دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تقویت عضلات با مصرف پسته



 

 

تقویت عضلات با مصرف پسته

 

مصرف پسته به تقویت عضلات بدن كمك و از گرفتگی آن پیشگیری می كند .

پسته بسیار مقوی و حاوی ویتامین های B۱،B۳ و ویتامین E و املاح مغذی شامل آهن، پتاسیم، فسفر و كلسیم است.

پسته یكی از پرانرژی ترین مواد غذایی است. مصرف آن در تنظیم ضربان قلب و كنترل فشارخون موثر است. همچنین دارای فسفر است و در ساخت استخوان ها و دندان ها كمك و از خستگی و ضعف جلوگیری می كند.

مصرف پسته به تقویت عضلات بدن كمك و از گرفتگی آن پیشگیری می كند. آهن موجود در پسته نیز برای رفع سرگیجه، رنگ پریدگی، بی حوصلگی و كم خونی بسیار موثر است.

ویتامین E یكی از قوی ترین آنتی اكسیدان هایی است كه در پسته به مقدار زیاد یافت می شود و موجب افزایش سیستم ایمنی بدن و تقویت چشم می شود.

پسته دارای ویتامین های B۶، B۱ و E است؛ ویتامین B۶ كمك به سوخت و ساز پروتئین می كند و در جذب مواد غذایی نیز نقش دارد. ویتامین B۱ موجب افزایش انرژی، تقویت سلول های عصبی و متعادل كردن اشتها می شود.


منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
راه تقویت عضلات، بخصوص عضلات صورت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حركاتی برای تقویت عضلات پشت ران



 

حرکاتی برای تقویت عضلات پشت ران

 

اگر می خواهید عضلات پشت ران شما قوی تر از الان شوند،پیشنهاد می کنیم این مطلب را بخوانید .عضلات پشت ران كه تعداد آنها 3 عدد است در اصطلاح همسترینگ خوانده می‌شوند. عمل این عضلات خم كردن زانوست و قوی بودن آنها در ورزش‌هایی كه به دو نیاز دارند، مهم است.

 

ورزش‌هایی مانند دو یا پرش گاهی اوقات باعث كشیدگی این عضلات می‌شوند و باعث می‌شود كه هنگام راه رفتن یا خم و راست كردن زانو در پشت ران احساس درد كنید. قرار دادن كمپرس سرد و بالا قرار دادن پاها و بستن باندكشی به برطرف شدن درد و كاهش تورم كمك می‌كند. برای پیشگیری از بروز مشكلات مشابه، باید قبل از ورزش با انجام حركاتی عضلات خود را گرم كنید.

 

حرکاتی برای تقویت عضلات پشت ران


حركت اول:

 

روی شكم بخوابید، ‌طوری كه پاهایتان به طور مستقیم در پشت شما قرار گیرند. حالا پای خود را تا كنید به گونه‌‌‌ای كه پاشنه به باسن نزدیك شود. 5 ثانیه این وضعیت را حفظ كنید و بعد پای خود را به سمت زمین برگردانید. این حركت را 3 بار در روز و هر بار 10 مرتبه تكرار كرده و حتی می‌توانید با بستن وزنه به مچ پا نیز آن را انجام دهید.

 

 

حركت دوم:

 

مانند شروع حركت قبل روی شكم دراز بكشید. ماهیچه‌های باسن و پشت ران را منقبض كرده و پایتان را به اندازه 20 سانتی‌متر از زمین بلند كنید. دقت كنید كه زانویتان خم نشود. 5 ثانیه در این حالت باقی بمانید و سپس به وضعیت اولیه برگردید. این حركت را برای هر پا 10 بار و 3 مرتبه در روز تكرار كنید.



حركت سوم:

 

در جای خود بایستید. سپس با پای راست یك گام به جلو بردارید. پای چپ خود را به سطح زمین نزدیك كرده و در همین حال پای راست خود را خم كنید. این حركت را نیز برای هر پا 10 بار و 3 مرتبه در روز تكرار كنید.

منبع : jamejamonline.ir