دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تشخیص شادی و غم افراد با اسکن مغزی!



درمان بیماری‌های روانی,تشخیص شادی و غم افراد با اسکن مغزی,اسکنهای مغزی

گام بلند دانشمندان در درمان بیماری‌های روانی

تشخیص شادی و غم افراد با اسکن مغزی!

دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون اکنون می‌توانند با استفاده از یک نرم‌افزار رایانه‌یی با پردازش اسکنهای مغزی حالت شادی، ناراحتی، عصبانیت و حتی حسادت فرد را شناسایی کنند.

به گزارش ایسنا، این برنامه، شادی را به عنوان راحت‌ترین احساس و حسادت را به عنوان سخت‌ترین احساس شناسایی می‌کند.

محققان بر این باورند که این یافته‌ها می‌تواند به درمان افراد مبتلا به بیماری‌های روانی کمک کرده و حتی یک تشخیص اثبات شده علمی از اختلالات شخصیتی ارائه کند.

در این پژوهش از بازیگران خواسته شد تا احساسات اصلی را هنگامی که فعالیت مغزی آنها مورد بررسی بود، اجرا کنند. سپس یک برنامه رایانه‌یی، اسکنهای مغزی را که فعالیت یک بخش مغزی را در زمان اجرای یک احساس نمایش می‌داد، پردازش کرد.

به گفته محققان، این شیوه می‌تواند برای ارزیابی واکنش احساسی افراد در برابر هرگونه محرک خارجی مانند پرچم، نام تجاری یا یک کاندیدای سیاسی مورد استفاده قرار بگیرد.

محققان از بازیگران خواستند تا 9 حالت احساسی عصبانیت، تنفر، حسادت، ترس، شادی، هوس، غرور،‌ غم و شرمندگی را ابراز کنند.

سپس هر بازیگر برای هر احساس شش بار تحت اسکن fMRI قرار گرفت و بعد از آن از یک برنامه رایانه‌یی برای ارزیابی احساس تجربه شده، استفاده شد.

این برنامه 50 درصد موارد احساسات را درست تشخیص داده و همچنین در زمان طبقه‌بندی احساسات به ترتیب بیشترین احتمال می‌توانست تا 80 درصد حدس صحیح داشته باشد.

این پژوهش که در مجله PloS ONE منتشر شده، نشان داد که رایانه در شناسایی شادی بهترین حدس را داشته و در تشخیص حسادت از دقت کمتری برخوردار بود.

همچنین این رایانه به ندرت احساسات منفی و مثبت را با هم اشتباه می‌گرفت که نشان‌دهنده برخورداری آنها از علائم خاص عصبی است./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تشخیص سریع سکته مغزی با روش FAST

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: دادن مقرری به افراد و خانواده‌ها راهگشای معضلات اقتصاد و تولید كشور نیست



  مصلحت نظام,آیت‌الله هاشمی رفسنجانی,اخبار,اخبار سیاسی

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دادن مقرری به افراد و خانواده‌ها راهگشای معضلات اقتصاد و تولید كشور نیست

عمق نجابت کارگران، تحمل مشکلات در عین محق بودن است

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عمق نجابت كارگران را تحمل مشكلات در عین محق بودن خواند و با بیان معضلات اصناف گوناگون كشور، به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری اشاره كرد و گفت: اگر آنچه ایشان به درستی و كارشناسانه به عنوان حمایت از تولید، كار و سرمایه ایرانی اعلام كردند، توسط قوای سه‌گانه به صورت جدّی دنبال شود بخش اعظم مشكلات كشور برطرف خواهد شد.

 

آفتاب: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای خانه كارگر و نمایندگان تشكّل‌های كارگری با تبریك روز جهانی كارگر به كارگران كشورمان، اعلام 11 اردیبهشت به عنوان «روز جهانی كارگر» را یكی از تصمیمات خوب سندیكاهای جهانی كارگران خواند و افزود: تعیین روز كارگر، اقدام عاقلانه‌ای در جهت احترام به این قشر عزیز و نشان‌دهنده تأثیر بی‌بدیل كارگران در جامعه بین‌المللی است.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با گرامی‌داشت روز معلم و سالگرد شهادت استاد مطهری، دو قشر كارگر و معلم را وسیع‌ترین اقشار جامعه خواند و تصریح كرد: این دو قشر از اقشار زحمتكش، كم‌توقع و حامی نظام بوده و هستند و اگر بتوانیم آنان را راضی نگه داریم، بخش بزرگی از جامعه را با نظام همراه كرده‌ایم.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جلب رضایت معلمان و كارگران را سخت ندانست و گفت:

” اگر كارگران و معلمان را راضی نگه داریم، بخش بزرگی از جامعه را با نظام همراه كرده‌ایم. “

تاریخ معاصر كشور تأثیر بی‌بدیلی بر تحولات كشور داشته‌اند، اما هیچ‌گاه زیاده‌خواه نبوده و روحیه استكباری نداشته‌اند.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عمق نجابت كارگران را تحمل مشكلات در عین محق بودن خواند و با بیان معضلات اصناف گوناگون كشور، به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری اشاره كرد و گفت: اگر آنچه ایشان به درستی و كارشناسانه به عنوان حمایت از تولید، كار و سرمایه ایرانی اعلام كردند، توسط قوای سه‌گانه به صورت جدّی دنبال شود بخش اعظم مشكلات كشور برطرف خواهد شد.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهمترین داروی آلام امروز كشورمان را تولید خواند و با اشاره به دو محور اساسی «كار و سرمایه ایرانی» تأكید كرد: آنچه پس از جنگ اتفاق افتاد، محور قرار گرفتن تولید با آماده‌سازی زیربناها و جلب سرمایه‌های داخلی و خارجی به همراه گسترش روابط با سایر كشورها بود كه از نتایج آن نیز افزایش چشمگیر تولید، رونق اقتصاد و رسیدن به خوداتكایی در بسیاری از بخش‌های كشاورزی و صنعتی بود.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیاده‌سازی محورهای سه‌گانه شعار امسال را سخت ندانست و با اشاره به وجود تجربه‌های مفید سه دهه گذشته و داشتن مدیران، متخصصان و نیروی انسانی مستعد گفت:

” اصلاح روابط با سایر كشورها باعث جلب سرمایه‌های سرمایه‌گذاران خارجی و رونق تولید داخل می‌شود. “

سرمایه‌های سرمایه‌گذاران خارجی و نیز ایرانیان خارج از كشور خواهد شد و این خود تولید داخلی را بیش از پیش رونق خواهد بخشید.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام، دستگاه اجرایی را خط مقدم تحقق و عملی ساختن شعار امسال خواند و با تأكید بر لزوم همكاری همه قوا در شروع هر چه سریع‌تر مقدمات اصلاح اقتصاد و رونق تولید گفت: دادن مقرری به افراد و خانواده‌ها راهگشای معضلات اقتصاد و تولید كشور نیست و حتی خود بعد از مدتی به معضل بزرگ اقتصاد كه گسترش بیكاری و بی‌عاری خواهد بود، مبدل خواهد شد.

در ابتدای این دیدار آقایان محجوب و صادقی از مسئولان خانه كارگر، با تشریح وضعیت واحدهای تولیدی و نیروی كار كشور، وضع نامساعد معیشت كارگران و تورم را مهمترین مشكل این قشر دانستند و با بیان تأثیرات اجرای نادرست هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، اخراج كارگران و ركود و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی را از نتایج مستقیم این عملكرد عنوان كرده و گفتند: اكنون بسیاری از واحدهای تولیدی و به‌تبع آن كارگران در اثر افزایش قیمت حامل‌های انرژی و قیمت بالای محصولات تولیدی دچار بیكاری و تعویق حقوق خود شده‌اند.

وضع نابسامان و مدیریت ناپایدار صندوق تأمین اجتماعی و نیز تغییر یك‌طرفه و بدون مشورت قانون كار دو معضل دیگری بود كه در این دیدار توسط آقایان محجوب و صادقی به آنها پرداخته شد./آفتاب