دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تفاوت IPad 2 با مدل قبلی اش


می توان مشخصات جدید آیپد را در Face Time ، ضبط ویدئو ی HD، پردازنده 2 هسته ای A5، به همراه ۱۰ ساعت عمر باطری و سبک تر و باریک تر بودن آن نسبت به جدش، خلاصه کرد. می توان مشخصات جدید آیپد را در Face Time ، ضبط ویدئو ی HD، پردازنده 2 هسته ای A5، به همراه ۱۰ ساعت عمر باطری و سبک تر و باریک تر بودن آن نسبت به جدش، خلاصه کرد. حالا اگر می خواهید اطلاعات را جزء به جزء با هم بررسی کنیم، با ما همراه باشید.  

- سبک تر و باریک تر:


اپل اعتقاد دارد که اگر iPad 2 را در دست بگیرید، دیگر توانایی زمین گذاشتن آن را نخواهید داشت. البته تقریبا تمام بخش های آیپد، تغییرات قابل ملاحظه ای داشته اند. نسل جدید 33 درصد باریک تر و 15 درصد سبک تر از آیپد اصلی است. پس در دست گرفتن آن هم راحت تر خواهد بود. سایز این تبلت در همان اندازه ده اینچی باقی مانده است و با این که خیلی باریکتر شده و هم اکنون قطرش تنها 8.8 mm است باز هم توانایی های خود را در عملکرد گسترش داده است.

 

- چیپ 2 هسته ای A5:


دو هسته ی قدرتمند در یک چیپ A5 یعنی آیپد می تواند کاری دو برابر را در یک زمان به انجام برساند. اگر چه این تنها تبلتی نیست که از پردازنده دو هسته ای بهره می برد و در این زمینه، رقیبانی قدرتمند مانند زوم دارد. با این حال حس و حال گشت و گذار در وب و دیدن فیلم و کنفرانس های ویدئویی و گیم و ... در آیپد 2 ، نسبت به نسل قبلی اش؛ کاملا متفاوت است. پس از فرکانس 1 گیگاهرتز و دو هسته ی مجزا لذت ببرید.

 

- گرافیک 9 برابر سریع تر:


تا همین حالا هم شاهد وجود گیم های فوق العاده کیفیت بالایی روی آیپد بوده ایم. اما با 9 برابر شدن قدرت پردازش گرافیکی احتمالا باید به نسل جدیدی از بازی ها سلام کنیم. علاوه بر بازی ها، گرافیک بیشتر در جستجو در تصاویر، ویرایش ویدئو ها با نرم افزار iMovie و دیدن انیمیشن ها، تاثیر کلیدی خواهد داشت.

 

- باتری به قوت قبل:


این را می توان یک نکته قوت دانست که با این که گرافیک 9 برابر و پردازنده 2 هسته ای شده است و تبلت باریک تر؛ باز هم عمر باتری به همان اندازه می باشد. پس می توانید با یک بار شارژ، ده ساعت از آیپد خود استفاده کنید. ضمن اینکه اپل گفت که ای پد جدید می تواند یک ماه در حالت StandBy باشد که واقعا عالی محسوب میشود.

 

دو دوربین: فیس تایم را روی آیپد هم ببینید


یکی از ضعف های مهم در نسل اول آیپد، نداشتن دوربین بود. در عوض در آیپد دو شما از دو دوربین بهره مند خواهید شد. کنفرانس های تصویری، از طریق فیس تایم قابل برقراری هستند. ظاهر فیس تایم بسیار شبیه به آن چیزی است که در آیفون 4 و نسل چهارم آیپاد ملاحظه کردید. فقط نمایشگر بزرگتر باعث شده که تجربه شما بهبود بیشتری بیابد. دوربین پشتی هم می تواند با کیفیت HD فیلم بگیرد. نرم افزار Photo Booth و iMove هم در اختیار شما هستند تا بتوانید عکس ها و یا فیلم ها را ویرایش نمایید.

در نرم افزار Photo Booth امکانات ویرایش حرفه ای عکس ها در اختیار شما قرار نمی گیرند، بلگه بیشتر تمرکز این نرم افزار بر اعمال افکت های مختلف روی عکس ها و تشخیص هوشمند تصاویر است. اگر چه همین موضوع وقتی با اینترفیس لمسی این نرم افزار مخلوط می شوند، تجربه ای لذت بخش را به شما می دهد، اما نمی توانید برای ویرایش عکس ها زیاد به آن تکیه کنید.  

- کاور هوشمند


این پوشش از آن جهت هوشمند نامیده می شود که می توانید آن را تقریبا با هر وضعیتی منطبق کنید. ارتباط این پوشش با آیپد شما هم به صورت تعاملی است. با کنار زدن آن آیپد بیدار می شود و با بستنش به خواب فرو می رود. اگر قبلا با آی پد و جلدهای مختلف اش کار کرده باشید کاملا سخن ما را درک می کنید که این کاور جدید چه نعمت بزرگی است.

 

- صفحه نمایش LED


صفحه نمایش 10 اینچی آیپد (دقیقا 9.7 اینچ)، از رزولوشن بالایی برخوردار می باشد. البته نسبت به نسل قبلی، تغییر قابل ملاحظه ای در آن صورت نگرفته است. از تکنولوژی های مهم اش می توان به IPS و زاویه دید 178 درجه ای آن اشاره کرد. رزولوشن هم برابر 1024X768 پیکسل است که یعنی 132 پیکس در هر اینچ. مولتی تاچ هم چیزی است که از سال 2007 در دستگاه های لمسی اپل وجود داشته. پس لازم نیست باز هم به آن اشاره کنیم.

 

- آی.او.اس 4.3  
نسل جدید آیپد، از نگارش جدید سیستم عامل آی.او.اس بهره مند است. اپل آن را قدرتمند ترین سیستم عامل موبایل می نامد. البته باید گفت که رقیبان قدرتمندی همچون اندروید هانی کامب هم دارد. اما تعداد بسیار بالای اپلیکیشنی که برای آیپد وجود دارد، آن را از رقیبانش متمایز می کند. همانطور که در کنفرانس خبری امروز دیدیم؛ تعداد اپلیکیشن های آی.او.اس برای آیپد 65000 عدد بوده که در مقابل، اندروید هانی کامب فقط 100 اپلیکیشن دارد.


ویژگی AirPlay و مرورگر سافاری، در نسخه جدید بهبود زیادی پیدا کرده اند. مرورگر سافاری از سرعت دو برابر بیشتر در اجرای جاوا اسکریپت بر خوردار است. چرا که از موتور نیترو جاوا اسکیپت که در سیستم عامل مک هم موجود است؛ بهره می برد.

 

- Wifi – 3G – Verizon – AT&T


مانند نسل قبلی، آیپد دو از وای فای پشتیبانی می کند. نکته خاص آن این است که در مود 3G می تواند از هردو اپراتور AT&T و ورایزون پشتیبانی نماید.

 

- ژیروسکوپ، قطب نمای دیجیتال، شتاب سنج:  
با وجود شتاب سنج داخلی، می توانید تعامل بیشتری با تبلت خود در استفاده از آن در وضعیت های مختلف داشته باشید. قطب نمای دیجیتالی هم چیز جدیدی نیست. اما وقتی پای ژیروسکوپ به میان می آید؛ به این نکته می رسیم که اپل سر انجام پای این فناوری را به تمام دستگاه های پرتابل خود باز کند. ژیروسکوپ را می توان یک شتاب سنج 3 محوره دانست که با تشخیص دوران در سه محور مختلف می تواند در گیم ها و سایر نرم افزار ها کاربرد زیادی داشته باشد.


HDMI:  
سورپرایز دیگر اپل خروجی اچ.دی.ام.آی است که به طور همزمان محتوای صفحه نمایش را در مونیتوری مجزا با کیفیت تمام اچ.دی به نمایش در می آورد. آیپد 2 می تواند از طریق این کابل شارژ شود و نمایش همزمان روی ای پد و یک نمایشگر خارجی به صورت 1080p را هم در تمام اپلیکیشن ها پشتیبانی می کند.

 

- سخن آخر:  
آیپد جدید نسبت به نسل قبلی خود تغییرات قابل ملاحظه ای داشته است و بهبود بسیاری یافته. استفاده از پردازنده ی دو هسته ای و گرافیک 9 برابر سریع تر نسبت به نسل قبلی + عمر باتری 10 ساعته و طراحی بسیار باریک؛ از ویژگی های فوق العاده این تبلت جدید به شمار می روند.

منبع : نارنجی


ویدیو مرتبط :
تفاوت تیم مذاکره کننده قبلی و فعلی چیست ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس‌: آیفون 6 و مقایسه با مدل قبلی


در روزهای گذشته یکی از شرکتهای شریک اپل در چین، اولین عکس رسمی از آیفون 6 را منتشر کرد و دیگر تقریبا قطعی شده که آیفون 6 که نمایشگر بزرگتری نسبت به آیفون 5 دارد به زودی به بازار وارد خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: در روزهای گذشته یکی از شرکتهای شریک اپل در چین، اولین عکس رسمی از آیفون 6 را منتشر کرد و دیگر تقریبا قطعی شده که آیفون 6 که نمایشگر بزرگتری نسبت به آیفون 5 دارد به زودی به بازار وارد خواهد شد.

اکنون پس از انتشار این تصویر اولیه، انتشار عکسهای جدیدتری از پرچمدار آینده اپل در کنار آیفون 5 کاربران را به درک بهتری از طراحی این گوشی می‌رساند.

یکی از تغییرات اصلی در طراحی آیفون شش که بیش از سایر تغییرات جلب توجه می‌کند، لبه‌های گرد و باریکتر بودن آن نسبت به آیفون پنج است. اما بزرگتر شدن سایز نمایشگر باعث شده آیفون شش بیشتر به دنیای اسمارت فونهای امروزی نزدیک شود.

اما از نکات منفی طراحی این گوشی لنز برجسته و برآمده آن است که به شدت باعث ناامیدی و یاس می‌شود و مشخص نیست که اپل به چه دلیل لنز آیفون شش را به این شکل طراحی کرده است.

البته خوشبختانه گفته می‌شود اپل در طراحی نهایی این برآمدگی را حذف خواهد کرد زیرا در غیراینصورت بی شک باعث میشود که خط و خش بیشتری روی لنز دوربین ایجاد شود.

گزارشها حاکی از اینست که آیفون شش 4.7 اینچی در ماه سپتامبر رونمایی رسمی خواهد شد و نسخه بزرگتر 5.5 اینچی آن نیز دسامبر رونمایی می‌شود.

گزارشها همچنین حاکی از اینست که لوگوی اپل در پشت آیفون 6 برای اطلاع‌رسانی تماس‌ها و پیامهای جدید به کاربر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پشت لوگوی سیب گاز زده در آیفون 6 لامپی را تعبیه خواهد شد که در صورت دریافت تماس یا پیام جدید، شروع به چشمک زده می‌کند و اگر کاربر گوشی را برعکس روی میز یا زمین گذاشته باشد، متوجه روشن شدن این چراغ خواهد شد. پیش از این شاهد روشن شدن لوگوی اپل در لپ تاپهای این شرکت بوده‌ایم.

همچنین تصاویر منتشر شده از بورد اصلی آیفون 6 که توسط یک سایت فرانسوی منتشر شده نشان می‌دهد که پرچمدار بعدی اپل از تکنولوژی NFC بهره می‌برد. از مدتها قبل شایعه شده بود که قابلیت NFC در گوشی‌های آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرد اما این امر هرگز محقق نشده است.

با نگاه به تصاویر آیفون شش میتوان دریافت که اگرچه این گوشی دارای نمایشگر 4.7 اینچی است اما همچنان می‌توان با یک دست از آن استفاده کرد.

استیو جابز، بنیانگذار فقید اپل به استفاده از نمایشگرهای بزرگ در آیفون تمایلی نداشت و معتقد بود که یک گوشی هوشمند باید با یک دست به راحتی قابل استفاده باشد.

همچنین گزارشها حاکی از این است که آیفون 6 پردازنده بسیار قوی‌تری نسبت به آیفون 5S خواهد داشت. با توجه به احتمال سیل تقاضای آنلاین برای این گوشی در روزهای قبل از عرضه، اپل در سه ماهه چهارم امسال درآمد قابل توجهی را کسب خواهد کرد.

این شرکت پیش‌بینی کرده که در سه ماهه چهارم امسال درآمدی معادل 37 تا 40 میلیارد دلار به دست خواهد آورد که یک افزایش سه تا هفت درصدی نسبت به سال قبل خواهد داشت.

بر اساس گزارشها اپل از تولیدکنندگان خود خواسته که حدود 70 تا 80 میلیون دستگاه از آیفون جدید را تولید کنند. اپل عمده سود خود را از فروش آیفون به دست می‌آورد اما اخیرا با فشار روز افزونی از سوی شرکت‌های آسیایی نظیر سامسونگ و تولیدکنندگان چینی نظیر هوآوی، لنوو و زیائومی مواجه شده است.

شرکت زیائومی به رغم اینکه چهار سال از تاسیس آن می‌گذرد در ماه‌های گذشته به پنجمین تولیدکننده بزرگ گوشیهای هوشمند در جهان تبدیل شده و بیشتر محصولاتش به کپی برداری از اپل معروف هستند.

از سوی دیگر یکی دیگر از شایعات پیرامون آیفون 6 برخورداری از نمایشگر نشکن و ضدخش یاقوت کبود است البته تحلیلگران می گویند: آیفون جدید با نمایشگر یاقوت کبود امسال به دست مشتریان نخواهد رسید.

راد هال - تحلیلگر موسسه جی پی مورگان - می‌گوید: تعداد گوشیهای آیفون که با نمایشگر یاقوت کبود عرضه خواهد شد بسیار کم است یا اصلا در سال جاری تولید نخواهند شد.

وی افزود: با دو احتمال درباره آیفون شش مواجه هستیم. یا اپل تعداد کمی از این گوشی‌های رده بالا با نمایشگر نشکن یاقوت کبود را عرضه می‌کند یا اصلا این کار را انجام نخواهد داد.

منابع آگاه به این موضوع به رسانه‌ها اطلاع دادند که اپل قصد دارد نمایشگرهای شیشه یاقوت کبود را در هر دو مدل 4.7 و 5.5 اینچی آیفون شش به کار ببرد اما فقط در نسخه‌های گران قیمت و رده بالا.

عکس‌های جدید آیفون 6 و مقایسه با مدل قبلی

عکس‌های جدید آیفون 6 و مقایسه با مدل قبلی

عکس‌های جدید آیفون 6 و مقایسه با مدل قبلی

عکس‌های جدید آیفون 6 و مقایسه با مدل قبلی

عکس‌های جدید آیفون 6 و مقایسه با مدل قبلی

عکس‌های جدید آیفون 6 و مقایسه با مدل قبلی

عکس‌های جدید آیفون 6 و مقایسه با مدل قبلی