دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تفاوت کیلو بایت و کیلو بیت را در سرعت اینترنت بدانیم



سرعت اینترنت, اینترنت دایل آپ

سلام دوستان عزیز امروز می خواهم نکته ای آماتوری و ساده را که ممکن است بسیاری از شما دوستان بدانید را مطرح کنم

 

حتما شما هم متوجه شده اید که با اینترنت دایل آپ هیچ وقت نمی توان از۷ کیلوبایت در ثانیه بیشتر دانلود نمود ولی اسم مودم های شما فکس مودم ۵۶ کیلو است و از همه مهمتر اینکه چرا بین سرعت اتصال و دریافت شما انقدر تفاوت وجود دارد حال می توانید علت این مساله را که یک دلیل منطقی و ساده است بدانید.

 

سرعت اتصال شما به اینترنت برحسب Kbps (کیلوبیت در ثانیه) نمایش داده می شود ولی سرعت دانلود بر حسب KBps (کیلوبایت بر ثانیه) سنجیده می شود و همچنین می دانیم که هر بایت معادل ۸ بیت می باشد.

 

پس اگر سرعت اینترنت دایل آپ شما ۵۶ Kbps (کیلو بیت در ثانیه) باشد با تقسیم عدد ۵۶ بر ۸ آن را به KBps (کیلو بایت در ثانیه) تبدیل کرده ایم و چون طبق قرار داد سرعت دانلود همواره برحسب KBps می باشد پس نتیجه می گیریم که سرعت دانلود شما با توجه به رابطه بالا که هر ۸ بیت یک بایت است باید برابر با ۷ KBps (کیلو بایت در ثانیه)باشد که چون هیچ وقت سرعت اتصال شما به اینترنت ۵۶ Kbps نیست و تلفات شبکه هم وجود دارد سرعت دانلود شما به این مقدار نمیرسد.


به این ترتیب برای سرویس های adsl نیز سرعت دانلود قابل محاسبه است

۱۲۸Kbps=16KBps

256Kbps=32KBps
512Kbps=64KBps
1024Kbps=128KBps
2048Kbps=256KBps

پس به کوچکی و بزرگی حرف b دقت کنید.

 

این هم یک اشتباه ساده بود که به همین سادگی بر طرف شد درضمن باید خاطر نشان نمود که سرعت واقعی دانلود وقتی دقیق است که ۲۰ درصد تلفات شبکه را نیز لحاظ کنیم ولی چون بیشتر شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت از سرویسی که شما خریداری نموده اید پهنای باند بیشتری را ارائه می کنند شما متوجه این ۲۰ درصد اتلاف نمی شوید.

 

برای مثال چون اینترنتی که خود مخابرات به صورت مستقیم ارائه می دهد دقیقا Kbps128 است سرعت دانلود حدودا ۱۲٫۸ KBps می باشد.

منبع:khandoon.ir


ویدیو مرتبط :
تست سرعت اینترنت آسیا تک 512 کیلو بایت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی دایی: 220‌کیلو‌متر سرعت داشتم،رفتم ته‌دره!


ایده مصاحبه رامین راستاد با علی دایی اما از آنجایی شکل گرفت که نگارنده به‌واسطه ذهنیت‌های علی دایی ترس این را داشت که نکند شهریار تن به این مصاحبه ندهد!