دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصاویر دست بیونیکی که با تلفن هوشمند کنترل می شود



یک شرکت فناوری پروتز، دست مصنوعی بسیار پیشرفته تولید کرده است که می توان آن را با استفاده از یک نرم افزار تلفن هوشمند، کنترل کرد.

 

تصاویر دست بیونیکی که با تلفن هوشمند کنترل می شود

 

این دست مصنوعی که "تاچ بیونیک" نام دارد دارای شست چرخان، پنج انگشت که هر یک به طور جداگانه قابلیت حرکت دارند و یک مچ چرخان و شاسی آلومینیومی است.

بر اساس ادعای شرکت سازنده، این دست ماهرترین دست مصنوعی است که تا کنون ساخته شده. این نخستین دست مصنوعی است که می تواند با یک اپلیکیشن تلفن همراه کنترل شود.

 

تصاویر دست بیونیکی که با تلفن هوشمند کنترل می شود

 

این دست مصنوعی با اپلیکیشن iOS کار می کند و به کاربر امکان می دهد تا حرکات دست را با استفاده تلفن هوشمند کنترل کند.

 

بهره مندی از این اپلیکیشن یعنی، کاربر این دست می تواند با لمس یک دکمه یکی از 24 حالت دست را انتخاب کند.

این نرم افزار برای بهترین استفاده از این ابزار، به کاربر آموزش داده و می تواند مشکلات پیش آمده برای دست مصنوعی را تشخیص دهد.

 

تصاویر دست بیونیکی که با تلفن هوشمند کنترل می شود

 

با این حال، این دست نه تنها با بهره مندی از یک اپلیکیشن قابل کنترل است بلکه از سیگنال های ماهیچه ای برای تغییر یک سری الگوهای از پیش تعیین شده، استفاده می کند.

 

تصاویر دست بیونیکی که با تلفن هوشمند کنترل می شود

 

این دست مصنوعی از الکترودهایی در مچ برای گرفتن تکانه های الکتریکی ایجاد شده توسط عضلات منقبض شده استفاده می کند. این تکانه ها توسط رایانه ای در پشت دست تفسیر می شوند.

 

هر یک از این انگشتان دست به یک مفصل متصل می شود و از این رو امکان تنظیم شدن به دور هر شکلی از اشیا را که کاربر خواهان گرفتن آن باشد دارد.

 

این دست همچنین می تواند برای هرکار از تایپ کردن تا بستن بندکفش مورد استفاده قرار گیرد.

 

تصاویر دست بیونیکی که با تلفن هوشمند کنترل می شود

 

این دست مصنوعی در دو رنگ مشکی و بی رنگ عرضه شده است و پس از یک دوره عدم استفاده، با شارژ باتری به طور خودکار به وضعیت طبیعی باز می گردد.

این دستگاه آن قدر فنی است که کاربر باید تحت آموزش های دقیق برای استفاده از آن قرار گیرد.

منبع:خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
دست بیونیک کنترل‌شونده با تلفن هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با این "گوشی هوشمند" کنترل دست و پایتان را بدست بگیرید + تصاویر



اخبار علمی و آموزشی - با این "گوشی هوشمند" کنترل دست و پایتان را بدست بگیرید + تصاویر

گوشی‌های تلفن همراه به تازگی دارای برنامه‌ای منحصر‌بفرد شده‌اند که به افراد اجازه می‌دهد کنترل اعضای مصنوعی بدن خود را در دست بگیرند.

پژوهشگران نسل جدید دست و پای مصنوعی مکانیکی با استفاده از پرینترهای 3 بعدی را ایجاد کرده‌اند که فرد را قادر می‌سازد تا با استفاده از نرم افزارهای موجود بر روی "گوشی تلفن همراه هوشمند" خود با این اعضای مکانیکی ارتباط برقرار سازد.

 

اخبار,اخبار علمی,اعضای مصنوعی هوشمند

 

گفتنی است، دانشمندان با  آزمایش این اعضای مصنوعی هوشمند بر روی داوطلبان کارایی آنها را اثبات نموده‌اند.

 

اخبار,اخبار علمی,اعضای مصنوعی هوشمند

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد، ساخت اندام‌های مصنوعی از جنس تیتانیوم با کمک پرینتر 3 بعدی و کنترل آنها توسط گوشی تلفن همراه هوشمند تحولی بزرگ در زمینه ساخت اندام‌های مصنوعی هوشمند در جهان ایجاد خواهد کرد.

 

اخبار,اخبار علمی,اعضای مصنوعی هوشمند

 

برای ساخت هر عضو مصنوعی ابتدا از بدن افراد یک اسکن دقیق تهیه می‌شود و آنگاه عضو با استفاده از پرینتر 3 بعدی و از جنس فلزاتی مانند تیتانیوم و یا فیبر کربن ساخته می‌شود.

 

اخبار,اخبار علمی,اعضای مصنوعی هوشمند

 

از طریق گوشی تلفن همراه فرد معلول می‌توانند دستورات حرکتی را به این عضو مصنوعی انتقال دهد از جمله مزایای این روش منحصر‌ بفرد، سازگاری با بدن و همینطور بهره‌مندی از خدمات آموزشی توسط کارشناسان برای هماهنگی و طبیعی‌تر شدن حرکات بدن است.
 کارشناسان امیدوار هستند این طرح بتواند در سطح جهان مورد استفاده  افراد معلول و آسیب دیده قرار گیرد.
اخبار علمی و آموزشی - باشگاه خبرنگاران