دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تمام بدن عقرب، چشمی بزرگ است!



 

 

 

تمام بدن عقرب، چشمی بزرگ است!

 

دانشمندان پس از سال ها تلاش توانستند به راز درخشش سبزرنگ عقرب ها در زیر نور فرابنفش دست یابند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این قابلیت كاملا برای دانشمندان شناخته شده بود اما دلیل تكامل آن در این موجودات برای زیست شناسان ناشناخته باقی مانده است.

داگلاس گافین، زیست شناس دانشگاه اوكلاهما با بررسی ماده فلورسانس موجود در پوسته عقربها دریافت كه این موجودات می توانند از طریق دم خود نور را احساس كنند.

گافین بر این باور است كه عقربها این توانایی را به منظور كمك به فرار سریع به زیر سنگها در خود تكامل داده اند.

به گفته گافین، عقربها از گونه عنكبوتیان شبگرد هستند كه در زیر نور فرابنفش به رنگ سبز فیروزه ای می درخشند. كاركرد این ماده فلورسانس هنوز ناشناخته باقی مانده است.

تیم تحقیقاتی گافین برای آزمایش های خود، چشمان این عقربها را بسته و سپس آنها را در برابر رنگهای مختلف نور قرار دادد. این محققان دریافتند كه این عملكرد مانند یك چشم دوم در این موجودات عمل می كند.

پوسته این حیوانات مانند یك حسگر كل بدن عمل می كند كه اطلاعات نور را برای سیستم عصبی بدن ارسال می كند..../ خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
بزرگ ترین عقرب دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چشمی: مشکلم با صبایی‌ها بزرگ نبود


هافبک میانی استقلال می‌گوید مشکلش با صبایی‌ها خیلی بزرگ نبوده است.

خبرگزاری ایسنا: روزبه چشمی هافبک میانی جدید استقلال درباره اردوی کردان این تیم گفت: اردوی خوبی داشتیم و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. باید این تمرینات را پیگیری کنیم تا در طول فصل نمایش‌های خوبی را ارائه دهیم.

وی درباره بازیکنان جذب شده استقلال عنوان کرد: بازیکنانی که به استقلال اضافه شده‌اند همگی بازیکنان بزرگ و خوبی هستند. امیدوارم که بتوانیم با قدرت کار را آغاز کنیم.

هافبک استقلال درباره حل مشکلش با صبایی‌ها اظهار کرد: مشکل بزرگی با صبایی‌ها نداشتم. یک سری صحبت‌ها را آقای محجوب مطرح کرده بود که خوشبختانه مسائل حل شدند.