دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تست ادرار برای کشف لخته‌های خونی خطرناک



اخبار,اخبار علمی,روش جدیدِ تشخیص لخته خون


 اخبار علمی - تست ادرار برای کشف لخته‌های خونی خطرناک

پزشکان از انجام یک تست ساده ادرار برای تشخیص دقیق‌تر لخته‌های خونی خطرناک در ریه‌ها خبر دادند.

به گزارش ایسنا، متخصصان با تاکید بر سودمندتر بودن این روش در شناسایی لخته‌های خونی خطرناک اظهار داشتند: لخته خون معمولا در عروق پاها شکل می‌گیرد اما می‌تواند به عروق موجود در ریه‌ها نیز راه پیدا کند که در این صورت سلامت فرد را به طور جدی به خطر می‌اندازد.

دکتر «تیموتی فرناندز» از دانشگاه کالیفرنیا و متخصص ارشد این مطالعه گفت: فایده اصلی آزمایش جدید این است که نسبت به روش فعلیِ تشخیص این عارضه از طریق تست خون به مراتب دقیق‌تر و حساس‌تر است.

در حال حاضر پزشکان با انجام تست خون، وجود یک نوع پروتئین موسوم به D-dimer‌ را بررسی می‌کنند که هنگام جدا شدن لخته در خون قابل مشاهده است. به گفته دکتر فرناندز در روش جدیدِ تشخیص لخته خون بوسیله تست ادرار در واقع سطح «فیبرینوپپتید B‌» اندازه گیری می‌شود که هنگام تشکیل لخته خونی به وجود می‌آید. مزیت این روش به شیوه قبلی این است که فعالیت لخته خون در حال تشکیل را نیز می‌تواند ردیابی کند.

این پزشک همچنین گفت: قدم بعدی افزایش دقت تشخیص و کارآیی این آزمایش است.

به نقل از هلث دی نیوز، در این مطالعه تیم تحقیقاتی روی نمونه ادرار 344 بیمار آزمایش‌هایی انجام دادند و هدف از این مطالعه ارزیابی حساسیت و دقت روش جدید بوده است. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
Hematuria and positive blood in urine.ادرار خونی , مثبت بودن خون در ادرار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتفاق عجیب در تیم لیگ برتری؛ تست ادرار از لیدرهای باشگاه



 

اتفاق عجیب در تیم لیگ برتری؛ تست ادرار از لیدرهای باشگاه

 

مدیر عامل یک باشگاهدرها را بست و گفت از لیدرهای باشگاهش تست ادرار بگیرند.

به گزارش جام نیوز به نقل از اوج نیوز، مدیر عامل یک باشگاه لیگ برتری در ادامه درگیری خود با لیدرهای این باشگاه خواهان گرفتن تست ادرار از آنها شد.

وی روز دوشنبه وقتی در جلسه با گروهی از لیدرهای این باشگاه به نتیجه خاصی نرسید، از مدیر دفتر خود خواست که درب خروجی باشگاه را ببندد و از حاضرین تست ادرار گرفته شود.

مدیر عامل این باشگاه بر این باور است که برخی از لیدرهای این باشگاه دچار اعتیاد هستند.