تصاویر نقشه ناسا از گرمای زمین طی 130 سال

ناسا نقشه ای 130 ساله از آمار دمای هوای زمین با استفاده از یک هزار ایستگاه آب و هواشناسی سراسر جهان و اطلاعات ماهواره های مدرن برای دنبال کردن افزایش دمای جهانی منتشر کرده است.

تصاویر نقشه ناسا از گرمای زمین طی 130 سال

ناسا سازمان فضایی آمریکا نقشه 130 ساله خود را از روند گرمایش زمین در قالب یک ویدئو منتشر کرده که دمای جهانی را در عرض قاره زمین طی 130 سال نشان می دهد.

تصاویر نقشه ناسا از گرمای زمین طی 130 سال

در این نقشه لکه هایی که بیشتر به سمت قرمزی می روند نشان دهنده قسمتهایی است که گرمتر از میانگین گرمای جهانی در آن سال بوده است و لکه هایی که بیشتر به سمت رنگ آبی می روند عکس این قضیه را نشان می دهند.

تصاویر نقشه ناسا از گرمای زمین طی 130 سال

به طور متوسط این نقشه نشان دهنده میزان افزایش دمای زمین طی 130 سال گذشته است. بسیاری از گرمترین سالهای ثبت شده در سالهای اخیر رخ داده اند و در سالهای نزدیک به امسال میزان لکه های نارنجی و قرمز بیشتر شده اند که این امر نشان دهنده دمای هوایی بالاتر از حد متوسط در سطح جهان است.

تصاویر نقشه ناسا از گرمای زمین طی 130 سال

گرمایش جهانی اخیرا روی سیاره ما تأثیرگذار بوده است، درحالی که بسیاری از دانشمندان اقلیمی شرایط اغراق شده ای چون بخار شدن کامل تمام اقیانوسها را برای این وضعیت مطرح می کنند، باز هم نمی توان تغییرات کنونی را نادیده گرفت.

منبع:خبرگزاری مهر

تصاویر ناسا از کره زمین

نقشه های ناسا از گرمای زمین طی 130 سال

خبرگزاری مهر: ناسا نقشه‌ای 130 ساله از آمار دمای هوای زمین با استفاده از یک هزار ایستگاه آب و هواشناسی سراسر جهان و اطلاعات ماهواره های مدرن برای دنبال کردن افزایش دمای جهانی منتشر کرده است.

در این نقشه لکه‌هایی که بیشتر به سمت قرمزی می روند نشان دهنده قسمتهایی است که گرمتر از میانگین گرمای جهانی در آن سال بوده است و لکه هایی که بیشتر به سمت رنگ آبی می روند عکس این قضیه را نشان می دهند.