دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تغذیه نامناسب و عدم مصرف آب كافی سبب خشكی پوست می شود



 

تغذیه نامناسب و عدم مصرف آب كافی سبب خشكی پوست می شود

 

یك متخصص پوست گفت: تغذیه نامناسب و عدم مصرف آب كافی و همچنین كمبود برخی ویتامین ها از عوامل موثر در خشكی پوست هستند.

دكتر اكابری در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، گفت: خشكی پوست نوعی اختلال فعالیت در لایه شاخی پوست است كه با زبر و خشن شدن و كاهش انعطاف پذیری پوست و بروز ترك همراه است.

وی ادامه داد: استفاده از تركیبات نرم كننده ها مانع از دفع آب پوست و خشكی آن می شود كه با توجه به شدت خشكی پوست این كار باید با مشورت پزشك معالج انجام شود.

وی برای جلوگیری از خشكی پوست راهكارهایی مانند كاهش درجه حرارت محل سكونت و كار، كاهش دفعات استحمام حداكثر هفته ای یك تا سه بار و استفاده از آب ولرم و پرهیز از آب داغ، استفاده از روغن حمام یا یك قاشق غذاخوری نشاسته و گلسیرین و استفاده از صابو ن های بسیار ضعیف و غیرمحرك را پیشنهاد كرد.

وی خشكی پوست را به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم كرد و افزود: نوع اولیه خشكی پوست به علت اختلال ژنتیكی در بدن، زمینه بروز بیماریهایی را بوجود می آورد كه به دنبال آن نقص تولید آنزیم منجر به خشكی بسیار شدیدی پوست می شود.

دكتر اكابری شایع ترین عوامل بروز خشكی ثانویه یا اكتسابی پوست را قرار گرفتن در معرض نور خورشید، زندگی مداوم در محیط های بسیار سرد، گرم و خشك یا بادخیز، تماس مستقیم با انواع مواد شیمیایی، پاك كننده و حلال، مصرف بعضی از داروها و پیری پوست كه در سنین بالای ۶۵ سال به دلیل آتروفن، كاهش كلاژن پوست و كاهش فعالیت غدد چربی به علت افزایش سن دانست.

این متخصص پوست اضافه كرد: تغذیه نامناسب و عدم مصرف آب كافی نیز سبب خشكی پوست می شوند. همچنین كمبود ویتامین های A، B و C از جمله عوامل موثر در خشكی پوست هستند كه برای حل این معضل، مصرف مركبات مانند پرتقال، نارنگی، لیموترش و گریب فروت توصیه می شود.

دكتر اكابری خاطرنشان كرد: كمبود مواد معدنی مانند روی و آهن نیز منجر به تغذیه ساختمان پوست و لكه آبی آن می شود و برای پیشگیری از فقدان آهن مصرف جگر، انواع گوشت، كنجد، كلم، عدس و زرده تخم مرغ توصیه می شود.

وی همچنین یادآور شد: روی نیز به میزان فراوانی در فرآورده های دریایی مانند انواع ماهی، میگو و نخود سبز و عدس موجود است..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
خشكی پوست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرکت آب و فاضلاب کشور: در صورت عدم کاهش مصرف آب، نوبت‌دهی اعمال می‌شود



اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب,کاهش مصرف آب,سهمیه بندی آب

شرکت آب و فاضلاب کشور: در صورت عدم کاهش مصرف آب، نوبت‌دهی اعمال می‌شود
 ایسنا نوشت:

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در صورت عدم کاهش مصرف آب شاهد اعمال نوبت دهی خواهیم بود.

درحالی که مقام‌های ارشد وزارت نیرو تاکید کرده‌اند برنامه‌ای برای خاموشی برق یا سهمیه‌بندی آب ندارند، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در صورت عدم کاهش مصرف آب شاهد اعمال نوبت دهی خواهیم بود.

در اطلاعیه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور آمده است:‌افزایش بی‌سابقه دمای هوا در کشور در هفته‌های اخیر باعث ایجاد شرایط ویژه‌ای در امر تامین و توزیع آب آشامیدنی شده است. منابع آب، تاسیسات و تجهیزات تامین، تصفیه، انتقال و توزیع آب آشامیدنی در حال حاضر با حداکثر ظرفیت در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بر اساس آمارها در تهران و تعدادی از شهرهای دیگر کشور شاهد افزایش بی‌سابقه مصرف آب نسبت به هفته‌های گذشته هستیم پیرو اطلاع‌رسانی مکرر شرکتهای آب و فاضلاب مبنی بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب توجه خوبی توسط مشترکین محترم به این موضوع شده و همراهی لازم با متولیان مربوطه شده است.

شرکت آب و فاضلاب کشور می‌افزاید: به اطلاع‌ می‌رساند که برای گذر از شرایط فعلی نیازمند همکاری شهروندان فهیم هستیم. بدیهی است در صورت عدم کاهش مصرف آب شاهد اعمال نوبت‌دهی خواهیم بود، لذا از هموطنان عزیز درخواست می‌شود که همچنان همراهی لازم را با خدمتگزاران خود در شرکتهای آب و فاضلاب سراسر کشور داشته باشند و نسبت به مصرف بهینه آب اهتمام ورزند./ایسنا