دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تعقیب جنایتکاران در سکوت کامل با موتورسیکلت جدید!+تصاویر



اخبار,اخبار علمی,موتورسیکلت

اخبار علمی - تعقیب جنایتکاران در سکوت کامل با موتورسیکلت جدید!+تصاویر

نوعی موتورسیکلت الکتریکی ساکت به زودی به عنوان ابزاری برای نزدیک‌شدن بی سر و صدای نیروهای پلیس به جنایتکاران به کار می‌رود.

شرکت «موتورسیکلت‌های زیرو» (Zero) در کالیفرنیای شمالی موتورسیکلت جدید را طراحی کرده است.
موتورسیکلت ابداعی با سرعت حداکثر 158 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و این نخستین سامانه از این دست برای استفاده پلیس عنوان شده که از کارکرد موتورسیکلتی مشابه موسوم به MMX تبعیت می‌کند. سیستم MMX، سامانه‌ای خارج جاده‌ای برای استفاده نیروهای نظامی و پلیس است.


با این حال، موتورسیکلت جدید برای پلیس و در محیط‌های شهری طراحی شده و موتور ساکتش، آن را قادر به گشت‌زنی ایمن‌تر و محتاطانه‌تر می‌کند. اداره پلیس لس‌آنجلس در حال ارزیابی استفاده از چنین موتورسیکلت‌های الکتریکی برای استفاده نیروهای پلیس است.

 

شارژ این موتورسیکلت بسته به مدل آن، بین شش تا 9.9 ساعت زمان می‌برد و تا 215 کیلوگرم وزن دارد. هم‌اکنون دو مدل از این وسیله‌نقلیه به نام‌های Zero SP و DSP برای نیروهای پلیس در دسترس‌اند. مدل‌ Zero SP برای استفاده در خیابان و مدل دیگر برای رانندگی فراجاده‌ای و جاده‌ای است.

موتورسیکلت جدید با هر بار شارژ، مسافت 264 کیلومتر را طی می‌کند و این ویژگی کارآیی آن را به حد مطلوب می‌رساند.

 

اخبار,اخبار علمی,موتورسیکلت

 تعقیب جنایتکاران در سکوت کامل با موتورسیکلت جدید

 

اخبار,اخبار علمی,موتورسیکلت

تعقیب جنایتکاران در سکوت کامل با موتورسیکلت جدید

 

اخبار,اخبار علمی,موتورسیکلت

 تعقیب جنایتکاران در سکوت کامل با موتورسیکلت جدید

 

اخبار,اخبار علمی,موتورسیکلت

موتورسیکلت MMX

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
تعقیب وگریز پلیسی خطرناک با موتورسیکلت در تایوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر ماهواره ای ناسا: احتمال خشک شدن کامل دریاچه ارومیه تا پایان 2013



تصاویر ماهواره ای ناسا: احتمال خشک شدن کامل دریاچه ارومیه تا پایان 2013

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارنت نوشت: زمین ما مکانی داینامیک و متغیر است و پوسته و سطح آن نیز همواره در حال تغییر است و در برخی اوقات نیز تقصیر این تغییرات مستقیما متوجه ما نیست و البته شاید بتوانیم مانع از شدت برخی از آنها شویم.

 

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) به تازگی جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای خود را از بیش از ۱۵۰ نقطه زمین که این تغییرات در آنها بیشتر مشهود است منتشر کرده و آنها را در صفحه اینترنتی با نام « وضعیت تغییر مداوم (State of Flux)» و در کنار تصاویر ماهواره‌ای آرشیو خود از این نقاط به مقایسه گذاشته تا بتوانیم به راحتی متوجه تغییر زمان و میزان تغییرات بوجود آمده در آنها شویم.

در این تصاویر شاهد تغییرات زمین بر اثر تغییرات آب و هوایی، اثرات شهرنشینی و بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل، آتش‌سوزی و .. هستیم. در زیر این تصاویر مقایسه زمانی صورت گرفته میان انها که از چند روز تا چند سال و چند دهه است درج شده است.

در میان این ۱۵۰ تصویر متاسفانه تصویری از دریاچه ارومیه نیز دیده می‌شود که دو تصویر ماهواره‌ای از این دریاچه را که تصویر اول متعلق به آگوست سال ۱۹۸۵ و تصویر دوم متعلق به آگوست سال ۲۰۱۰ است، به نمایش و مقایسه گذاشته شده است. این دو تصویر و تغییرات صورت گرفته به اندازه کافی گویاست.

 

 , سازمان فضایی آمریکا ,ناسا,دریاچه ارومیه,خشک شدن دریاچه ارومیه

 

وب‌سایت ناسا در توضیح این دو تصویر آورده است که:

چپ: آگوست سال ۱۹۸۵/ راست: آگوست سال ۲۰۱۰. دریاچه ارومیه ایران ( همچنین تلفظ می‌شود: اورمیا) بزرگترین دریاچه در خاورمیانه و سومین دریاچه بزرگ آب‌شور در زمین است. اما استفاده از سدها بر روی رودخانه‌های منتهی به این دریاچه، گسترش استفاده از آب‌های زیرزمینی و همچنین خشکسالی‌های چند دهه اخیر باعث کاهش اندازه آن به ۶۰ درصد ظرفیت آن در دهه ۱۹۸۰ میلادی شده است. در تصویر سال ۲۰۱۰ رنگ‌های آبی کم‌رنگ کنار دریاچه آب‌های کم‌عمق و نمک‌های ته‌نشین‌شده را نشان می‌دهد. افزایش نمک موجود در آب باعث عدم حضور ماهیان و تعطیلی زیست‌گاه پرندگان مهاجر در این دریاچه شده است. با این وضعیت شاهد خشکی کامل این دریاچه تا پایان سال ۲۰۱۳ (دی‌ماه ۹۲) خواهیم بود.

امیدواریم با درپیش گرفتن اقدامات لازم از سوی مبادی ذیربط شاهد رسیدن این دریاچه زیبا به این مرحله نباشیم./انتخاب