دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

توقف برنامه سفر به عمیق‌ترین منطقه جهان با زیردریایی + تصاویر



اخبار,اخبارعلمی,توقف برنامه سفر به عمیق‌ترین منطقه جهان

اخبارعلمی - توقف برنامه سفر به عمیق‌ترین منطقه جهان با زیردریایی + تصاویر

برنامه سفر «ریچارد برانسون» به عمق اقیانوس آرام با استفاده از زیردریایی ویرجین اوشنیک بدلیل نگرانی از ایمنی این وسیله متوقف شد.

«ریچارد برانسون» مالک شرکت ویرجین گالاکتیک قصد داشت همزمان با برنامه اعزام گردشگر به فضا با استفاده از هواپیمای فضایی اسپیس‌شیپ 2، برنامه سفر به عمق منطقه «ماریانا ترنچ» در اقیانوس آرام را نیز آغاز کند.

«برانسون» در آوریل 2011 از اجرای این مأموریت خبر داد و از زیردریایی DeepFlight Challenger ویرجین اوشنیک رونمایی کرد.

زیردریایی 5.4 متری ویرجین اوشنیک برای سفر به عمق 11 کیلومتری اقیانوس آرام، در منطقه ماریانا ترنچ بعنوان عمیق‌ترین نقطه جهان طراحی شده است.

سفر به عمق اقیانوس آرام برای اواخر سال 2011 یا اواسط 2012 برنامه‌ریزی شده بود، اما با گذشت سه سال از زمان تعیین شده، هنوز تاریخ دقیقی برای انجام این مأموریت اعلام نشده است.

نگرانی‌هایی درخصوص ایمن و مناسب بودن این زیردریایی برای سفر به عمق اقیانوس آرام مطرح شده است؛ درچند مرحله آزمایش زیردریایی در عمق اقیانوس اطلس، نشانه‌هایی از ترک‌خوردگی بر روی شیشه کابین دیده شد.

توقف نامعلوم برنامه سفر به عمیق‌ترین نقطه جهان با زیردریایی DeepFlight Challenger ویرجین اوشنیک درحالی صورت می‌گیرد که مأموریت هواپیمای فضایی اسپیس‌شیپ 2 ویرجین گالاکتیک نیز بدلیل کشته شدن خلبان هواپیما در سی و پنجمین پرواز آزمایشی، دست‌کم تا اواخر 2015 متوقف شده است.

اخبار,اخبارعلمی,توقف برنامه سفر به عمیق‌ترین منطقه جهان

اخبار,اخبارعلمی,توقف برنامه سفر به عمیق‌ترین منطقه جهان

اخبارعلمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
امکان سفر با زیردریایی هم فراهم شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقف برنامه هسته ای ایران، ماموریت نتانیاهو در سفر به چین



توقف برنامه هسته ای ایران,ماموریت نتانیاهو در سفر به چین

توقف برنامه هسته ای ایران، ماموریت نتانیاهو در سفر به چین

سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به چین در 10 روز آینده از اهمیت زیادی برخوردار است. اهمیت این سفر به دلیل تلاش های نتانیاهو برای اقناع چین به عدم مخالفت با هر اقدام عملی علیه ایران است.

شفاف: سفر بنیامین نتانیاهو نخست  به چین  از اهمیت زیادی برخوردار است، نتانیاهو در سفر به چین برای توقف برنامه هسته ای ایران تلاش می کند. به گزارش شفاف به نقل از روزنامه الیوم السابع مصر، سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به چین در 10 روز آینده از اهمیت زیادی برخوردار است. اهمیت این سفر به دلیل تلاش های نتانیاهو برای اقناع چین به عدم مخالفت با هر اقدام عملی علیه ایران است.

نتانیاهو همچنین از چین خواهد خواست تمامی راه ها برای دست یابی ایران به سلاح هسته ای را ببندد.

نتانیاهو  در دو سال اخیر مجبور شد برای دو مرتبه سفر رسمی خود به چین را به دلایل مختلف به تاخیر بیاندازد. وی پس از انتخاب دوباره به عنوان نخست وزیر اسرائیل، دعوتنامه جدیدی را از طرف دولت چین برای سفر به پکن دریافت کرد.

منابع آگاه در دفتر نخست وزیر اسرائیل هم گفته اند که او در سفر به پکن، هیچ یک از وزیران و بازرگانان اسرائیلی را به همراه خود نمی برد. نتانیاهو در این سفر تلاش می کند بازار چین را برای شرکت های اسرائیلی باز کند.

این نخستین سفر یک نخست وزیر اسرائیل به پکن از سال 2007 تاکنون است و پنج روز طول می کشد.

نتانیاهو قبل از این و در ابتدای فعالیت کابینه جدید اسرائیل وزیران خود را به کاهش سفرهای خارجی خود دعوت کرده بود ولی چین و هند را از این موضوع استثنا کرده بود.

نتانیاهو به وزیران کابینه گفته بود تا می توانید به چین و هند سفر کنید و در این موضوع صرفه جویی نکنید.

خبرگزاری رسمی ترکیه هم نوشت که نتانیاهو در روز 5 می آینده به چین سفر می کند. کانال 10 تلویزیون اسرائیل هم اعلام کرد نخست وزیر اسرائیل در این سفر سعی خواهد کرد در مواضع چین در برابر ایران، تغییر ایجاد کند.

چین یکی از هم پیمانان ایران به شمار می رود گرچه تاکنون بارها در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز علیه برنامه هسته ای تهران و اعمال تحریم هایی علیه ایران رای مثبت داده است. با این حال چین خواهان حل مسالمت آمیز مسئله هسته ای ایران است و با تحریم های یکجانبه اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران مخالفت می کند.

ایران همیشه اسرائیل را به تحریک کشورها و سازمان های بین المللی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران متهم می کند./شفاف