دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تغییر لوگوی گوگل در 4فروردین تغییر کرد


اگر امروز ( 24مارس ) سری به نسخه انگلیسی گوگل زده باشید حتما متوجه تغییر لوگوی گوگل به مناسبت زادروز هری هودینی شده اید. هودینی یک شعبده‌باز، بدلکار، تهیه‌کننده و بازیگر فیلم مجارستانی-آمریکایی بود. هودینی امروزه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و حتی بزرگترین شعبده‌بازان دنیا شناخته می‌شود.

اگر امروز ( 24مارس ) سری به نسخه انگلیسی گوگل زده باشید حتما متوجه تغییر لوگوی گوگل به مناسبت زادروز هری هودینی شده اید.
 
 


هری هودینی (به انگلیسی: Harry Houdini) متولد (۲۴ مارس ۱۸۷۴ – ۳۱ اکتبر ۱۹۲۶) در بوداپست یک شعبده‌باز، بدلکار، تهیه‌کننده و بازیگر فیلم مجارستانی-آمریکایی بود. هودینی امروزه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و حتی بزرگترین شعبده‌بازان دنیا شناخته می‌شود.
نام او به هنگام تولد در بوداپست اریک فایس بود. خود هودینی در طول زندگی‌اش ادعا می‌کرد که متولد اپلتن، ویسکانسین در آمریکا می‌باشد ولی والدین وی وقتی او ۴ ساله بود به آمریکا کوچیدند. او ۴ برادر (تئودور، لئوپولد، ناتان و ویلیام) و ۱ خواهر به نام کری داشت. نام پدر وی ساموئل بود و مادرش سیسلیا نام داشت.
 
منبع : ویکی پدیا


ویدیو مرتبط :
تغییر لوگوی گوگل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر لوگوی گوگل پس از نیم قرن از سفر نخستین فضانورد جهان!


شرکت گوگل که همواره در مناسبت‌های مختلف با تغییر لوگوی خود سعی در گرامیداشت افراد و یا رخدادهای مهم داشته است. امروز با تغییر لوگوی خود پنجاهمین سالگرد ارسال نخستین فضانورد جهان به فضا را گرامی داشت.

شرکت گوگل که همواره در مناسبت‌های مختلف با تغییر لوگوی خود سعی در گرامیداشت افراد و یا رخدادهای مهم داشته است. امروز با تغییر لوگوی خود پنجاهمین سالگرد ارسال نخستین فضانورد جهان به فضا را گرامی داشت.

یوری الکسی‌یویچ گاگارین کیهان‌نورد روسی نخستین فضانورد جهان در روز ۱۲ آوریل ۱۹۶۱ میلادی (۲۳ فروردین ۱۳۴۰) توسط فضاپیمای وُستوک۱ به فضا رفت و به مدت ۱۰۸ دقیقه مدار زمین را یک دور بطور کامل پیمود تا عصر سفرهای فضایی انسان با این پرواز آغاز گردد.



در لوگوی امروز گوگل سر یک فضانورد مشخص است که در عین حال نقش حرف O اول کلمه Google را ایفا می‌کند و در کنار این فضانورد یک کره مشخص است که احتمالا به عنوان کره زمین در نظر گرفته شده چرا که در آغاز کار یک موشک به عنوان نماد پرتاب سفینه فضایی به فضا پرتاب می‌شود. این کره در عین حال نقش حرف O  دوم کلمه Googleرا ایفا می‌کند تا نهایتا کاربران با کلیک بر روی لوگوی گوگل به نتایج جستجوی کلمه یوری گاگارین (Juri Gagarin) برسند.



گاگارین به خاطر سفر فضایی تاریخی خود تبدیل به ستاره‌ای جهانی شد و نشان‌ها و عنوان‌های افتخار بی‌شماری از سراسر جهان دریافت کرد. شب ۱۲ آوریل هر سال به عنوان «شب یوری» گرامی داشته می‌شود و جشن‌ها و گردهمایی‌هایی در سراسر جهان به یاد نخستین فضانورد جهان برپا می‌گردد.