دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصویر نجومی روز ناسا: قمری بر فراز ماکی‌ماکی



ماکی ماکی بعد از پلوتو و اریس سومین سیاره‌ی کوتوله‌ی منظومه‌ی شمسی است.

به تازگی کاشف به عمل آمده که این سیاره‌ی کوتوله یک قمر دارد. این قمر که MK2 نامگذاری شده سطح خیلی تاریک و سیاهی دارد و این باعث می‌شود که بازتاب سطح قمر ۱۳۰۰ بار ضعیف‌تر از بازتاب سطح ماکی‌ماکی باشد.

 

این قمر را تلسکوپ هابل کشف کرد و برای یافتن آن از همان روشی استفاده کرده که برای یافتن قمرهای پلوتو هم به کار برده شده بود. مطالعه‌ی این سیاره‌ی کوتوله و قمر آن می‌تواند اطلاعات خیلی زیاد و مفیدی از جرم و چگالی سیستم به ما بدهد و باعث شود که در کل این دنیاهای دوردست را بهتر بشناسیم. ماکی‌ماکی حدود ۱۴۰۰ کیلومتر قطر دارد و قمر آن حدود ۱۶۰ کیلومتر. عکس بالا یک تصویر هنری و تخیلی از این سیاره‌ی کوتوله، قمر آن و البته خورشید است.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی, قمر

 

اخبار علمی - دیجی کالا


ویدیو مرتبط :
تصویر نجومی روز ناسا: گردش چهار سیاره‌ی فراخورشیدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویر نجومی روز ناسا: کمربند و شمشیر شکارچی بر فراز قله‌ی تید



در عکسی که می‌بینید صورت فلکی شکارچی و سحابی‌هایش بر فراز قله‌ی آتشفشانی تید قرار گرفته‌اند.

 تید یکی از بزرگترین قله‌های آتشفشانی زمین است و در جزایر قناری آفریقا واقع شده است. روی کوه می‌توانید نور کوهنوردانی را ببینید که در حال صعود به نوک قله هستند. سه ستاره‌ی پرنور صورت فلکی شکارچی در بالای قله قابل مشاهده هستند. در سمت چپ سحابی جبار قرار دارد و در بالا سحابی سر اسب و سحابی شعله دیده می‌شوند.

 

اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

 

اخبار علمی - دیجی کالامگ