دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تعمیر بوت با همه امکانات



دیسک راه‌انداز, تعمیر بوت, نرم‌افزار Bootsuite

قدم اول: ایجاد دیسک راه‌انداز همان‌طور که گفتیم نرم‌افزار Bootsuite برای تعمیر مشکلات مربوط به بوت سیستم‌عامل و زمان‌هایی که قصد دارید بدون نیاز به سیستم‌عامل به انجام برخی امور بپردازید، طراحی شده است. برای استفاده از این امکانات شما ‌باید در اولین اقدام، یک راه‌انداز بوت برای خودتان ایجاد کنید. شما می‌توانید فایل‌های راه‌انداز را روی سی‌دی و دی‌وی‌دی ذخیره کنید یا حتی یک حافظه فلش را به راه‌انداز بوت تبدیل کنید.

 

روش ایجاد هریک از گزینه‌های مورد اشاره عبارت است از:
1ـ ایجاد دیسک بوت
پس از نصب و اجرای نرم‌افزار روی گزینه Create Bootable CD کلیک کنید.

 

گزینه Burn CD Now را کلیک کنید تا پنجره نرم‌افزار ImgBurn به‌نمایش درآید.

 

در این مرحله باید در بخش Source فایل ایمیج نرم‌افزار را انتخاب و در بخش Destination نیز رایتر را انتخاب کنید.

 

در نهایت روی گزینه مورد نظر، برای شروع عملیات راست‌کلیک کرده و منتظر بمانید تا دیسک بوت شما آماده شود.

 

2 ـ ایجاد فلش بوت
ساخت فلش بوت نیز بسادگی دیسک بوت امکان‌پذیر است. برای انجام این کار باید پس از کلیک روی Create bootable USB  گزینه Burn USB Now را کلیک کنید.

 

پس از اجرای نرم‌افزار USB Burner در بخش Disk Image فایل ایمیج نرم‌افزار را انتخاب کرده و پس از اتصال یک حافظه فلش خالی به رایانه، آن را از فهرست USB Drive انتخاب کنید.

 

روی گزینه OK کلیک کرده و در ادامه هشدار به‌نمایش درآمده درباره پاک‌شدن اطلاعات ذخیره شده روی حافظه فلش را نیز با کلیک روی Yes تائید کنید.

 

منتظر بمانید تا عملیات انتقال فایل‌های موردنظر به حافظه فلش پایان یافته و فلش بوت شما آماده شود.

  
قدم دوم: بوت از سی‌دی یا فلش
عملیات بوت به‌طور پیش‌فرض یک اولویت‌بندی دارد و در بسیاری از رایانه‌ها اولویت اول به فلاپی دیسک، اولویت دوم به هارد‌دیسک و اولویت‌های بعدی به درایو نوری، حافظه فلش، ارتباط شبکه و... تعلق دارد. چنانچه قصد دارید با دیسک یا حافظه فلش رایانه خود را بوت کنید باید در اولویت‌های پیش‌فرض تغییراتی را ایجاد کنید. برای انجام این کار باتوجه به مدل مادربورد رایانه خود پس از روشن‌کردن رایانه یکی از کلیدهای Delete ،F2  یا F12 را فشار دهید تا به صفحه تنظیمات بایوس وارد شوید.

 

گزینه‌های به‌نمایش درآمده در این صفحه باتوجه به هر مادربورد می‌تواند متفاوت باشد؛ اما نقطه مشترکی که در تمام آنها دیده می‌شود، پشتیبانی از بخشی با عنوان Boot است. شما باید از میان گزینه‌های موجود، این بخش را پیدا کرده و پس از مراجعه به آن به‌دنبال گزینه‌ای شامل عبارت Boot Priority یا گزینه‌های مشابه دیگری باشید که مواردی همچون هارد‌دیسک، فلاپی، درایو نوری و .... در آنها به ترتیب فهرست شده است.

 

در این مرحله باید گزینه‌اول یعنی 1st  یا First را به CD-ROM (به منظور بوت از روی دیسک نوری) یا Removable  (برای بوت از روی فلش) تغییر دهید. همچنین در مواردی باید برای اعمال این تغییرات گزینه‌های بالاتر را غیرفعال (Disable) کنید تا اولین گزینه فعال مربوط به CD-ROM یا Removable باشد.

 

اکنون با قرار دادن دیسک بوت در درایو نوری یا اتصال فلش بوت به رایانه و راه‌اندازی مجدد رایانه، دستگاه شما با نرم‌افزار راه‌انداز Bootsuite بوت می‌شود.

 

دیسک راه‌انداز, تعمیر بوت, نرم‌افزار Bootsuite

 

قدم سوم: نجات ویندوز
پس از بوت رایانه توسط نرم‌افزار Bootsuite، گزینه‌های مختلفی برای تعمیر بوت و انجام دیگر فعالیت‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد، که یکی از آنها Windows Recovery است. هنگ‌های متوالی سیستم‌عامل، صفحه خطای مشکی یا آبی، بوت‌نشدن سیستم‌عامل، توقف در پنجره خوشامدگویی، خطاهایی همچون Ntldr is missing error loading operating system ، خطاهای رجیستری، بوت‌نشدن به‌واسطه آلوده‌شدن رایانه به ویروس‌ها و بسیاری از خطاهای رایج دیگر که به بوت سیستم‌عامل و عملکرد آن مربوط می‌شوند، توسط گزینه‌های موجود در این بخش قابل تعمیر‌اند.

 

ویرایشگر رجیستری، ویرایشگر بوت، دسترسی به خط فرمان (Command Prompt) و اجرای ابزار پشتیبان‌گیری ویندوز از دیگر امکاناتی است که در این بخش در اختیار شما قرار می‌گیرند.

 

قدم چهارم: نجات اطلاعات
گاهی اوقات ممکن است بازگردانی ویندوز آن‌قدرها هم برای شما دارای اهمیت نباشد یا حتی نرم‌افزار Bootsuite نیز قادر به بازگردانی ویندوز رایانه شما به حالت پایدار نباشد، اما قصد داشته باشید پیش از نصب مجدد ویندوز از اطلاعات مهم و ضروری خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. در این موارد گزینه Data Recovery  بهترین انتخاب است. با استفاده از این گزینه علاوه بر انتقال اطلاعات از هارد‌دیسک به حافظه فلش یا دیگر رسانه‌های ذخیره‌ساز می‌توانید نسبت به بازیابی فایل‌های حذف شده و حتی پارتیشن‌های فرمت‌شده نیز اقدام کنید.

 

قدم پنجم: مدیریت دیسک سخت
گزینه Disk Management نیز ابزاری قدرتمند برای مدیریت دیسک سخت یا همان هارد‌دیسک است. به کمک این ابزار می‌توانید از کل اطلاعات هارد‌دیسک یک نسخه کپی تهیه کرده یا یکی از پارتیشن‌های موردنظرتان را تکثیر کنید. با انجام این کار می‌توانید سیستم‌عامل را از هاردی به هارد دیگر منتقل کرده و براحتی هارد‌دیسک قدیمی خود را کنار بگذارید. همچنین در این بخش شما با ابزاری با عنوان Wipe Data می‌توانید با خیال راحت به حذف اطلاعات موردنظر خود بپردازید. حذف اطلاعات به این روش موجب می‌شود هیچ نرم‌افزاری قادر به بازیابی اطلاعات شما نباشد و به همین سادگی حذف غیرقابل بازگشت نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

قدم ششم: عبور از رمزها
پاک‌کردن رمزعبور ویندوز و گذر از آن از جمله امکانات دیگری است که توسط BootSuite در اختیار شما قرار می‌گیرد. بخش Password & Key Finder شما را قادر می‌سازد ضمن حذف رمزعبور کاربر مدیر سیستم‌عامل، سریال و کد فعال‌سازی دیسک نصب ویندوز و نرم‌افزارهای دیگر همچون مجموعه آفیس را نیز بازیابی کنید.
منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
منوی بوت سیستم عامل و امکانات جدید آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعمیر عینک های شکسته



 

 

تعمیر عینک های شکسته

 

 

در بسیاری از موارد پیش می‌آید که وسایل حساس و ظریفی هم چون قاب عینک شکسته می‌شود .

 

 

شما معمولاً در چنین مواردی به یک عینک‌ساز مراجعه می‌کنید تا مشکلتان برطرف شود. اما به یاد داشته باشید که برخی از این نوع شکستگی‌ها و ترک خوردن‌ها را می‌توانید با کمی ‌ابتکار به خرج دادن و بدون صرف هزینه سنگین برطرف کنید.گام نخست تشخیص این مساله است که شکستگی چطور به وجود آمده؟ استفاده از ذره‌بین گزینه خوبی است. باید بفهمید که از قاب تکه‌ای هم جدا شده یا نه و یا اینکه پیچ‌ها سر جای خود هستند یا نه؟ در این مرحله باید به لولاهای کوچک عینک هم توجه جدی داشته باشید.گام بعدی این است که اگر لولاها کج شده باشند که معمولا چنین اتفاقی هم روی می‌دهد، با استفاده از یک انبر ظریف که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، لبه‌های لولا را به حالت اول بازگردانید.گم شدن پیچ‌های عینک مشکلی است که با تهیه کردن آنها از عینک‌سازی‌ها که عملا هزینه‌ای نیز ندارد برطرف می‌شود. به یاد داشته باشید که هرگز پیچ‌هایی که به لولا نمی‌خورند را با زور در آن قرار ندهید .

 

 

استفاده از چسب قطره‌ای برای چسباندن تکه‌های قاب و یا لبه‌های از هم جدا شده گزینه مناسبی است. سعی کنید پیش از استفاده از چسب قطره‌ای محل شکستگی یا شکستگی‌ها را به دقت تمیز کرده و حتی سوهان کوچکی نیز بکشید. سپس چسب را به دو سطح زده و پس از چند ثانیه دو سطح را به یکدیگر متصل کنید.شکستگی با استفاده از این چسب به سرعت از بین رفته و عینک شما به شکل روز اول خواهد شد. حدود یک دقیقه این وضعیت را حفظ کنید تا نتیجه خوبی دریافت کنید.در مورد ترک‌خوردگی‌ها هم دقت کنید که می‌توانید به صورت موقت فضای درون شکاف را با استفاده از چسب قطره‌ای پر کنید اما در صورت تکرار ترک خوردگی یا شکستگی باید برای تهیه عینک جدید به فکر باشید.به یاد داشته باشید که در صورت ریخته شدن چسب روی پوست به سرعت آن را با آب بشویید. توصیه پایانی ما این است که در صورت ایجاد شکستگی یا پریدگی در شیشه عینک هرگز از آن استفاده نکنید چون مشکلات بینایی جدیدی برای شما ایجاد خواهد کرد .