دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تست جمع‌آوری و بازگشت نمونه از ماه + تصویر



اخبار,اخبار علمی,مدارگردی یک کاوشگر

اداره علوم، فناوری و صنایع دفاع ملی چین با انتشار تصویری، از موفقیت‌آمیز بودن مأموریت مدارگردی یک کاوشگر در اطراف ماه و بازگشت به زمین خبر داد.

مدارگرد چانگه-4 در تاریخ 23 اکتبر 2014 (اول آبان) از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در جنوب غربی استان سیچوان به فضا پرتاب شد. بر اساس اعلام اداره علوم، فناوری و صنایع دفاع ملی چین (SASTIND)، این نخستین ماژول ماه با قابلیت بازگشت مجدد به زمین و تحمل دمای بالا در زمان ورود به جو این کشور محسوب می‌شود.


مدارگرد 14 کیلوگرمی 4M در ماه نوامبر به نقطه لاگرانژی بین ماه و زمین (L2) رسید و پس از هشت روز مدارگردی اطراف ماه با سرعت 11.2 کیلومتر در ثانیه وارد جو زمین شده و با چتر نجات در شمال چین فرود آمد. تصویری که به تازگی از سوی اداره علوم، فناوری و صنایع دفاع ملی چین منتشر شده است، حاکی از موفقیت‌آمیز بودن مأموریت مدارگردی یک کاوشگر در اطراف ماه و بازگشت به زمین خبر داد.

 

اخبار,اخبار علمی,مدارگردی یک کاوشگر

خارج کردن تجهیزات از داخل کپسول آزمایشی چین

 

هدف از انجام مأموریت رفت و برگشت مدارگرد 4M، آماده‌سازی برای مأموریت چانگه-5 است که شامل فرود بر سطح ماه، جمع‌آوری نمونه و بازگشت به زمین است. مأموریت چانگه-5 برای اواسط سال 2017 برنامه‌ریزی شده است.

اخبار علمی و آموزشی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
روش جمع آوری نمونه ادرار کودکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان انرژی اتمی: در جمع آوری سانتریفیوژها موضوع بازگشت پذیری رعایت می‌شود



اخبار,اخبار سیاسی, سازمان انرژی اتمی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت در اجرای تعهدات ایران در برجام در خصوص جمع آوری سانتریفیوژها قطعا موضوع بازگشت پذیری رعایت خواهد شد .

بهروز کمالوندی به خبر رادیو گفت: آنچه درباره شروع برچیدن سانتریفیوژها مطرح شده است،‌ دستگاه‌های غیرفعال را شامل می‌شود.

وی افزود: به منظور تضمین بازگشت پذیری برنامه هسته‌ای کشورمان و اجرای تعهدات طرف مقابل درباره نوسازی راکتور آب سنگین اراک، جمع آوری سانتریفیوژهای فعال همزمان با ارائه قرارداد معتبر درباره راکتور اراک صورت خواهد گرفت.

 

اخبار سیاسی - ایسنا