دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصویر نجومی روز ناسا: ایستگاه فضایی بین‌المللی برفراز زمین



ایستگاه فضایی بین‌المللی بزرگترین سازه‌ای است که بشر در فضا ساخته. کل مساحت ایستگاه فضایی به اندازه‌ی یک زمین فوتبال است.

به گزارش دیجی کالا،البته قسمت کمی از آن شامل ماژول‌هایی می‌شود که فضانوردان در آن زندگی می‌کنند. ایستگاه فضایی آن‌قدر بزرگ است که باید قسمت به قسمت در فضا سر هم می‌شد و امکان پرتاب یک‌جای آن وجود نداشت. این ایستگاه دارای خرپاهای بزرگی است که بعضی از آن‌ها ۱۵ متر طول و ۱۰ هزار کیلوگرم وزن دارند.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی, ایستگاه فضایی

 

این خرپاها کل سازه را مستحکم نگه می‌دارند و راهی برای انتقال خطوط انتقال برق و خنک‌کننده‌های مایع هستند. عکسی که در بالا می‌بینید را شاتل فضایی بازنشسته‌ی آتلانتیس در سال ۲۰۱۰ گرفته است. در پس زمینه هم می‌توانید سیاره‌ی آبی زمین و فضای تاریک بی‌کران را مشاهده کنید.

 

اخبار علمی - دیجی کالا


ویدیو مرتبط :
مراحل ساخت ایستگاه فضایی بین المللی ناسا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمین و کهکشان راه شیری از ایستگاه فضایی/عکس روز ناسا



زمین و کهکشان راه شیری از ایستگاه فضایی/عکس روز ناسا

 به تازگی فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی پانزدهمین سالگرد حضور بی‌وقفه انسان را در این ایستگاه جشن گرفتند. به همین خاطر ناسا عکس روز خود را به تصویری از زمین و کهکشان راه شیری از ایستگاه فضایی بین المللی اختصاص داده است.

اخبار,اخبار علمی,زمین و کهکشان راه شیری از ایستگاه فضایی

 

 اخبار علمی - خبر آنلاین