دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصاویر نخستین هواپیمایی که با تلفن پرواز می‌کند



اخبار,اخبارعلمی,هواپیمای هوشمند

اخبارعلمی - تصاویر نخستین هواپیمایی که با تلفن پرواز می‌کند

مهندسان موفق شدند پرواز یک هواپیمای هوشمند کوچک را با استفاده از تلفن هوشمند کنترل کنند.

شرکت آلمانی "توبی ریچ" که متخصص در ساخت گجت های قابل کنترل با تلفن هوشمند است، هواپیمای هوشمند خود را رونمایی کرده که بنا بر ادعای این شرکت نخستین هواپیمای قابل کنترل با تلفن هوشمند در جهان است.

اگرچه ممکن است سازندگان کیت PowerUp که قابلیت کنترل با تلفن هوشمند را به هواپیمای کاغذی خود افزوده اند به این ادعای توبی ریچ معترض شوند اما هواپیمای هوشمند آلمانی ها نخستین بسته کاملی است که در زمینه هواپیماهای کنترلی با تلفن هوشمند عرضه شده است.

اخبار,اخبارعلمی,هواپیمای هوشمند

این هواپیمای هوشمند از پلی پروپیلن ساخته شده و سبک وزن است، موتور و اهرم ملخ، درون دماغه هواپیما قرار داده شده تا احتمال آسیب دیدگی آن در زمان سقوط کاهش یابد. پژوهشگران استفاده از یک ملخ اضافی را نیز در این هواپیما مد نظر قرار داده اند تا در صورت لزوم و زمانی که فرود دچار مشکل شود از آن استفاده کنند.

باتری لیتیوم پلیمری این هواپیما نیز بسیار سبک وزن است و فقط یک گرم به وزن هواپیما می افزاید.

اخبار,اخبارعلمی,هواپیمای هوشمند

توبی ریچ می گوید این باتری می تواند انرژی مورد نیاز برای بیش از پنج دقیقه پرواز را تامین کند اما پرواز تا سی دقیقه نیز امکان پذیر است چرا که هواپیما امکان سر خوردن و گلاید کردن در هوا را دارد. این باتری را می توان با استفاده از یک کابل USB کوچک طی 15 دقیقه دوباره شارژ کرد.

این هواپیمای هوشمند از طریق بلوتوث هوشمند که دامنه 60 متری دارد به وسایل الکترونیکی iOS متصل می شود. اما در هر پرواز می توان آن را فقط با یک دستگاه جفت و هماهنگ کرد. روشن شدن یک لامپ LED سفید در جلوی این هواپیما نشان دهنده وضعیت ارتباطی با آن است. این هواپیما به طور خودکار و بی سیم به روز می شود تا جدیدترین نسخه از نرم افزارها را به اجرا بگذارد.

استفاده از بلوتوث هوشمند و در حقیقت نداشتن دوربین به معنای آن است که برخلاف هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) که از طریق وای فای ارتباط می گیرند، این هواپیمای هوشمند نمی تواند تصویر ویدیویی به نمایشگر دستگاه iOS کنترل کننده خود ارسال کند.

آنچه که این هواپیما برای کاربر فراهم می کند افق مصنوعی است که بخش عمده صفحه نمایشگر را با یک نوار لغزنده لمسی می پوشاند؛ در زیر آن، باقی مانده شارژ باتری و قدرت سیگنال نمایش داده می شود.

اخبار,اخبارعلمی,هواپیمای هوشمند

هواپیمای هوشمند سطح 256 با چرخش دستگاه iOS  کنترل می شود. توبی ریچ می گوید این هواپیما برای ماندن در هوا با سرعت پایین طراحی شده تا امکان پرواز در محیط های بسته را بدون بازتاب تیز لیزری داشته باشد. اپلیکیشن کنترل کننده همچنین شامل ویژگی دستیار پرواز است که به طور خودکار تنظیمات و اصلاحات را برای کمک به تثبیت پرواز انجام می دهد.

این هواپیما با قیمت 69 پوند در آلمان به فروش می رسد. قیمت این هواپیمای هوشمند در دیگر کشورهای اروپایی 81 پوند تعیین شده است.

اخبارعلمی - خبر گزاری مهر

 


ویدیو مرتبط :
پرواز هواپیمایی امارات در شبیه ساز پرواز الماس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقازاده ی "خاوری"، صاحب 8 آژانس هواپیمایی در کانادا! / تصاویر



 

 

آقازاده ی خاوری ، صاحب 8 آژانس هواپیمایی در کانادا! / تصاویر

 

اطلاعات تازه در مورد اموال مدیرعامل سابق بانک ملی که خود "تبعه کانادا" است

خاوری با پرواز امروز، به ایران نیامد!

این خبری بود که امروز برخی خبرگزاری ها در مورد مدیرعامل مستعفی و مفقود شده ی بانک ملی منتشر کردند.

دو سه روز پیش نیز، محسنی اژه ای اعلام کرد" عدم بازگشت خاوری به ایران، باعث می شود همه ی اتهامات متوجه وی شود، پس به نفع اوست که به ایران برگردد"

با این حساب، عدم بازگشت خاوری به تهران نشان از آن دارد که بنا به گفته ی حجت الاسلام اژه ای، "بسیاری از اتهامات متوجه خاوری خواهد بود"

خاوری تبعه کاناداست / آقازاده ی جوان آقای خاوری و اموالش!

بنا به گزارش رسید به خبرنگار "انتخاب"، خاوری که تبعه کانادا نیز است، در حال حاضر درکانادا و در کنار خانواده اش به سر می برد.

از سویی شنیده شده خاوری طی این سالها بیکار نبوده و 8 آژانس هوایی به نام فرزندش "الف. خاوری" خریداری کرده است که یکی از آنها آژانس جری کاپلین Jerry caplan Travel است.

الف. خاوری، آقازاده ی مدیرعامل سابق بانک ملی (نکته ی جالب، وجود پرچم شیر و خورشید در اتاق ایشان است!)

 

آقازاده ی خاوری ، صاحب 8 آژانس هواپیمایی در کانادا! / تصاویر

این در حالی است که "جری کاپلین" در اسراییل هم دفتر دارد!

 

آقازاده ی خاوری ، صاحب 8 آژانس هواپیمایی در کانادا! / تصاویر

تصویر محل شرکت هواپیمایی آقازاده خاوری

همچنین شنیده شده، سرمایه این آژانس ها از طرف هواپیمایی ماهان به پاس وامهای کلانی که از طریق بانک سپه ( زمان ریاست خاوری ) دریافت کرده تامین شده است.

از سوی دیگر، شنیده شده "خاوری" در دوران ریاست بر بانک ملی، میلیون ها دلار از پولهای بانک ملی را به نزدیکان خویش بصورت ال سی های سوری اهدا کرده است. از جمله ی اینها ، شرکت ( msn) وافع در دبی است. شرکتی که تنها با سفارش و دستور خاوری میلیون ها درهم از بانک ملی شعبه دبی را بدون کوچکترین وثیقه و ضمانت بانکی دریافت کرده است.

خاوری بر می گردد؟

برخی منابع مطلع به "انتخاب" گفتند که "احتمال بازگشت خاوری به ایران، بسیار بعید است"

این منبع افزوده اند: گرچه تلاش هایی برای بازگشت وی به ایران ادامه دارد،  اما شنیده شده برخی جریانات انحرافی بازگشت وی به ایران را "لو رفتن" کامل اقدامات خود می دانند..../تحلیل:انتخاب