثل باشند و زدانکهای نر کاملا عقیم می شوند.

 

این کره زدانک، ماده است و از زمان تولدش بسیار مورد توجه داوطلبانی قرار گرفته است که در این مرکز حافظت حیات وحش کار می کنند...../تحلیل:جام جم


ویدیو مرتبط :
تولد یك كره الاغ با پاهای گوره خر!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولد دوقلوهای نادر، هدیه روز مادر!(+عکس)




 اخبار اجتماعی - تولد دوقلوهای نادر، هدیه روز مادر!

 در یک زایمان نادر «جیلیان» و «جنا» دوقلوهای «مونوآمنیوتیک» دست‌در‌دست هم در مرکز پزشکی «آکرونِ» ایالت اوهایوی آمریکا پا به جهان گذاشتند.

به گزارش ایسنا، دوقلوهای «مونوآمنیوتیک» یا «مونو مونو» به دوقلوهایی اطلاق می‌شود که در یک کیسه جنینی رشد می‌کنند و متولد می‌شوند. این نوع حاملگی یک پدیده بسیار نادر است و از هر 10 هزار حاملگی تنها یک مورد آن «مونوآمنیوتیک» است.

 

اخبار ,اخبار اجتماعی,دوقلوهای  مونو مونو


«جیلیان» و «جنا» دوقلوهای «مونو مونو» 9 ماه در کنار یکدیگر رشد کرده و از یک کیسه جنینی و جفت مشترک استفاده کردند. تولد این دوقلوهای نادر آن هم به شکل کاملا سالم، بهترین هدیه روز مادر برای مادرِ این دوقلوها محسوب می‌شود. پزشکان، این دوقلوها را بلافاصله پس از تولد، وزن و معاینه کردند و گفتند که آنها از نظر تنفس در شرایط سالم به سر می‌برند اما باید حدود دو تا چهار هفته دیگر در بیمارستان و تحت نظر بمانند و پس از آن مرخص می‌شوند زیرا به دلیل تولد پیش از موعد اندکی کمبود وزن دارند.

«سارا تیستل‌تویت»،‌ مادر دوقلوها که از تولد فرزندانش بسیار خوشحال بود به خبرنگاران گفت: خوشحالی من در کلام نمی‌گنجد و نمی‌دانید چقدر لذت‌بخش است وقتی می‌شنوید حال بچه‌ها خوب است. خیلی خوشحالم که می‌توانم آنها را در آغوش بگیرم. این بچه‌ها برای من بهترین هدیه روز مادر هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «تیستل‌تویت» که معلم ریاضی است در 14 مارس وقتی پزشکان تشخیص دادند وی دارای دوقلوهای «مونوآمنیوتیک» است در مرکز پزشکی «آکرون» بستری شد و به مدت دو ماه تحت مراقبت‌های جدی پزشکی قرار گرفت.
 اخبار اجتماعی - ایسنا