دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

(تصاویر) بیماری نادر دختر نوجوان



اخبار علمی -  (تصاویر) بیماری نادر دختر نوجوان

وقوع بیماری نادر بعد از جراحی تومورالکسیس شاپیرو ۱۲ ساله، سه سال پیش هنگامی که ۹ سال داشت به دلیل وجود تومور مغزی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وقوع بیماری نادر بعد از جراحی تومورالکسیس شاپیرو ۱۲ ساله، سه سال پیش هنگامی که ۹ سال داشت به دلیل وجود تومور مغزی تحت عمل جراحی قرار گرفت. وی که در استیک هاوس در تگزاس زندگی می‌کند پس از این جراحی دچار اختلال نادری گردید. این دختر نوجوان به طور عجیبی پس از جراحی در هر هفته نزدیک به یک کیلو وزن اضافه نمود.

 وی که بعد از این جراحی از لحاظ عفونت کلیه و وضعیت دیابت دچار بحران شده، با مخالفت جراحی مجدد خانواده‌اش مواجه گردیده بطوریکه مادر۳۴ ساله وی گمان می‌کند، جراحی‌های مداوم روی فرزندش موجب مخاطرات بیشترو ‌‌نهایت مرگ وی بیانجامد.

الکسیس بواسطه اینکه پدرش از معلولین جنگ است، تحت بیمه ارتش بوده و البته در خصوص هزینه‌های درمانی و سقف آن نیز مسائلی برای خانواده وی پیش آمده و ارتش اعتقاد دارد فقط جراحی‌های مربوط به تومور مغزی را متقبل شده و سایر بیماریهای منجر به افزایش وزن این دختر و معالجات متعاقب آن به دلیل اینکه هیچ تضمینی در بدست آمدن سلامت وی در خصوص افزایش وزن وجود ندارد، از اختیارات آن‌ها خارج است و یا از سقف مورد نظر پنجاه هزار لار در سال افزایش می‌یابد.

در هر حال این دخترک که بواسطه وضعیتش دچار افسردگی شده، بدون آنکه بخواهد هر روز بطور متوسط بین ۵۰ تا۱۰۰ گرم وزن اضافه می‌کند و بدون آنکه حق انتخابی داشته باشد، باید هر روز صبح با احساسی بد‌تر از روز گذشته از خواب برخیزد.

 

 

اخبار,اخبار علمی,بیماریهای کمیاب

 

اخبار,اخبار علمی,بیماریهای کمیاب

 

اخبار,اخبار علمی,بیماریهای کمیاب

 

اخبار,اخبار علمی,بیماریهای کمیاب

 

اخبار,اخبار علمی,بیماریهای کمیاب

 

اخبار,اخبار علمی,بیماریهای کمیاب

 

اخبار,اخبار علمی,بیماریهای کمیاب

 

  اخبار علمی- تابناک


ویدیو مرتبط :
بیماری نادر و عجیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودکشی دختر نوجوان در پی انتشار تصاویر شخصی‌اش در اینترنت




اخبار حوادث - خودکشی دختر نوجوان در پی انتشار تصاویر شخصی‌اش در اینترنت

رییس پلیس «فتا»ی استان فارس از کشف پرونده‌ی هتک حیثیت از طریق افشا تصاویر و اطلاعات شخصی دختر دانش‌آموز شیرازی، در فضای مجازی خبر داد که به خودکشی این دختر منجر شده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ «سیدموسی حسینی» در تشریح این خبر گفت: در این پرونده که شخصی از طریق اینترنت و نرم‌افزار کاربردی گوشی تلفن همراه، عکس‌های دختری نوجوان(17 ساله) را سرقت کرده و از این طریق با ایجاد ترس، تهدید و اذیت و آزار سعی می‌کند از او سو‌ءاستفاده جنسی کند.

وی با بیان این‌که تهدیدها و آزارهای متهم سبب بروز مشکلات عصبی برای دختر نوجوان می‌شود، ادامه داد: این ارتباط در نهایت دختر نوجوان را به سمتی سوق می‌دهد که تصمیم به خودکشی می‌گیرد که خوشبختانه با درایت خانواده، از مرگ نجات می‌یابد.

سرهنگ حسینی گفت: پس از ارجاع این پرونده به پلیس فتا، کارشناسان متهم را شناسایی کرده و با استفاده از ترفندهای مهندسی پروفایل وی را هک و اطلاعات اولیه‌ای از او را استخراج کردند.

وی افزود: در ادامه‌ی شواهدی از ارتباط متهم با اشخاص دیگری نیز در فضای مجازی شناسایی و با به‌دست آمدن ادله‌ی کافی از «نوید» که متهم این پرونده است کارآگاهان پلیس «فتا»ی استان فارس وی را دستگیر و تجهیزات دیجیتالی او را به‌منظور استخراج ادله دیگر در اثبات جرم به پلیس فتا منتقل کردند.

رییس پلیس فتای استان فارس گفت: در تحقیقات از متهم مشخص شد وی از طریق مهندسی اجتماعی، اعتماد کاربران هم‌چنین شاکی را جلب و با ارسال تصاویر جعلی از خودش آنها را برای ارسال عکس‌ها و اطلاعات شخصیشان ترغیب می‌کرده است.

سرهنگ حسینی افزود: با مطرح شدن تقاضای ارسال تصاویر شخصی، شاکی که سن و سال کمی دارد و فریب خورده، تصاویر خود را برای وی ارسال و متهم پس از دریافت این تصاویر سعی می‌کند از طریق ایجاد ترس از ارسال تصاویرش در فضای مجازی به نیت شوم خود دست یابد.

رییس پلیس فتای استان فارس اظهار کرد: این پرونده که هم‌اکنون توسط کارشناسان این پلیس به نتیجه رسیده، برای طی مراحل قضایی به دادسرا ارسال شده است.

سرهنگ حسینی هشدار داد: خانواده‌هایی که با فرزندانشان برخورد مناسبی ندارند سبب می‌شوند فرزندان از بیان مشکلات شخصی‌شان خودداری کنند و به مشکلات عصبی و در نهایت مشکلاتی ناخواسته دچار شوند.
اخبار حوادث - ایسنا