دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تماشای چه فیلم‌ هایی شما را بیمار می كند؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فیلم‌های سه بعدی، بیماری‌زا هستند

پزشكان در یك مطالعه جدید هشدار دادند كه تماشاش فیلم‌های سه‌ بعدی می‌تواند شما را بیمار كند.

 ایسنا: فیلم‌هایی نظیر هوگو و آواتار و سایر فیلم‌هایی كه به شكل سه بعدی نمایش داده می‌شوند هر چند بسیاری از بینندگان را هیجان‌زده می‌كنند اما ممكن است تا حدودی در شما احساس بیماری و حال ناخوشایندی ایجاد كنند.

نتایج یك بررسی جدید نشان داده است تماشاگران جوان و نیز افرادی كه خیلی نزدیك به صفحه نمایش این تصاویر سه بعدی می‌نشینند بیش از تماشاگران مسن‌ترعلائمی چون تاری دید، حالت تهوع و یا علائم دیگر را تجربه می‌كنند.

به گزارش روزنامه بلومبرگ، سون _ نان یانگ، كارشناس ارشد كالج اوپتومتری دانشگاه پاسیفیك در آمریكا می‌گوید: تماشای فیلم‌های سه بعدی فقط تا زمانی بلامانع است كه احساس بدی در شما ایجاد نكند اما اگر هنگام تماشای این فیلم‌ها علائم موقتی مثل اختلال دید و یا سرگیجه و تهوع را تجربه كردید از تماشای سه‌ بعدی این فیلم‌ها خودداری كنید.

این متخصصان می‌گویند: علائم فوق حداقل در صورت تماشای این فیلم‌ها در تلویزیون‌های خانگی كمتر می‌شوند. به علاوه چنانچه پس از تماشای این تصاویر دچار مشكلات دید شدید حتما به یك چشم پزشك مراجعه نمایید.


ویدیو مرتبط :
فیلم/ عکس العمل هندیها هنگام تماشای فیلم سینمایی هندی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیمباوه ؛ بازداشت 46 نفر به اتهام تماشای فیلم اعتراضات مصر و تونس



 

 

زیمباوه ؛ بازداشت 46 نفر به اتهام تماشای فیلم اعتراضات مصر و تونس

 

 

مجموعه ای متشکل از 46 نفر از فعالان سیاسی اجتماعی در زیمباوه به دلیل مشاهده فیلم هایی از اعتراضات مصر و تونس محاکمه شدند.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آلمان، این افراد در هنگام مشاهده فیلم های ضبط شده از اعتراضات مصر و تونس توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند و پس از چهار روز در دادگاه به اتهام خیانت و تلاش برای سرنگونی حکومت، محاکمه شدند.

چند مقام برجسته زیمباوه هم بارها نسبت به انجام اقداماتی برای کنار زدن رئیس جمهور این کشور یعنی روبرت موگابه به شیوه کشورهای مصر و تونس هشدار داده اند.

اعضای این مجموعه متشکل از چند وکیل دادگستری، دانشجو و تعدادی از اعضای سندیکاهای کارگری در دادگاهی در هراره حاضر شدند.

دادستانی اعضای این مجموعه را متهم کرده است که برای سرنگونی رئیس جمهور زیمباوه به شیوه مصر و براساس راه های مغایر با قانون اساسی، برنامه ریزی و سازماندهی می کردند.

به متهمان نیز گفته شده که در صورت اثبات اتهام خیانت، محکوم به اعدام می شوند و در صورت اثبات اتهام اقدام برای سرنگونی نظام هم حداکثر به 20 سال زندان محکوم می شوند.

وکلای این متهمان هم گفته اند که این افراد به دعوت "مونیارادزی جویسای" نماینده سابق از جناح مخالف در مکانی جمع شده و فیلم های ضبط شده از تظاهرات های مصر و تونس را مشاهده و بازتاب ها و تاثیرات اعتراضات مردمی در شمال آفریقا را بررسی می کردند.

"الیس موشاندیهاما" وکیل دادگستری و از اعضای مجموعه بازداشت شده گفت که این مجموعه که اکثر آنها از دانشجویان کم سن و سال تشکیل شده است تصمیم گرفت تا اتهامات علیه خود را انکار کنند.

روبرت موگابه رئیس جمهور زیمباوه از 30 سال پیش تاکنون قدرت را در دست دارد. زیمباوه یکی از کشورهای بسته در زمینه فعالیت های سیاسی و رسانه ای است و بارها از سوی محافل حقوق بشری مورد انتقاد گسترده قرار گرفت.

زیمباوه از نظر اقتصادی هم با مشکلات بسیار گسترده ای روبه روست.../عصر ایران