دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تقویت حافظه مرورگر اینترنت‌اکسپلور !



ارتباط اینترنتی, تنظیمات مرورگر, حافظه پنهان مرورگر

 

حافظه پنهان مرورگر برای ذخیره‌سازی فایل‌های موقت از گشت‌و‌گذارهای اینترنتی شما نه تنها سرعت بارگذاری صفحات وب در بازدیدهای مکرر را افزایش می‌دهد، بلکه در اشغال و مصرف پهنای باند ارتباط اینترنتی شما نیز صرفه‌جویی می‌کند. همچنین در مراکزی همچون کافی‌نت‌ها افزایش میزان این حافظه موجب رضایت هرچه بیشتر مشتریان از نمایش سریع صفحات مختلف خواهد شد. دوست دارید میزان حافظه اختصاص یافته به این بخش را به سلیقه خودتان تغییر دهید؟

اعمال تغییر در میزان حافظه اختصاص یافتــــه بــــه فایل‌هــای موقت اینترنتــی (temporary internet file cache size) در مرورگر اینترنت‌اکسپلورر نسخه 8 و 9 به 2 روش امکان‌پذیر است.

 

روش اول با استفاده از گزینه‌های موجود در بخش تنظیمات مرورگر است که هر کاربری قادر به انجام آن است و روش دوم نیز با استفاده از رجیستری امکان‌پذیر است که به مدیران فناوری در شرکت‌ها و سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا با ایجاد یک فایل رجیستری، بدون صرف زمان برای انجام این کار، روی یک یا چند رایانه تغییرات موردنظرشان را براحتی اعمال کنند.

 

روش اول (استفاده از بخش تنظیمات مرورگر)

1ـ مرورگر اینترنت‌اکسپلورر را اجرا کنید.

 

2ـ از بخش بالا ـ سمت راست مرورگر، روی آیکون تنظیمات مرورگر که به شکل یک چرخ‌دنده کوچک است کلیک کنید.

 

3ـ از منوی به‌نمایش درآمده روی Internet Options کلیک کنید.

 

4ـ در تب General از میان گزینه‌های موجود در بخش Browsing History، روی گزینه Settings کلیک کرده و در کادر مقابل عبارت Disk space to use میزان حافظه دلخواه خود را از 8 تا 1024 مگابایت وارد کنید.

 

روش دوم (استفاده از ویرایشگر رجیستری)

1ـ روی گوی ویندوز کلیک کرده و در بخش جستجو عبارت regedit را وارد کنید. (همچنین می‌توانید کلیدهای Windows + R را همزمان فشار داده و در پنجره Run این عبارت را وارد کنید)

 

2ـ پس از اجرای ویرایشگر رجیستری به مسیر زیر مراجعه کنید:

 

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion \Internet Settings \5.0\Cache\Content\

 

3ـ از بخش سمت راست روی CacheLimit دو بار کلیک کرده و نوع مقداردهی را به حالت Decimal تغییر دهید.

 

4ـ در نهایت در بخش Value Data، مقدار حافظه موردنظر را برحسب کیلوبایت (هر مگابایت برابر با 1024 کیلوبایت است) وارد کرده و با کلیک روی گزینه ok تغییرات را تایید کنید.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
مقدمه تقویت حافظه (سری فیلم های تقویت حافظه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرانسه بر ضد مرورگر اینترنت اکسپلورر



 

فرانسه بر ضد مرورگر اینترنت اکسپلورر

 

 

دولت فرانسه پس از گزارش سازمان فدرال امنیت فناوری اطلاعات آلمان مبنی بر ایمن نبودن اینترنت اکسپلورر قصد دارد تدابیری را بر ضد این مرورگر مایکروسافت بیندیشد.

 


مرکز کارشناسان پاسخ و حل حملات انفورماتیکی دولت فرانسه به شهروندان این کشور توصیه کرد که تا روشن نشدن وضیعت حفره جدید در سیستم امنیتی مرورگر اینترنت اکسپلورر از مرورگرهای دیگر استفاده کنند.

 


در روزهای اخیر اظهاراتی از سوی نهادهای امنیتی کشورها بر ضد مرورگر مایکروسافت ارائه می شود به طوری که روز دوشنبه سازمان فدرال امنیت فناوری اطلاعات در گزارشی نشان داد که یک حفره در سیستم امنیتی اینترنت اکسپلورر به وجود آمده است که حملات و نصب برنامه های مخرب را در رایانه هایی که با سیستم عامل ویندوز عمل می کنند از طریق یک کد دستکاری شده در یک سایت ویژه امکانپذیر می کند.

 


همچنین شرکت امنیت انفورماتیکی مک آفی نیز اعلام کرد که حملات سایبری که هفته گذشته بر روی سایت گوگل چین انجام شد از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت اتفاق افتاده است.

 


اکنون نوبت به این سازمان فرانسوی است که خبر از خطرناک بودن نسخه های ۶، ۷ و ۸ این مرورگر می دهد.

 


معرفی این حفره به عنوان یک مشکل امنیتی خطرناک از سوی این سازمانها در شرایطی انجام می شود که مایکروسافت تنها تائید کرد که یک حفره ضعیف در این مرورگر ایجاد شده که حملات اخیر به گوگل را برانگیخته است.

 


غول نرم افزاری دنیا اظهار داشت که برای جلوگیری از فعال شدن این حفره ها کاربران به راحتی می توانند در زمان جستجوی آنلاین گزینه های محافظت از مرورگر را در درجه "بالا" قرار دهند.

 


این درحالی است که هم مقامات آلمانی و هم فرانسوی به شدت در مقابل مایکروسافت قرار گرفته اند و از شهروندان خود می خواهند که از مرورگرهای دیگر استفاده کنند.