دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تنها 30 درصد جوانان، لبنیات كافی مصرف می كنند



 

 

تنها 30 درصد جوانان، لبنیات كافی مصرف می كنند

 

فوق تخصص گوارش اطفال گفت: ‌براساس مطالعات انجام شده، تنها 30 درصد جوانان، لبنیات كافی مصرف می كنند.

دكتر ' غلامرضا خاتمی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مطالعات انجام شده، تنها 30 درصد كودكان و نوجوانان، لبنیات كافی مصرف می كنند ضمن این كه در دختران نوجوان دریافت كلسیم 400 تا 700 میلی گرم، كمتر از میزان كلسیم مورد نیاز آنان است.

وی اظهارداشت: تكامل استخوانی در دوره بلوغ سرعت می گیرد و تا دهه سوم عمر آهسته پیش می رود و به علت افزایش تشكیل استخوان و سرعت تكامل عضلانی در دوره بلوغ، افراد در این سن بیش از هر زمان دیگری نیاز به كلسیم دارند.

خاتمی گفت: كمبود كلسیم در خلال تشكیل استخوان و تكامل آن، سبب كاهش توده استخوانی می شود و احتمال شكستگی استخوان را در دوره های بعدی زندگی افزایش می دهد درحالی كه افزایش دریافت كلسیم در این مرحله از رشد، تراكم استخوانی را سرعت می بخشد.

به گفته خاتمی، هر لیوان شیر (250 میلی لیتر) حدود 315 میلی گرم كلسیم دارد كه 30 درصد كلسیم مورد نیاز روزانه بدن هر فرد را تامین می كند.... / تحلیل : ایرنا


ویدیو مرتبط :
مزاج سرد و تر و مصرف لبنیات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میزان مصرف لبنیات در خانم ها!!!




 

میزان مصرف لبنیات در خانم ها

 

زنان در شرايط عادي بايد حداقل روزانه 3 واحد لبنيات و در دوران بارداري و شيردهي نيز 4 تا 6 واحد دريافت کنند.


با مصرف 3 ليوان شير يا 3 واحد لبنيات در برنامه غذايي روزانه کلسيم موردنياز بدن تامين مي‌شود.


شير بهترين منبع غذايي ويتامين B2 و بهترين منبع پروتئيني با ارزش بيولوژيکي بالاست. بعد از پروتئين سفيده تخم مرغ ، بهترين منبع پروتئين موجود در طبيعت پروتئين شير است، شير به نحو مطلوبي مي تواند پروتئين بدن را تامين کند.

 


پوکي استخوان در بيش از 80 درصد بانوان 35 سال کشور وجود دارد که دليل آن مصرف نکردن لبنيات به اندازه کافي در نوجواني، بلوغ و دوران هاي بارداري و شيردهي است.

 


بايد به لبنيات به عنوان بهترين منبع کلسيم توجه داشته باشيم.