دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تنظیمات امنیتی در اندروید آی.او.اس و ویندوزفون



دستگاه‌های هوشمند, سیستم‌عامل اندروید

تنظیمات پیش‌فرض در هر دستگاه و نرم‌افزار همانقدر که می‌تواند مفید باشد، ممکن است با انجام فعالیت‌های جاسوسی، حریم خصوصی شما را در معرض خطر جدی قرار دهد. چنانچه دستگاه خود را شخصی‌سازی نکرده‌اید یا به هر دلیلی تنظیمات آن با مشکل مواجه شده است به شما توصیه می‌کنیم به ‌هیچ وجه از دستگاه در وضع تنظیمات پیش‌فرض به‌صورت مداوم استفاده نکنید، چرا که می‌تواند حریم خصوصی شما را با مشکلات جدی مواجه کند.

 

تنظیمات مربوط به حریم خصوصی و دیگر نکات امنیتی در دستگاه را بررسی کرده و آنها را مطابق سلیقه‌ خود شخصی‌سازی کنید. اگر نمی‌دانید چطور به این تنظیمات دسترسی داشته باشید و زمان یا دانش کافی برای بررسی این تنظیمات را ندارید، با ما همراه شوید تا شما را با مهم‌ترین تنظیمات امنیتی روی دستگاه‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید، آی.او.اس و ویندوزفون آشنا کنیم.

 

قفل صفحه
قفل صفحه یا همان Screen Lock اولین گزینه‌ای است که ‌باید نسبت به فعال‌سازی آن در دستگاه هوشمند خود اقدام کنید. به‌وسیله‌ این قابلیت می‌توانید مانع دسترسی افراد غیرمجاز به دستگاه شوید و اطلاعات خصوصی خود از جمله تصاویر و ویدئوهای شخصی را حفاظت کنید. این قابلیت در مواردی که دستگاه هوشمند شما مفقود یا سرقت می‌شود نیز مانع دسترسی افراد بیگانه به اطلاعات خصوصی شما می‌شود.

 

ـ در سیستم‌عامل اندروید به Settings مراجعه کنید، گزینه‌ Security را فشار دهید و در پایان Screen Lock را فشار داده و به سلیقه‌ خود یکی از روش‌های قفل‌گذاری را فعال کنید.

 

ـ در آی.او.اس پس از مراجعه به Settings روی Passcode Lock فشار داده و قفل صفحه را فعال کنید.

 

ـ دسترسی به تنظیمات اشاره شده در ویندوزفون نیز با مراجعه به Settings و فشار روی گزینه‌
Lock Screen امکان‌پذیر است؛ البته در این صفحه باید گزینه‌ Password را به وضع On تغییر دهید و رمز دلخواه خود را مشخص کنید.

 

تبلیغات مرتبط با فعالیت‌های شما
تبلیغات از تجارت‌های پرسود دنیای امروزی به شمار می‌رود و یکی از بهترین روش‌ها در این حوزه تبلیغات هدفمند است. فعالیت‌های شما به‌عنوان افرادی که قرار است تبلیغات را مشاهده کند، مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و مجوز دریافت گزارش از فعالیت‌های شما نیز با تنظیمات پیش‌فرضی که بسیاری از برنامه‌ها روی دستگاه هوشمند شما قرار می‌دهند، صادر می‌شود. پس به شما توصیه می‌کنیم این مجوزها را لغو کنید تا حریم خصوصی شما در امان باشد.

 

ـ در ویندوزفون به Settings مراجعه کرده و روی Advertising ID فشار دهید. با غیرفعال کردن قابلیت Advertising ID، گزارش‌گیری از فعالیت‌های شما برای انجام امور تبلیغاتی متوقف می‌شود.

 

ـ در آی.او.اس باید پس از مراجعه به Settings و Privacy روی Advertising فشار دهید. در این بخش با فعال کردن گزینه‌ Limit Ad Tracking می‌توانید تا حد زیادی گزارش‌گیری از فعالیت‌های صورت گرفته در دستگاه هوشمند خود را کاهش دهید.

 

ـ گزارش‌گیری از فعالیت‌ها برای انجام امور تبلیغاتی در اندروید به وسیله یکی از نرم‌افزارهای گوگل با عنوان Google Settings صورت می‌گیرد. برای مدیریت این نرم‌افزار ‌باید Google Settings را از فهرست برنامه‌ها اجرا کرده و روی Ads فشار دهید. با فعال کردن گزینه‌ Opt out of interest-based ads اطلاعاتی که گوگل درباره فعالیت‌های شما کسب می‌کند، کاهش چشمگیری خواهد داشت.

 

جستجوی تلفن
در گذشته نرم‌افزارهای مختلفی برای ردیابی تلفن‌های همراه یا تبلت‌های مفقود یا سرقت شده وجود داشت، اما با توجه به اهمیت زیاد این نرم‌افزارها در ردیابی دستگاه‌ها، امروزه این ابزار به‌طور پیش‌فرض در سیستم‌‌های عامل‌ مختلف دستگاه‌های هوشمند وجود دارد و برای استفاده از آنها باید ابتدا آن را فعال‌ کنید.

 

ـ در آی.او.اس روی Settings فشار داده، گزینه‌ iCloud را انتخاب کرده و گزینه "‌ Find My iPod‌/‌iPhone‌/‌iPad" را فشار دهید. با فعال‌ کردن این قابلیت تا زمانی که مشکلی برای دستگاه شما رخ ندهد، نیازی به آن نخواهید داشت، اما در صورت بروز مشکل می‌توانید نرم‌افزار Find My iPhone را روی یکی دیگر از محصولات اپل نصب کنید یا به لینک https:‌/‌‌/‌www.icloud.com‌/‌#find بروید و موقعیت دستگاه خود را ردیابی کنید.

 

ـ در ویندوزفون پس از مراجعه به Find My Phone به گزینه‌ Find My Phone دسترسی خواهید داشت. هریک از گزینه‌های موجود در این بخش را برای مدیریت دستگاه خود فعال کرده و در صورت لزوم با مراجعه به لینک https:‌/‌‌/‌www.windowsphone.com‌/‌en-us‌/‌my‌/‌find نسبت به ردیابی یا حذف اطلاعات ذخیره شده در دستگاه اقدام کنید.

 

ـ در اندروید باید ابزار Google Settings را اجرا کنید و روی Android Device Manager فشار دهید. فعال کردن دو گزینه‌ موجود در این بخش نیز قابلیت موقعیت‌یابی و مدیریت دستگاه از راه دور را فعال کرده و شما می‌توانید با مراجعه به لینک https:‌/‌‌/‌www.google.com‌/‌android‌/‌devicemanager برای استفاده از این امکانات اقدام کنید.

 

رمزهای ذخیره شده در مرورگر
تایپ کلمات عبور با صفحه‌ کلید تلفن همراه و تبلت کمی دشوار است و ذخیره کردن رمز عبور در مرورگر این دستگاه‌های هوشمند می‌تواند این مشکل را برطرف کند، اما توجه داشته باشید با ذخیره شدن رمز عبور در مرورگر، چنانچه فردی برای لحظاتی کوتاه نیز به دستگاه هوشمند شما دسترسی داشته باشد، می‌تواند به سرویس‌های شخصی شما در وب متصل شده و حریم خصوصی شما را نقض کند. با توجه به این مشکل امنیتی پیشنهاد می‌کنیم هنگام دریافت هشدار مربوط به ذخیره شدن رمز عبور در مرورگرهای نصب شده روی دستگاه هوشمند خود، گزینه‌ عدم ذخیره‌سازی را انتخاب کنید و برای حذف رمز عبورهای ذخیره شده نیز از روش زیر کمک بگیرید:

 

ـ در آی.او.اس به Settings مراجعه کرده و پس از انتخاب بخش Safari روی Passwords & AutoFill فشار دهید. در بخش Saved Passwords و Saved Credit Cards رمزهای عبور و اطلاعات کارت‌های اعتباری ذخیره شده در دستگاه را بررسی و آنها را حذف کنید.

 

ـ در ویندوزفون پس از مراجعه به Settings روی Applications رفته و Internet Explorer را انتخاب کنید. در ادامه از پایین صفحه روی Advanced Settings فشار داده و مطمئن شوید در بخش Website Passwords گزینه Don’t Remember انتخاب شده باشد.
(گزینه‌ Delete History برای حذف رمزهای ذخیره شده در دستگاه کاربرد دارد)

 

ـ در اندروید مرورگر کروم را اجرا کرده و روی آیکون منو که به شکل سه نقطه عمودی به ‌نمایش درآمده است، فشار دهید. حالا روی Settings فشار داده و Save Passwords را انتخاب کنید. در پایان گزینه‌های ذخیره شده را حذف کرده یا با تغییر وضع آن به Off به ‌طور کامل آن را غیرفعال کنید.

 

اختصاصی‌های آی.او.اس
گاهی برخی برنامه‌ها در سیستم ‌عامل آی.او.اس برای انجام برخی فعالیت‌ها مجوزهایی را از شما درخواست می‌کنند. این مجوزها ممکن است به دسترسی به تصاویر ذخیره شده روی دستگاه یا دستیابی به موقعیت جغرافیایی شما مربوط باشد. برای بررسی مجوزهای ارائه شده به برنامه‌های مختلف می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

 

به Settings مراجعه کرده روی Privacy فشار دهید. در این بخش می‌توانید با انتخاب هریک از برنامه‌ها، مجموعه مجوزهای مورد استفاده توسط آنها را مشاهده کنید.

 

همچنین با مراجعه به Location Services روی همه مجوزهای مربوط به دستیابی به موقعیت جغرافیایی مدیریت خواهید داشت. (با انتخاب System Services از این بخش می‌توانید مجوزهایی همچون تبلیغات را با توجه به موقعیت جغرافیایی غیرفعال کنید)

 

اختصاصی‌های اندروید
سیستم‌ عامل اندروید به ‌دلیل نداشتن سیستم‌های حفاظتی از ضعف امنیتی بیشتری برخوردار است و یکی از بهترین قربانیان برای هکرها و افراد خرابکار به ‌شمار می‌رود. نصب بدافزارها براحتی در این سیستم‌ عامل امکان‌پذیر است و در صورتی که بخواهید در برابر این تهدیدات در امان بمانید، ‌باید به موارد زیر توجه کنید:

 

ـ به Settings مراجعه کرده روی Security فشار داده و علامت چک‌مارک مقابل عبارت Unknown Sources را غیرفعال کنید تا نرم‌افزارهای ناشناخته و بدافزارها قابلیت نصب روی دستگاه شما را نداشته باشند.

 

ـ توجه داشته باشید گزینه‌ Verify Apps فعال باشد تا تمام نرم‌افزارها پیش از نصب بررسی شده و در صورت مشاهده‌ هرگونه فعالیت مخرب، هشدارهای لازم برای شما نمایش داده شود.

 

ـ در بخش Security گزینه‌ Device Administrators را فشار داده و برنامه‌های موجود در این فهرست را مشاهده کنید. توجه داشته باشید ابزارهای موجود در این فهرست از مجوزهای مدیریتی برخوردار بوده و می‌توانند کنترل کاملی روی دستگاه شما داشته باشند. در صورت مشاهده گزینه‌های مشکوک در این فهرست بسرعت آنها را بررسی و در صورت نیاز آنها را از فهرست حذف کنید.

 

اختصاصی‌های ویندوزفون
ویندوزفون تنظیمات امنیتی زیادی ندارد. تنها گزینه‌ای که می‌توان به‌عنوان یک راهکار برای جلوگیری از بروز مشکلات در این سیستم‌ عامل استفاده کرد، قابلیت Kid’s Corner است. به کمک این قابلیت می‌توانید فهرستی از برنامه‌های مجاز را برای استفاده کودکتان فعال کنید تا زمانی که دستگاه هوشمند خود را در اختیار کودکتان قرار می‌دهید، نگران بروز مشکلات احتمالی بر اثر تغییرات اشتباه در تنظیمات آن نباشید. با مراجعه به Settings و انتخاب Kid’s Corner می‌توانید فهرست برنامه‌های مجاز را برای اجرا مشخص کنید کودک شما می‌تواند با جارو کردن صفحه‌ قفل به آنها دسترسی داشته باشد.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
مقایسه ویندوزفون با اندروید و آی او اس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده از برنامه جی پی اس اندروید در گوشی های اندرویدی



نقشه‌های گوگل به‌صورت آفلاین, فعال‌سازی جی‌.پی‌.اس در اندروید

در سفرهای نوروزی می توانید از جی پی اس اندروید بهره مند گردید

فعال سازی جی پی اس اندروید

نوروز فصل سفر است و سفر وقتی جذاب‌تر می‌شود که به مکان‌هایی جدید صورت گیرد. اما سفر به سرزمینی که شناختی از آن ندارید، همیشه با مشکل آدرس همراه است. قدیم‌ترها پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها کنار خیابان می‌ایستادند، سرشان را از ماشین بیرون می‌آوردند و از یک عابر پیاده آدرس را می‌پرسیدند.

 

کمی بعد، کتاب‌های بزرگ نقشه راه‌ها و شهرها به داد مسافران نوروزی رسید اما در عصر فناوری دیجیتال دیدن کسی که یک کتاب نقشه در یک دست و تلفن‌همراه هوشمند در دست دیگر دارد، کمی خنده‌دار به نظر می‌رسد. به همین دلیل در زندگی همراه این هفته شما را با نقشه‌های گوگل و چگونگی استفاده از مسیریاب تلفن‌همراه و تبلت آشنا می‌کنیم و روش فعال‌سازی و طرز کار با GPS تلفن‌همراه یا تبلت را به شما آموزش می‌دهیم.

 

همچنین برای این که پیشاپیش عیدی خود را به شما داده باشیم، روش دریافت نقشه‌های گوگل را به‌صورت آفلاین به شما آموزش می‌دهیم تا در طول سفر بی‌نیاز از ارتباط به اینترنت و بدون نگرانی از مصرف پهنای باند اینترنت سیمکارت خود بتوانید به مشاهده نقشه‌ها و جزئیات آنها بپردازید.

 

جی پی اس چیست؟
توجه داشته باشید که صحبت امروز ما درباره جی پی اس است نه جی‌پی‌آر‌اس.  جی پی اس یا همان سامانه موقعیت‌یابی جهانی (Global Positioning System) مجموعه‌ای از 24 ماهواره است که ابتدا به‌منظور اهداف نظامی در مدار زمین قرار گرفت، اما امروزه استفاده از آن بسیار رایج شده و در اختیار عموم مردم قرار گرفته است. استفاده از این سامانه برای کاربران هیچ هزینه‌ای در بر ندارد و براحتی می‌توان با قطعه‌ای کوچک و نسبتا ارزان‌قیمت از خدمات موقعیت‌یابی جهانی جی پی اس استفاده کرد.

 

جی پی اس اکنون کاربردهای متنوعی دارد؛ برخی کاربردهای تخصصی آن عبارت است از: نظامی، نقشه‌برداری، کوهنوردی، حمل و نقل، کشتیرانی، امداد و نجات و کنترل ترافیک.

 

علاوه بر این کاربردها، جی پی اس ها با ورود به دستگاه‌های هوشمند همچون تلفن‌های همراه و تبلت، امکانات بسیاری را برای کاربران عمومی فراهم کرده‌اند. این امکانات اغلب با نرم‌افزارهایی که نقشه‌های محیط را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، فراهم می‌شوند که یک کاربر با استفاده از آنها می‌تواند مکان فعلی خود را روی نقشه مشاهده کند، از نزدیک‌ترین رستوران‌ها، مراکز گردشگری، جایگاه‌های سوخت و سینما مطلع شود، نزدیک‌ترین و خلوت‌ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد موردنظر دریافت کند و... .

 

شما هم جی پی اس دارید؟
امروزه بسیاری از دستگاه‌های هوشمند به جی پی اس مجهز شده‌اند و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا از خدمات موقعیت‌یابی بهره‌مند شوید. آیا دستگاه هوشمند شما نیز به این قابلیت مجهز است؟ بهترین روش برای فهمیدن این موضوع در دستگاه‌های مختلف، مراجعه به مشخصات فنی دستگاه است. در همه موارد ذکر شده چنانچه دستگاه شما از جی پی اس پشتیبانی کند در مشخصات فنی قید می‌شود و در صورتی‌که دفترچه راهنمای محصول را در اختیار ندارید، می‌توانید با جستجویی ساده در گوگل، اطلاعات موردنظر را در این زمینه کسب کنید.

 

نصب جی پی اس اندروید
چنانچه مطمئن شدید. دستگاهتان از جی پی اس پشتیبانی می‌کند، برای استفاده از آن ابتدا ‌باید آن را فعال کنید. فعال‌سازی برنامه جی پی اس نیز در دستگاه‌های مختلف روش‌های متفاوتی دارد که ما در این آموزش به سیستم‌عامل اندروید می‌پردازیم.

 

در دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید ‌باید قابلیت Location access یا Location Services را فعال کنید که انجام این کار در نسخه‌های متفاوت این سیستم‌عامل با کمی تغییر به شرح زیر است:

 

1 ـ‌ از فهرست برنامه‌ها روی Settings کلیک کنید.

 

2 ـ‌ روی گزینه Location access یا Location کلیک کنید. (این گزینه ممکن است در دستگاه‌های مختلف، متفاوت باشد.)

 

3 ـ در صفحه به‌نمایش درآمده گزینه‌های لازم برای فعال‌سازی مکان‌یابی توسط جی پی اس داخلی، مکان‌یابی توسط ارتباط اینترنتی وای ـ ‌فای و شبکه موبایل را فعال کنید. (گزینه‌هایی همچون Standalone GPS services، Google Location Services، Wi-Fi & mobile network location، GPS services، GPS Satellites، Access to my location باید فعال شوند.)

 

توجه: برای استفاده از شبکه وای‌ ـ فای هنگام مکان‌یابی یا دانلود نقشه‌های آنلاین ‌باید ابتدا ارتباط دستگاه شما با شبکه اینترنت بی‌سیم برقرار شود. (به‌عنوان مثال، دستگاه شما به مودم وایرلس مجهز به سرویس اینترنت در منزل یا محل کار باید متصل باشد.)

 

نصب نقشه‌های گوگل
در این مرحله شما گزینه‌های لازم برای استفاده از سرویس مکان‌یابی جی پی اس اندروید را فعال کرده‌اید و ‌باید توسط یک نرم‌افزار از امکانات مختلفی که این سرویس در اختیار شما قرار می‌دهد، استفاده کنید. بهترین برنامه برای استفاده از این خدمات در سیستم‌عامل اندروید نیز Google Maps یا همان نقشه‌های گوگل است که علاوه بر داشتن نقشه‌های دقیق و به‌روز، اطلاعات بسیار مفیدی را نیز درباره هریک از مکان‌های موردنظر در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

چنانچه نرم‌افزار فوق جی پی اس اندروید به‌طور پیش‌فرض روی دستگاه شما نصب شده باشد، نیازی به دانلود و نصب مجدد آن ندارید اما اگر این نرم‌افزار روی دستگاه شما نصب نشده می‌توانید آخرین نسخه آن را دانلود و نصب کنید.

 

توجه داشته باشید نرم‌افزار Google Maps نسخه 4. 14. 6 در تمامی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید 1/2 به بالا قابل نصب است، اما نسخه‌های سری 7 از این نرم‌افزار فقط روی دستگاه‌های مجهز به اندروید 3. 0. 4 قابلیت نصب دارند و همه دستگاه‌های مجهز به اندروید 2. 0. 4 و پایین‌تر ‌باید از همان نسخه 4. 14. 6 استفاده کنند. (تفاوت این نسخه‌ها در امکاناتی است که در آنها گنجانده شده است و دستگاه‌های قدیمی‌تر عموما فاقد بسیاری از امکانات سخت‌افزاری موردنیاز برای بهره‌مندی از امکانات جدید در نرم‌افزار جدید هستند.)

 

نسخه نصب شده جی پی اس اندروید روی دستگاه شما
چنانچه خودتان عملیات نصب نرم‌افزار جی پی اس اندروید را روی دستگاه را انجام دهید، مطمئنا از نسخه نصب شده اطلاع دارید. در غیر این‌صورت چنانچه برنامه جی پی اس اندروید به‌طور پیش‌فرض روی دستگاه نصب شده باشد، ‌باید برای استفاده بهتر از آن از نسخه نرم‌افزار نصب شده روی دستگاه نیز مطلع شوید.

 

دسترسی به نرم افزار جی پی اس اندروید به روش زیر امکان‌پذیر است:
1 ـ با کلیک روی آیکون نرم‌افزار در فهرست برنامه‌ها، آن را اجرا کنید.

 

2 ـ از پایین سمت چپ روی آیکون منوی نرم‌افزار کلیک کنید.

 

3 ـ‌ روی Settings کلیک کنید.

 

4 ـ روی About، terms & privacy کلیک کنید تا نسخه نرم‌افزار به شما نمایش داده شود.

 

توجه: درصورتی‌که دکمه منو در پایین سمت چپ نرم‌افزار مشاهده نمی‌شود، روی آیکون موجود در پایین سمت راست کلیک کنید. در ادامه روی Settings کلیک کنید و پس از انتخاب About، در بخش INFO اطلاعات موردنظر را مشاهده کنید.

 

نقشه‌های گوگل به‌صورت آفلاین, فعال‌سازی جی‌.پی‌.اس در اندروید

پس از نصب برنامه جی پی اس اندروید می توانید نقشه های آن را از اینترنت دانلود نمایید

 

نقشه‌های آفلاین، بی‌نیاز از اینترنت
حالا همه چیز فعال است، شما جی پی اس اندروید را فعال کرده‌اید، نرم‌افزار نیز نصب شده و موقعیت شما براحتی شناسایی می‌شود اما هنوز یک مشکل باقی است! هرگاه موقعیت شما تغییر ‌کند، برای دسترسی به نقشه موردنظر ‌باید کمی صبر کنید تا اطلاعات نقشه‌ها روی دستگاه شما دانلود شود. دانلود این اطلاعات نیز نه فقط موجب مصرف پهنای باند اینترنت شما می‌شود، بلکه در شرایط دسترسی نداشتن به اینترنت، استفاده از این امکانات برای شما ناممکن خواهد شد!

 

دوست دارید پیش از سفر، نقشه‌های موردنیاز را به‌طور کامل دانلود کنید تا هر زمان به آنها نیاز داشتید به‌طور آفلاین و بدون نیاز به اینترنت، از آن استفاده کنید؟ فرض کنید قصد دارید به شیراز سفر کنید و در منزل ارتباط اینترنت پر‌سرعت و مودم وایرلس در اختیار شماست. می‌توانید در زمانی کوتاه نقشه شیراز را دانلود کرده و در طول سفر، به‌طور آفلاین از آن استفاده کنید.

 

برای دانلود نقشه‌های گوگل به‌صورت آفلاین ‌باید به روش زیر عمل کنید:

 

دریافت نقشه‌های آفلاین در نسخه 4. 14. 6

دریافت نقشه‌ها در این نسخه به دو روش امکان‌پذیر است:
روش اول: پس از اجرای نرم‌افزار کلید منو را فشار داده، سپس روی Make available offline کلیک کنید. در این مرحله می‌توانید محدوده نقشه موردنظر را با بزرگنمایی دلخواه انتخاب و روی Done کلیک کنید تا عملیات دانلود آغاز شود.

 

روش دوم: به Maps بروید، My Places را کلیک کنید و در ادامه Offline را انتخاب کنید. در پایان گزینه New offline map را فشار دهید. اکنون می‌توانید نام شهر یا منطقه موردنظرتان را وارد کنید تا نقشه مرتبط با آن دانلود شود.

توجه داشته باشید هنگام انتخاب محدوده نقشه نمی‌توانید محدوده‌ای بسیار بزرگ را انتخاب کنید. در بیشتر موارد انتخاب محدوده یک شهر، بهترین گزینه است و شما می‌توانید در مجموع شش نقشه را با توجه به فضای آزاد حافظه دستگاه خود دانلود کنید.

 

نقشه‌های گوگل به‌صورت آفلاین, فعال‌سازی جی‌.پی‌.اس در اندروید

نقشه های آفلاین برای نرم افزار جی پی اس اندروید موجود می باشد

 

دریافت نقشه‌های آفلاین در نسخه‌های سری 7
بسیاری از کاربران با انتشار نسخه جدید نقشه گوگل گمان کردند، قابلیت دانلود آفلاین نقشه‌ها غیرفعال شده و برای استفاده مجدد از این قابلیت، نرم‌افزار نقشه گوگل را حذف و نسخه قدیمی را روی دستگاه خود نصب کردند در صورتی‌که این قابلیت همچنان فعال است و می‌توانید به روش زیر نقشه‌های آفلاین را دانلود کنید:

 

1 ـ از روی نقشه به محدوده موردنظر که قصد دارید نسخه آفلاین آن را دانلود کنید، بروید.

 

2 ـ روی کادر جستجو کلیک کنید و گزینه‌های پیشنهادی جستجو را به پایین اسکرول کنید تا گزینه Make this map area available offline برای شما به‌نمایش درآید.

 

3 ـ روی گزینه فوق کلیک کنید و منتظر بمانید عملیات دانلود به پایان برسد.

 

می‌توانید به‌جای طی مراحل فوق عبارت ok maps را در کادر جستجو وارد کرده، کلید جستجو را فشار دهید.

 

در این نسخه می‌توانید باتوجه به میزان فضای خالی در حافظه دستگاه به دانلود نقشه‌های آفلاین بپردازید و در صورتی‌که برای مدتی طولانی (بیشتر از 14 روز) به اینترنت دسترسی نداشته باشید یا حافظه اطلاعاتی برنامه را پاک کنید (clear application data) ممکن است نقشه‌های آفلاین خود را از دست بدهید.

 

* توجه: ممکن است برخی نقاط جهان، قابلیت دانلود به‌صورت آفلاین را نداشته باشند.

 

* شما می‌توانید روی دستگاه‌های اندرویدی فاقد جی پی اس نیز نرم‌افزار نقشه‌های گوگل را نصب کرده و به استفاده آفلاین از آنها بپردازید (صرفا استفاده به‌عنوان نقشه) و در صورتی‌که به اینترنت وایرلس دسترسی داشته باشید، می‌توانید از قابلیت مکان‌یابی توسط اینترنت نیز بهره‌مند شوید.
منبع:jamejamonline.ir