دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصویر تشکیل ستاره‌ای بزرگتر از خورشید



اخبار,اخبار علمی ,ستاره ای بزرگ

ناسا تصویر شگفت انگیزی از ستاره ای بزرگتر از خورشید را منتشر کرده که آن را «نستی۱» نامیده است.

به گزارش مهر، ناسا تصویری از ستاره ای بزگتر از خورشید را منتشر کرده که تاکنون دیده نشده و آن را «Nasty ۱» نامگذاری کرده است. ستاره‌های وولف رایت
Wolf-Rayet stars ستارگانی بسیار پر جرم یعنی با جرم بالای ۲۰ جرم خورشید هستند.

 

آنان همچنین بسیار روشن و داغند و از این رو توجه اخترشناسان را به خود جلب کرده‌ اند و به دلیل روشنایی زیاد خود یکی از گونه های فراغول‌ ها هستند. طیف این ستارگان نیز غیر عادی است و این خود یکی از عواملی است که آنان را از دیگر ستارگان آسمانی جدا می‌ سازد.

یکی از شگفتی‌ های این ستارگان ویژه را می توان در بادهای ستاره‌ ای بسیار نیرومند در آنها دانست. بادهای ستاره‌ ای سرعت ستارگان وولف را به بیش از حدود ۲۰۰۰ کیلومتر بر ثانیه می رساند. این ستارگان ترکیبات شیمیایی گوناگونی دارند. در جوهای بیرونی برخی از آنان عنصر کربن به میزان فراوان وجود دارد. برخی دیگر نیز دارای میزان فراوان نیتروژن در جوهای بیرونی خود هستند.

کارشناسان ناسا در رابطه با کشف این ستاره آورده اند: «این تصویر را می توان جزو نادرترین تصاویری دانست که در آن دو وولف رایت در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا یک منظومه نوری را تشکیل دهند. هیدروژن و هلیومی که از ستاره بزرگتر منتشر می شود به عنوان سوخت از سوی ستاره کوچکتر جذب سپس به فضا پرتاب می شود.»

جان مائورهان، سرپرست این تیم و از دانشگاه برکلی می گوید: «این تصویر تمامی کارشناسان فضایی را به تعجب وا داشته زیرا یک وولف رایت از کنش بین دو ستاره تشکیل شده است.»

 

اخبار علمی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
بزرگ و بزرگتر - مقایسه سایز ستاره ها با سیاره ها و خورشید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همسر ستاره برزیلی محجبه شد/کاکا: می‌خواهم چیزهای بیشتری از اسلام بدانم+تصویر



 

 

 

ستاره برزیلی رئال مادرید که برای گذراندن تعطیلات سال نو میلادی راهی امارات شده بود، در یک مسجد در شهر دوبی حضور یافت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری العربیه، ریکاردو کاکا بازیکن ملی‌پوش برزیلی پس از سفر 10 روزه‌اش به دبی اعلام کرد: در نظر دارد مطالعات خود در رابطه با دنیای عرب و دین اسلام را افزایش دهد.

وی هنگام دیدار از مسجدی که برای جهانگردان علاقه‌مند به کسب دانش بیشتر در خصوص اسلام ساخته شده است، با دقت فراوان به سخنانی در رابطه با سبک زندگی مسلمان‌ها و اعراب گوش فرا داد.

 

 

 

عکس کاکاو همسرش

 

 

گفتنی است مسوولان سازمان جهانگردی و بازاریابی امارات در تلاش برای جذب جهانگردان میزبان این فوق ستاره خط میانی تیم رئال مادرید بودند. کاکا همچنین از برج خلیفه مرتفع‌ترین برج جهان بازدید کرد.

 

در زیر می توانید تصویر حضور کاکا و همسر محجبه اش در مسجد را مشاهده کنید:.../برنا



عکس کاکاو همسرش