دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تعلیق پروژه «زهره» و جایگزینی «ایران ست»



تعلیق پروژه «زهره» و جایگزینی «ایران ست»

 



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

رییس سازمان فضایی ایران:نخستین ماهواره‌ «ژئو» ایران تا شش سال دیگر به فضا پرتاب می‌شود

رییس سازمان فضایی ایران اعلام کرد:‌ نخستین ماهواره‌ مدار زمین آهنگ کشور در سال 97 به فضا پرتاب خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمید فاضلی در دوازدهمین کنفرانس انجمن هوافضا با اشاره به این که پروژه ماهواره‌ زهره (قائم)‌ که قرار بود نخستین ماهواره‌ی مخابراتی کشور باشد به حالت تعلیق درآمده است، توضیح داد:‌ قرار است به جای این ماهواره، ماهواره «ایران ست 3» تا سال 97 به فضا پرتاب شود.

وی در توضیح چرایی تعلیق این پروژه و آغاز پروژه‌ی ایران‌ست از ابتدای سال 1392 گفت: پرتاب ماهواره زهره با وزن بیش از یک تن به یک سامانه پرتاب در نواحی جنوبی کشور نیاز داشت و نیز به فناوری خاصی برای پیش‌رانش آن احتیاج بود که کل فرآیند ده سال زمان می‌برد.

به گفته وی برای این که ماهواره‌های مدار GEO با هزینه کمتر و آسان‌تر در مدار زمین قرار بگیرند باید سامانه پرتاب هر چه بیشتر به خط استوا نزدیک‌تر باشد.

فاضلی ادامه داد: همچنین برای ماهواره قائم 10 ترنس‌پوندر در نظر گرفته شده بود که این خود پروژه را سنگین‌تر می‌کرد.

رییس سازمان فضایی ایران درباره‌ی ماهواره‌ی ایران‌ست خاطرنشان کرد: پروژه ساخت این ماهواره از سال 1392 آغاز خواهد شد و دو پرتاب میانی خواهد داشت.

نخستین پرتاب میانی با نام «ایران ست 1» در سال 95 انجام می‌شود که به وسیله‌ی آن فناوری‌های اصلی پرتاب ماهواره به این مدار را توسعه خواهیم داد.

وی افزود: پرتاب میانی دوم با اسم «ایران‌ست 2» در سال 96 انجام می‌شود. همچنین ماهواره ناهید نیز در باند KU پرتاب خواهد شد که کمک زیادی به این پروژه می‌کند چرا که قرار است این ماهواره مخابراتی نیز در باند KU قرار گیرد.

به گفته رییس سازمان فضایی ایران ماهواره‌ی ایران‌ست 3 در سال 97 با دو ترنسپوندر FSS و BSS در دوازده‌ و نیم درجه شرقی پرتاب خواهد شد و نخستین ماهواره‌ی مخابراتی ایران خواهد بود که خدمات شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی ارائه خواهد داد.

فاضلی تصریح کرد: برای ثبت مکان این ماهواره در مدار GEO اقدام کرده‌ایم که به زودی پاسخ آن را خواهیم گرفت و کردینیشن‌های آن را با کشورهایی که ممکن است با آنها تداخل فرکانس پیدا کند هماهنگ خواهیم کرد.

به گفته رییس سازمان فضایی پروژه آغاز ساخت ماهواره‌ی ایران ست و تعلیق ماهواره زهره به دلیل قطع برنامه‌های برون مرزی صدا و سیما و خروج کشورهای غربی از میثاق‌های بین‌المللی از سوی شورای عالی امنیت به سازمان فضایی ارائه شده است.

ایران دارای بالاترین نرخ پیشرفت در عرصه‌ی فناوری هوافضایی

رییس سازمان فضایی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آماری که سایت معتبر دسته‌بندی کشورهای پیشرو در زمینه‌ی فناوری هوا فضا ارائه کرده‌ است، توضیح داد: این سایت آمریکایی تا سال 2012 شاخص‌هایی را برای طبقه‌بندی 10 کشور برتر دنیا در حوزه هوا فضا ارائه می‌کرد اما از سال 2012، پنج کشور دیگر از جمله ایران را به فهرست ده گانه خود اضافه کرده است که به اذعان این سایت ایران دارای بالاترین نرخ پیشرفت در این حوزه در میان کشورهای جهان بوده است.

وی با اشاره به این که کشور برزیل مدتها جزو 10 کشور برتر در این سایت بوده است، اعلام کرد: برزیل تنها توانسته است موجود زنده خود را تا ارتفاع 40 یا 60 کیلومتری پرتاب کند و اعتراف کرده است که نمی‌تواند پروژه بزرگتر از این را اجرا کند و از ایران عقب افتاده است.

فاضلی تاکید کرد:‌ قاعدتا این پیشرفت‌ها بدون همکاری ستاد توسعه فناوری هوا فضا و سازمان صنایع هوایی ممکن نبوده است و امیدواریم که این مجموعه‌ها در کنار یکدیگر افتخارات بزرگتری بیافرینند.

وی همچنین درباره پرتاب ماهواره ناهید که با کمک دانشگاه امیرکبیر ساخته شده است، گفت: این ماهواره در باند KU توسط ماهواره‌بر سفیر 1B به فضا پرتاب خواهد شد و چند دستاورد جدید در این پرتاب از جمله باز شدن صفحات خورشیدی توسط ماهواره‌بر در آن آزمایش می‌شود. همچنین قرار است تصاویر سرخط این پرتاب به نظر مردم برسد/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پروژه آهنگ مختار ( ست، ریتم و صداها )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پروژه سازمان های اطلاعاتی آمریكا ، اسراییل و انگلیس علیه برنامه هسته ای ایران



 

 

 

پروژه سازمان های اطلاعاتی آمریكا ، اسراییل و انگلیس علیه برنامه هسته ای ایران

 

یك هفته نامه فرانسوی به نقل از برخی منابع آگاه در سازمان های اطلاعاتی فرانسوی نوشت كه سازمان های اطلاعاتی آمریكا ، انگلیس و اسراییل یك برنامه ویژه برای خرابكاری در برنامه هسته ای ایران را به طور مشترك مدیریت می كنند.

هفته نامه فرانسوی " له كانارد انچین" با اشاره به این موضوع می نویسد كه آمریكا و بریتانیا برای ممانعت اسراییل از اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران به این رژیم تضمین داده اند كه می توانند با انجام اقدامات خرابكارانه سرعت برنامه هسته ای ایران را كند كنند.

بر اساس این گزارش بر این مبنا سازمان های اطلاعاتی آمریكا ، بریتانیا و اسراییل در همكاری با یكدیگر طرحی را به پیش می برند كه خرابكاری در تاسیسات و برنامه های هسته ای ایران را شامل می شود.

بر اساس این طرح تا كنون چند اقدام مشخص صورت گرفته كه یكی از موارد اخیر آن آلوده كردن بیش از 30 هزار كامپیوتر تاسیسات هسته ای ایران به ویروس " استاكس نت " بوده است.

همچنین بر اساس این گزارش انفجار ماه اكتبر یك مركز ساخت موشك  در لرستان نیز نتیجه خرابكاری سازمان های اطلاعاتی این 3 كشور بوده است. در این انفجار 18 تن كشته شدند.

همچنین بر اساس اعلام منابع اطلاعاتی فرانسه به این هفته نامه ، ترور 5 دانشمند هسته ای ایران نیز كار سازمان اطلاعاتی موساد بوده كه با همكاری با سازمان های اطلاعاتی آمریكا و بریتانیا صورت پذیرفته است.

بر اساس این گزارش همكاری سازمان های اطلاعاتی آمریكا ، بریتانیا و اسراییل ادامه دارد و این سه طرف توافق كرده اند كه برای كند كردن و ایجاد وقفه در برنامه های هسته ای ایران همچنان به عملیات خرابكارانه خود ادامه دهند...../تحلیل:عصرایران