دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تغییر نام مأموریت اكتشافی مریخ



 

 

سیاره سرخ , ساختار مریخ

 

آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL) ناسا، نام پروژه مأموریت اكتشافی مریخ را به InSight تغییر داد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پروژه مأموریت اكتشافی مریخ كه پیش از این با نام GEMS (ایستگاه مانیتورینگ ژئوفیزیك) شناخته می شد، به مأموریت InSight تغییر نام پیدا كرد.

ناسا همچنین اعلام كرد كه نام GEMS برای یك پروژه مأموریت فیزیك نجومی كه در حال انجام است، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

«بروس براندت» از محققان مركز پیشرانش جت ناسا تأكید می كند: هدف اصلی پروژه اكتشافی مریخ دستیابی به درون مریخ و تهیه نقشه از ساختار سیاره سرخ است، به همین دلیل نام پروژه اكتشافی به InSight تغییر نام یافت. با ابزارهای ژئوفیزیكی قادر به مشاهده مركز مریخ خواهیم بود و می توانیم عمق پوسته و اندازه هسته سیاره را ترسیم كنیم.

پروژه مأموریت اكتشافی مریخ با همكاری مركز پیشرانش جت (JPL) ناسا، شركت لاكهید مارتین، آژانس فضایی فرانسه (CNES) و مركز هوافضای آلمان (DLR) در دست بررسی است.

پروژه InSight یكی از سه برنامه اكتشافی از مجموعه مأموریت های ناسا برای بررسی منظومه شمسی، سیارات، قمرها، ستاره های دنباله دار و سیارك ها است و هر سه تیم تحقیقاتی تا ۱۹ مارس فرصت دارند نتایج تحقیقات و روند اجرایی پروژه را در اختیار ناسا قرار دهند..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
پرتاب مَنگلیان - اولین مأموریت فضایی هندوستان به مریخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جذب داوطلبان برای مأموریت یکساله «شبیه‌سازی اقامت در مریخ»



مأموریت یکساله شبیه‌سازی اقامت در مریخ

جذب داوطلبان برای مأموریت یکساله «شبیه‌سازی اقامت در مریخ»

یک سازمان غیرانتفاعی با هدف شبیه‌سازی مأموریت در سیاره سرخ، بدنبال جذب داوطلب برای اقامت یکساله در ایستگاه تحقیقات قطب شمال است.

به گزارش ایسنا ، سازمان غیر انتفاعی Mars Society بدنبال جذب شش داوطلب برای انجام مطالعات به منظور تسهیل مأموریت سرنشین دار به مریخ است.

داوطلبان در طول این مأموریت شبیه سازی در ایستگاه تحقیقات قطبی Flashline Mars در جزیره دوون کانادا مستقر خواهند شد.

این ایستگاه تحقیقاتی در یک هزار و 450 کیلومتری از قطب شمال واقع شده و مأموریت شبیه سازی از جولای 2014 میلادی (تیر 93) آغاز خواهد شد.

شرایط داوطلبان
داوطلبان متقاضی حضور در مأموریت شبیه سازی موسوم به Mars Arctic 365 باید بین 22 تا 60 سال سن داشته باشند؛ مدرک دانشگاهی یا چهار سال تجربه مرتبط،‌ مهارت های علمی، مهندسی، کمک های اولیه و توانایی کارهای مکانیکی از دیگر شرایط متقاضیان عنوان شده است.

داوطلبان نهایی پس از طی یک دوره آموزشی در ایستگاه تحقیقات بیابانی مریخ در یوتا، تحت برنامه دقیق و منظم با پروتکل های سختگیرانه مراحل مأموریت یکساله را سپری خواهند کرد.

درست مانند فضانوردان، داوطلبان در طول این مأموریت یکساله اقدام به انجام آزمایشات و تحقیقات علمی، بررسی میزان کربن منتشر شده از پرمافراست و انجام کارهای مختلف در شرایط دشوار می کنند؛ بطور مثال در زمان خروج از پایگاه باید لباس فضانوردی بپوشند و در زمان شکستن تجهیزات باید شخصا آن را تعمیر کنند.

بر اساس اعلام مقامات این سازمان، حضور در جمع داوطلبان نیازمند پایبندی و تعهد کامل به انجام مراحل مختلف مأموریت در شرایط بسیار دشوار محل تحقیقات است.

مأموریت های شبیه سازی مریخ در حالی انجام می شود که تعداد داوطلبان سفر بی بازگشت به مریخ شرکت Mars One از مرز 200 هزار نفر گذشته است؛ این شرکت قصد دارد با ساخت مستعمرات انسانی بر سطح سیاره سرخ، تا سال 2023 میلادی نخستین گروه از ساکنان آینده مریخ را راهی این سیاره کند.

ناسا نیز قصد دارد تا اواسط دهه 2030 میلادی، سفر سرنشین دار به سیارک های دور دست و مریخ را انجام دهد؛ برای آمادگی این برنامه،‌ دو فضانورد در سال 2015 میلادی برای نخستین بار بمدت یک سال در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ مستقر خواهند شد تا تأثیر اقامت طولانی مدت در فضا بر بدن مورد ارزیابی قرار بگیرد.

متقاضیان می توانند تا 30 نوامبر (نهم آذر) با مراجعه به آدرس http://www.marssociety.org/home/press/announcements/ma365-call-for-volunteers ضمن کسب اطلاعات بیشتر، درخواست های خود را ثبت کنند.

مأموریت یکساله شبیه‌سازی اقامت در مریخ

/ ایسنا