دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تضمین سلامت چشم ها با ریز مغذی ها



 

 

مصرف منظم ریزمغذی ها، سلامت چشم ها را تضمین می كند

 

 

مصرف دوز روزانه ریزمغذی ها به طور منظم، سلامت چشم ها را تضمین می كند.

تغذیه سالم و منظم نه تنها هزینه مراقبت های بهداشتی را كاهش می دهد، بلكه همچنین مانع از ضعف و از دست دادن توان بینایی در اثر ابتلا به عارضه تحلیل منطقه ماكیولار چشم و سایر بیماریهای چشمی می شود.

در این پژوهش محققان دانشگاه توفتز در ماساچوست آمریكا، رژیم غذایی و سایر اطلاعات مرتبط را در بیش از ۴۰۰۰ مرد و زن در گروه سنی ۵۵ تا ۸۰ سال مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

این افراد در یك پژوهش بلندمدت مربوط به بیماریهای چشمی در رابطه با افزایش سن شركت كرده بودند.

این محققان دریافتند: مهمترین ریزمغذی ها و مواد معدنی كه می توانند برای سلامت چشم ها در تركیب با هم خاصیت حفاظتی بیشتری داشته باشند شامل ویتامین های ث، ای، روی، لوتئین و اسیدهای چرب امگا -۳ معروف به DHA و EPA هستند.

این پژوهش در نشریه اوپتالمولوژی منتشر شده است...../تحلیل:ایسنا


ویدیو مرتبط :
‫تضمین سلامت چشم با این مواد غذایی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دید و بازدید، سلامت روان را تضمین می‌کند



 

تاثیر دیدوبازدید

 

مطالعات نشان داده است دید و بازدید با اقوام و خویشاوندان روی مغز تاثیر می‌گذارد.تحقیق جدیدی نشان می‌دهد دیدار با اعضای خانواده و یا حتی تماشای عكس‌های آنها می‌تواند بخشی از مغز را كه بیانگر احساسات شما درباره فامیل، دوستان و حتی خودتان است، برانگیزد.

 

این اولین تحقیقی است كه فعالیت دو بخش مغز را مقایسه می کند كه یكی از این دو بخش مربوط به دیدن اعضای خانواده و فامیل و دیگری مربوط به ملاقات با دوستان و غریبه‌ها است.

 

نتایج تحقیق همچنین می‌توانند توضیح دهند كه چرا هنگامی فردی شبیه به خودمان را می‌بینیم، فورا اعتمادمان نسبت به او جلب می‌شود.

 

به اعتقاد استیون پلاتك كه به همراه شلی كمپ این مطالعه را انجام داده اند، ما دوست داریم کنار آدم‌هایی باشیم كه شبیه ما هستند و این امر به خاطر توانایی ذهن ناخودآگاه ما در رابطه با كشف شباهت‌های ظاهری اتفاق می‌افتد.

 

در این تحقیق، محققان روی افرادی كه در حال دیدن تصاویر بستگان، دوستان، غریبه‌ها، خودشان و ... بودند ام.آر.آی انجام دادند.

 

تاثیر دیدوبازدید

 

آنها به این نكته پی بردند كه عكس‌های مربوط به بستگان و كسانی كه شباهت ظاهری با فرد مورد مطالعه داشتند از طریق بخش خودارجاعی مغز پردازش شد، ولی بقیه تصاویر ناحیه دیگری از مغز را فعال كرد كه مربوط به گرفتن تصمیم‌های مهم و حساس در رابطه با خود می‌شود.

 

از نكات جالب توجه تحقیق پلاتك و كمپ این بود كه مغز می‌تواند افراد را به لحاظ اجتماعی رتبه‌بندی كند و اعضای فامیل را هم در صدر این دسته‌بندی قرار می‌دهد.

 

از آنجایی كه امور مربوط به فامیل از طریق بخش خودارجاع مغز پردازش می‌شوند، می توان توضیح داد كه چرا از نظر ما اعضای خانواده و فامیل جزو امور شخصی ما محسوب می‌شوند. به همین دلیل است كه ما می‌توانیم بعضی از عادات‌ زشت دوستانمان را تحمل كنیم، ولی نمی‌توانیم در مورد بستگانمان این مساله را بپذیریم، چون مغز ما در مورد آنها همان‌طوری قضاوت می‌كند كه در مورد خودمان.

 

به اعتقاد پروفسور تاد شاكلفورد، استاد روان‌شناسی دانشگاه آتلانتیك فلوریدا، این تحقیق نمونه بسیار جالبی از نظریه تكامل درباره علم عصب شناختی رفتار است. او ابراز امیدواری كرده كه محققان دیگری كه درباره علم عصب شناختی تحقیق می‌كنند، تحقیقات دكتر پلاتك را دنبال كنند.

 

به نظر پروفسور شاكلفورد، احتمالا شخصی كه به نظر ما چهره‌ای دوستانه دارد، در واقع از نظر ظاهری نیز شبیه ما است و دلیل اینكه احساسات ما نسبت به این آدم‌ها ‌شبیه احساس ما نسبت به خودمان است، ریشه در دیدارهای خانوادگی ما دارد.