دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تلفن‌های همراه به جنگ چاقی می‌روند!



 

عادات ناسالم غذایی , عوارض تلفن همراه

 

 

برنامه های نرم افزاری در آینده به دستیاران پزشكان برای ارتقاء سطح سلامت جامعه و مقابله با عادات بد غذایی تبدیل می شوند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برنامه The Eatery یكی از نرم افزارهای ویژه تلفن همراه هوشمند است كه قابلیت بررسی میزان كالری و بهبود عادات غذایی افراد را دارد.

نتایج الگوهای تهیه شده توسط این نرم افزار حكایت از وخیم تر شدن عادات غذایی و افزایش پدیده چاقی در بین مردم سراسر جهان دارد.

در نقشه اینفوگرافیك، نقاط نارنجی و قرمز عادات ناسالم غذایی در مناطق مختلف جهان را نشان می دهد. داده های بدست آمده توسط این برنامه نرم افزاری با نتایج تحقیقات پزشكی منتشر شده در خصوص عادات غذایی و آمار چاقی مطابقت دارد.

محققان معتقدند كه می توان از برنامه های نرم افزاری مشابه برای اصلاح عادات بد غذایی مانند دیر غذا خودن یا دریافت كالری بیش از نیاز بدن استفاده كرد.

نسل جدیدی از برنامه های نرم افزاری تلفن همراه برای بهبود عادات غذایی در حال طراحی است. «لورا بورك» استاد دانشگاه پیتسبورگ تأكید می كند: بسیاری از محققان بدنبال استفاده از فناوری تلفن همراه برای ارتقاء سطح سلامت و بهداشت جامعه هستند.

تیم تحقیقاتی این دانشگاه نیز در طی دو سال تحقیق برنامه نرم افزاری را برای كنترل میزان كالری دریافتی وعده های غذایی مورد آزمایش قرار داده است.... /   خبرگزاری ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
روند تکامل تلفن‌های همراه در 30 سال گذشته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روند کاهشی قیمت ها در بازار تلفن همراه


رییس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه از ثبات و روند به کاهش قیمت‌ها در بازار خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه از ثبات و روند به کاهش قیمت‌ها در بازار خبر داد.

 ابراهیم درستی اظهار کرد: تا کنون هر وقت که بازار ارز روی ثبات را به خود می‌دید، بازار لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه از آن تبعیت می‌کرد و در حال حاضر که قیمت دلار به یک ثبات رسیده است، بازار نیز از آن پیروی کرده و محصولات این بازار پنج تا 20 درصد نسبت به نوع محصول کاهش قیمت داشته است.


وی با اشاره به کاهش قیمت ارز به وارد‌کنندگان و عرضه‌کنندگان توصیه کرد که کالاهای خود را نگه نداشته و آنها را هرچه زودتر در بازار پخش کنند، زیرا روند بازار به صورتی است که دوباره شاهد افزایش قیمت باشیم.

رییس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه بیان کرد: توزیع‌کنندگان و عرضه‌کنندگان با کاهش قیمت محصولات با عناوین مختلف مقابله نکنند. همان‌گونه که در زمان افزایش نرخ دلار قیمت محصولات خود را افزایش می‌دهیم حالا که قیمت ارز کاهشی است قیمت کالاهای خود را نیز باید کاهش دهیم.

درستی با اشاره به این‌که اصناف به توافق دوجانبه پایبند است، گفت: سازمان امور مالیاتی با بیش از 20 سال توافق با اصناف ادعا می‌کند این توافقات در چند سال گذشته اشتباهی بیش نبوده است.

وی در پایان گفت: سازمان امور مالیاتی با تصمیم‌گیری‌های شخصی پایان دولت دهم را تلخ نکند.