دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصویر باور نکردنی از دوچرخه سواری کودک مبتلا به فلج مغزی + تصاویر



اخبارعلمی - تصویر باور نکردنی از دوچرخه سواری کودک مبتلا به فلج مغزی + تصاویر

کار‌شناسان برای کمک به یک کودک دچار فلج مغزی یک دوچرخه منحصر بفرد تولید کرده‌اند.

این دختر خردسال انگلیسی از بدو تولد مبتلا به بیماری فلج مغزی تشخیص داده شده است و حال کار‌شناسان برای کمک به او برای توانایی حرکت و راه رفتن قبل از انجام عمل جراحی یک دوچرخه منحصر بفرد در اختیار او گذاشته‌اند که می‌تواند به تقویت عضلات پای او کمک کند. 

اخبار,اخبارعلمی,دوچرخه سواری کودک فلج مغزی

گفتنی است، از جمله قابلیت‌های این دوچرخه منحصربفرد درگیر کردن عضلات پای فرد مبتلا به فلج مغزی برای حرکت و جابه جایی است. 

اخبار,اخبارعلمی,دوچرخه سواری کودک فلج مغزی

بررسی‌ها نشان می‌دهند، هزینه انجام عمل جراحی بر روی ستون فقرات این کودک خردسال ۵۵ هزار پوند برآورد شده و پزشکان امیدوار هستند با انجام عمل جراحی، استفاده از این دوچرخه طبی و همینطور چندین سال فیزیوتراپی پیشرفته این دختر بتواند همانند افراد عادی گام بردارد.
اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
استخدام نمادین کودک مبتلا به فلج مغزی در پلیس شیکاگو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلکسیون درد؛ دقایقی غم‌انگیز با یک کودک مبتلا به فلج مغزی + تصاویر



کودکی ۹ ساله است، او مبتلا به بیماری سربرال پالسی یا سی‌پی (فلج مغزی) با منشأ مغزی و عصبی است.

علیرضا صمدی کودکی ۹ ساله است. او مبتلا به بیماری سربرال پالسی یا سی‌پی (فلج مغزی) با منشأ مغزی و عصبی است. بضاعت کم مالی پدر و هزینه‌های درمان، امرار معاش روزانه و اجاره مسکن، به اضافه مخارج سنگین بیماری و جراحی‌های فرزند از جمله مشکلات خانواده علیرضاست.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,فلج مغزی

 

اخبار,اخبار اجتماعی,فلج مغزی

 
جواد، پدر علیرضا، در نانوایی عموی خود کار می‌کند و ماهانه ۴۰۰ هزار تومان درآمد دارد که مقداری از آن را صرف کرایه خانه در حاشیه شهر بجنورد کرده و بقیه را برای درمان فرزندش هزینه می‌کند. پدر، خود دچار انحراف ستون فقرات است و کلیه‌های سنگ‌سازش نیاز به درمان و عمل جراحی دارند. از همین رو، بسختی در مقابل حرارت نانوایی کار می‌کند.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,فلج مغزی

 

اخبار,اخبار اجتماعی,فلج مغزی


علیرضا، چنان که پدرش می‌گوید، از ۸ ماهگی قادر به انجام هیچ حرکتی نبوده. وقتی که والدین به پزشک مراجعه می‌کنند متوجه مشکل مغزی و انحراف ستون فقرات وی می‌شوند. از ۲۰ روزگی چشم او شروع به درآوردن گوشت اضافی می‌کند و به همین دلیل تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. پس از آن، هر ۶ ماه یک بار، و تازگی نیز هر یک سال یک بار باید عمل مجددی صورت گیرد تا گوشت‌های اضافی از چشمش برداشته شود.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,فلج مغزی

 

اخبار,اخبار اجتماعی,فلج مغزی

 

مادرش می‌گوید: اگر یک چشم مصنوعی به قیمت ۳ میلیون تومان برای او بگذاریم تا ۱۸ سالگی نیاز به جراحی و درآوردن گوشت اضافی نیست.
چشم دیگر این کودک فقط ۴ درصد بینایی دارد. او هنگام راه رفتن نمی‌تواند تعادل خود را بخوبی حفظ کند و باید با واکر راه برود. علیرضا هر روز ۱۰ و گاهی هم تا ۲۰ بار دچار تشنج می‌شود. برخی قرص‌ها و سرنگ‌هایی که برای درمان مشکل او تجویز شده، اسباب مشکلی دیگر را فراهم آورده است: دندان‌های او به واسطه دارویی خاص پوسیده‌اند و نیاز به جراحی و ترمیم دارند.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,فلج مغزی

 

اخبار,اخبار اجتماعی,فلج مغزی


علیرضا، کودک تنها، همبازی ندارد. او را چنان که والدینش می‌گویند، مدارس کودکان استثنایی هم نپذیرفته‌اند.

اخبار اجتماعی - باشگاه خبرنگاران