دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تلفنها و اتومبیلها ظرف چند ثانیه شارژ می شوند



تلفن همراه,شارژ تلفن همراه,گجتها,شارژ سریع تلفنهای همراه

تلفنها و اتومبیلها ظرف چند ثانیه شارژ می شوند
محققان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس یک نوع باطری جدید را عرضه کرده اند که می تواند یک تلفن هوشمند و یا حتی یا اتومبیل را ظرف چند ثانیه شارژ کند.
باطری جدید می تواند دستگاه ها را یک هزار مرتبه سریع تر از باطریهای عادی شارژ کند.
این باطری از یک لایه ضخیم تک اتمی ساخته شده که ساخت آن ساده است و به سهولت داخل گجتها قرار می گیرد و حتی می تواند ساخت تلفنهای بسیار کوچک تر را میسر سازد.

تلفن همراه,شارژ تلفن همراه,گجتها,شارژ سریع تلفنهای همراه

باطری میکرو – ابرخازنی که توسط این تیم ارائه شده از یک دستگاه ضبط دی وی دی  استفاده می کند. این باطریها می توانند یک هزار بار سریعتر از باطریهای سنتی عمل کنند
این تیم اعلام کرده است که دستاورد تحقیقاتی آن می تواند به شارژ سریعتر تلفنهای همراه و اتومبیلها و حتی ساخت گجتهای کوچکتر منتهی شود.
ریچارد کانر استاد علوم مواد و مهندسی در دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس اظهار داشت: ادغام واحدهای ذخیره انرژی با مدارهای الکترونیکی کار چالش برانگیز است و اغلب دارای محدودیتهای خاص خود است که در این مورد کوچک سازی کل سیستم است.
آنها برای ساخت این میکرو – ابرخازن از یک صفحه دو بعدی کربن که به گرافن مشهور است استفاده کردند، ضخامت این گرافن به صورت سه بعدی در حد یک تک اتم است.
این تیم همچنین راهی برای تولید باطریهای جدید با استفاده از یک دستگاه ضبط دی وی دی پیدا کردند.
براساس اظهارات ال کادی یکی از محققان این پروژه، روشهای سنتی ساخت میکروابرخازنها دربرگیرنده کار شدید تکنیکهای لیتوگرافی بود که برای ساخت دستگاه های مقرون به صرفه مشکل ساز است، از این رو کاربردهای تجاری آن محدود می شود؛ اما ما از دستگاه ضبط دی وی دی برای تولید میکرو ابر خازن گرافن استفاده کردیم که می تواند هزینه ساخت دستگاه ها را نیز کاهش دهد.
برای آنکه یک باطری ابرخازن مقرون به صرفه باشد، دو الکترود مجزا باید به گونه ای قرار گیرند که اندازه سطح بین آنها به آخرین حد ممکن برسد، این امر موجب می شود که ابرخازن ظرفیت بیشتری برای نگهداری شارژ داشته باشد.
این دستاور جدید همچنین می تواند طراحی باطریها را تغییر داده و آنها را کوچکتر کند، در نتیجه ساخت گجتهای کوچک تسهیل می شود.
محققان در طراحی های جدید خود الکترودهای را کنار هم قرار داده و از یک الگوی به هم متصل شده استفاده کردند به طوری که سطح در دستس بین هر دو الکترود افزایش یافت و مسیری که یونهای الکترولیتها برای پراکنده شدن  نیاز دارند را کاهش داد.
در نتیجه ابرخازنهای جدید ظرفیت شارژ بیشتری دارند و سرعت آنها نسبت به همتایان سنتی خود بیشتر است..../mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
خشک کن مایو ظرف 8 ثانیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوچکترین قهوه ساز دنیا ساخته شد/ تهیه قهوه اسپرسو ظرف 30 ثانیه



کوچکترین قهوه ساز دنیا ساخته شد/ تهیه قهوه اسپرسو ظرف 30 ثانیه

یک کارشناس قهوه در آلمان کوچکترین قهوه ساز دنیا را که ظرف 30 ثانیه اسپرسو تهیه می کند ساخته است.

 کوچکترین قهوه ساز دنیا ساخته شد

این گجت کوچک می تواند یک فنجان بی نقص قهوه اسپرسو را ظرف 30 ثانیه آماده کند و کاربر آن به تنها چیزی که نیاز دارد یک دستگاه مایکرویو است که معمولا در هر خانه و یا اداره ای پیدا می شود.

دستگاه قهوه ساز "پیامو" از پلاستیک مخصوص غذا ساخته شده و دارای سه بخش فنجان، محفظه قهوه و محفظه آب است.

قسمت فنجان بخش پایه گجت را تشکیل می دهد و سایر بخشها روی آن قرار می گیرد. وقتی که این دستگاه در مایکروویو گرم می شود آب بخار می شود و با فشار از قهوه عبور می کند، پس از 30 ثانیه اسپرسو وارد فنجان می شود و پس از نوشیدن قهوه همه قطعات را می توانید در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

قهوه ساز پیامو به عنوان کوچکترین قهوه ساز دنیا ایده کریستوف میل کارشناس قهوه از مونیخ آلمان است که به علت فقدان تسهیلات برای خوردن قهوه در اداره دست به این ابتکار زده است.

کوچکترین قهوه ساز دنیا ساخته شد

از آنجا که نزدیکترین کافی شاپ تا اداره کریستوف میل فاصله زیادی دارد و وی از خوردن قهوه فوری خسته شده بود این قهوه ساز نوآورانه را ساخته که همراه یک مایکروویو کار می کند و از آنجا که مایکروویو در اکثر اداره ها و منازل وجود دارد، کار با این دستگاه مشکل نخواهد بود.

کریستوف امیدوار است که این دستگاه بتواند پایانی برای دستگاه های سنتی اسپرسو ساز و قهوه فوری ارزان قیمت در ادارات دنیا باشد.

پیامو بودجه خود را از طریق سایت تهیه بودجه اینترنتی استارت نکست آلمان فراهم می کند و در صورت موفقیت آمیز بودن پروژه جمع آوری بودجه با قیمت 60 یورو فروخته می شود.

منبع:خبرگزاری مهر