دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصاویری مهیج از انفجار سفینه Spacex برای بار سوم + تصاویر



باز هم در تلاشی نافرجام سفینه ساخت شرکت Space x دچار حریق و انفجار لحظاتی پس از پرتاب شد.

شرکت فضایی Spacex  باز هم در یک تجربه فضایی دیگر با شکست مواجه شده است.

 

اخبار,اخبار علمی,موشک فضایی

 
گفتنی است؛ راکت فضایی که مخصوص حمل سفینه Falcong به فضا بوده است در حین پرتاب به دلیل حرارت بالا و نیز جریان شدید بار دچار انحراف از مسیر خود و انفجار ناگهانی بر فراز اقیانوس اطلس شده است.

 

اخبار,اخبار علمی,موشک فضایی

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، قرار است موشک Falcong در آینده به عنوان جایگزین شاتل و به عنوان رقیب موشک فضایی سایوز به ایستگاه فضایی رفته و به حمل و نقل و جابجایی فضا نوردان و محموله‌ها بپردازد.

 

اخبار,اخبار علمی,موشک فضایی


به گفته کارشناسان این سومین تلاش شرکت Spacex برای پرتاب آزمایشی سفینه خود و شکست به خاطر انفجار و سایر نقص‌های فنی است. شرکت Spacex خود فیلم تلاش برای پرتاب موشک و انفجار آن بر فراز اقیانوس اطلس را منتشر کرده است. کارشناسان عواملی مانند سرعت بالا، دما، شدت وزش باد و انحراف از مسیر اصلی را عامل انفجار بزرگ این تقویت کننده اعلام کرده اند.

 

شرکت Spacex پس از وقوع این انفجار به شدت از جانب منتقدان خود مورد سرزنش قرار گرفته و مقامات آن اعلام کرده‌اند امیدوارند روزی بدون هیچ مشکل کار ساخت و آزمایش ‌این نسل جدید موشک‌های فضایی به اتمام برسد. حال شرکت Spacex در تلاش است توسط بالگرد به جمع آوری بقایای موتور و بازمانده قسمت‌های موشک و پیشران آن برای تحقیقات بیشتر و جلوگیری از آلودگی هوا بپردازد.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
ماموریت سفینه SpaceX آغاز شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری مهیج از محیط بازی GTA 5


شرکت راک استار در حال آماده سازی بازی محبوب «اتومبیل دزدی بزرگ ۵» ویژه کنسول‌های XboX One و PS4 است.