دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصویربرداری بی‌نظیر از خورشید + عکس



اخبار علمی - برای نخستین بار در تاریخ علم نجوم؛
تصویربرداری بی‌نظیر از خورشید + عکس

پروژهٔ NuSTAR که توسط اختر‌شناسان در سال ۲۰۱۲ راه اندازی شده بود، موفقیت بزرگی به دنبال داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،  محققان ناسا برای نخستین بار با طراحی آرایه‌ای از تلسکوپ‌ها موفق به گرفتن تصاویر بی‌نظیر از خورشید شدند.

در این تصاویر که به وضوح چاله‌ها و شاره‌ها خورشید را نشان می‌دهد توانایی محققان را در پیش برد هر جه بهتر از همجوشی هسته‌ای افزایش داد.

 

اخبار,اخبار علمی , اشعه‌های خورشیدی


پرو‍ژهٔ فوق را که NuSTAR نامیده‌اند توانایی به تصویر کشیدن اشعه‌های خورشیدی با انرژی فوق العاده بالا و هم چنین عمق سنجی درجه دمای قسمت‌های مختلف خورشید را دارد.

محققان اظهار امیدواری کردند تا به کمک این آرایهٔ خاص از تلسکوپ‌ها بتوانند سایر نقاط کیهان را دیده و به درک بهتری از آن مناطق برسند.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
تست تصویربرداری به وسیله کوادکوپتر (تصویربرداری هوایی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه تصویربرداری «ششمین نفر» در خانه پولاد کیمیایی +عکس



 

ادامه تصویربرداری «ششمین نفر» در خانه پولاد کیمیایی +عکس

 

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، تا به حال حدود نیمی از تصویربرداری مجموعه ویژه شبکه سه سیما در دهه فجر انجام شده است و تصویربرداری آن به تازگی در لوکیشن‌های بیمارستان باهر، کارخانه چیت‌سازی و خانه نادر و ناهید پایان یافت و گروه هم اکنون مشغول تصویربرداری لوکیشن‌های فرعی مثل قهوه‌خانه، باشگاه بیلیارد و ... هستند.‬

بنا بر این گزارش، گروه تصویربرداری در روزهای آتی به خانه ادیب (با بازی پولاد کیمیایی) می‌روند.

 

 

ادامه تصویربرداری «ششمین نفر» در خانه پولاد کیمیایی +عکس

 

 

بنا بر این گزارش، سریال «ششمین روز» قرار است در دهه فجر روی آنتن شبکه سه سیما برود و هم اکنون تدوین سریال به طور هم زمان توسط موحد شادرو در حال انجام است و محمد فرشته‌نژاد نیز موسیقی آن را می سازد.

ششمین نفر

همچنین پولاد کیمیایی، نرگس محمدی‌، کامران تفتی، رحیم نوروزی، عسل بدیعی، نادر فلاح، فرشید نوابی‌، بهشاد شریفیان، رضا اخلاقی، ‌مهدی تقی‌نیا‌، زویا امامی‌، عباس موسوی،‌ مجتبی مسکنی، توران قادری، مجید شهریاری، خسرو خان‌محمدی، شاهین مومنی، سیاوش قندی، منوچهر یکتا وثوق، شاهین حسینی، امین آذر و بهرام امیدی از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

 

 

 

ادامه تصویربرداری «ششمین نفر» در خانه پولاد کیمیایی +عکس

 

 

این سریال به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه کنندگی کامبیز کاشفی در 13 قسمت ساخته می شود و وقایع آن در اواخر رژیم پهلوی روی می‌دهد.

«ششمین نفر» زندگی سرگردی به نام آسایش را بازگو می‌کند که با قتل پدرش که از افسران ارتش است زندگی‌اش دستخوش تغییرات بنیادین می‌شود. او در موضوع قتل پدرش به چند نفر مظنون می‌شود اما از همه بیشتر به داوود، برادر همسرش مشکوک است. در نهایت با دستگیری داوود توسط او ماجراهای داستان سمت و سویی دیگر پیدا می‌کند.

 

 

 

ادامه تصویربرداری «ششمین نفر» در خانه پولاد کیمیایی +عکس

 

 

فهرست عوامل این سریال به شرح زیر است:

کارگردان: بهمن گودرزی، تهیه کننده: کامبیز کاشفی، مدیر تصویربرداری: محمد افسری، مدیر صدا: بابک اردلان، مدیر تولید و جانشین تهیه: سعید مرادی، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، طراح چهره پردازی: علیرضا جوادپور، دستیار اول کارگردان: علی نوابی، دستیار دو کارگردان: محمد مهدی رسول زاده، مدیر تدارکات: سهراب دادگستر، دستیاران صحنه و لباس: رضا عسگرخانی، وحیده حیدری، حمیدرضا پربها، ساحل زهره، حامد انتظار، نفیسه ناصرنیا، دستیاران تصویربرداری: سعید خراسانی، فرهاد میرزایی، داریوش شهری، حسام سلیمی، دستیاران گریم: کورش معروفی و روناک رضایی نژاد، عکاس: نسیم افشاری و تدوین: موحد شادرو... /   farsnews.com