دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تماشای این نوع فیلم‌ها در ایام نوروز ممنوع



اخبار,اخبارعلمی ,عوارض  چاقی

نوع خاصی از فیلم‌های سینمایی می‌تواند سبب نوعی اختلال در بدن تماشاچیان خود شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بر اساس جدید‌ترین تحقیقات، مشاهده فیلم‌های غم‌انگیز سبب بروز چاقی در تماشاچیان می‌شود.
 
گفتنی است، پژوهشگران دانشگاه کرنل با انجام مطالعه بر روی دو گروه از تماشاچیان که فیلم‌های شاد و غم‌انگیز تماشا می‌کرده‌اند دریافته‌اند که تماشاچیان فیلم‌های غم‌انگیز در حین فیلم بیشتر تنقلات فاقد ارزش غذایی می‌خورند و به این ترتیب بیشتر احتمال دارد که دچار چاقی شوند.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، نسبت خوردن تنقلات فاقد ارزش تغذیه‌ای در بین تماشاچیان فیلم‌های غم‌انگیز به شاد در حدود 50 درصد است.
 
کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند چنانچه می‌خواهند به تماشای فیلم‌های غم‌انگیز بپردازند یا تنقلات فاقد ارزش غذایی را از خود دور نگه‌دارند و یا به جای تنقلات از میوه استفاده کنند.
 
کارشناسان اعتقاد دارند در حین تماشای فیلم‌های غم‌انگیز در بدن هورمونی تولید می‌شود که سبب افزایش اشتها و تمایل به خوردن در افراد می‌شود.
 
کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای حفظ رژیم غذایی و تناسب اندام خود حتما فیلم‌های شاد تماشا کنند.


  اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
ایام نوروز و جاذبه های گردشگری رامسر در کلیپی کوتاه/ فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مواد غذایی ممنوع در ایام نوروز!



مواد غدایی در نوروز ,علائم بیماری تب مالت

درمان تب مالت، طولانی مدت بوده و فرد طی این مدت -حداقل به مدت هشت هفته- از زندگی روزمره بازمی ماند.

دکتر محمد زینلی گفت استفاده از شیر خام، سرشیر، خامه و پنیرتازه تهیه شده از شیرنجوشیده، فرد را درمعرض ابتلا به تب مالت قرار می دهد. وی ادامه داد: بیشترین موارد ابتلا به تب مالت در فصل بهار و مناطق شمال و شمال غرب کشور گزارش می شود که 80 درصد آن در مناطق روستایی بروز می کند.

کارشناس مسوول مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، اضافه کرد: مسافران مناطق روستایی کشور باید به طور جدی از خرید و مصرف محصولات لبنی خودداری کنند و درصورت مصرف حداقل باید آنها را به مدت پنج دقیقه بجوشانند. زینلی افزود: محصولات لبنی فله ای به ویژه در تعطیلات نوروزی توسط دوره گردها در حاشیه شهرها به فروش می رسد که به هیچوجه نباید از آنها استفاده کرد. وی خاطرنشان کرد: همچنین والدین باید مراقب باشند که کودکان در مناطق روستایی با دام ها تماس نداشته باشند و درصورت هرگونه ارتباطی با دام، دست ها باید با آب و صابون شسته شود.

 

مواد غدایی در نوروز ,علائم بیماری تب مالت


کارشناس مسوول مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، گفت: مسافران باید از توقف یا اقامت در مناطق ازدحام دام به ویژه گاو و گوسفند اجتناب کنند. زینلی افزود: تب مالت، یکی از بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان است که از دو طریق مستقیم و غیرمستقیم تماس با دام و مصرف لبنیات خام به انسان منتقل می شود. وی یادآور شد: درمان تب مالت، طولانی مدت بوده و فرد طی این مدت -حداقل به مدت هشت هفته- از زندگی روزمره بازمی ماند.

زینلی، تب، درد عضلانی به ویژه درد کمر و مفاصل و تعریق شبانه را از جمله علایم تب مالت برشمرد.

منبع : irna.ir