دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تزریق بدون درد با استفاده از دستگاه لیزر جدید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تزریق بدون درد با استفاده از دستگاه لیزر جدید

محققان کره جنوبی موفق به طراحی دستگاه تزریق لیزری برای حذف تزریقات دردناک با سوزن های متداول شده اند.لیزر در حال حاضر برای درمان‌های زیبایی پوست استفاده می شود و محققان قصد دارند روش تزریق کم‌هزینه‌ای برای استفاده بالینی طراحی کنند.

لیزر مورد استفاده محققان دانشگاه ملی سئول، اربیم ایتریم آلومینیوم گارنت (Er:YAG) بدون درد وارد پوست می‌شود و ضربه ناشی از تزریق با دستگاه لیزر مانند برخورد توده هوا با بدن است.

پروفسور «جک یوه» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می‌کند: پرتاب لیزری با عرض کمتر از تار موی انسان با سرعت 30 متر در ثانیه وارد پوست می‌شود؛ فشار این پرتاب بیشتر از قدرت کششی پوست است و در نتیجه تزریق به آرامی وارد زیر پوست می‌شود.

انژکتورهای پیستون مانند در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما قدرت پرتاب و کنترل دوز دارو بسیار دشوار است. انژکتور میکروجت لیزری ابداعی محققان امکان کنترل دقیق دوز دارو و نفوذ به عمق زیر پوست را فراهم می‌کند.

دستگاه تزریق لیزری بر روی خوکچه هندی مورد آزمایش قرار گرفته است و دارو در عمق چند میلیمتری زیر پوست و بدون هرگونه آسیبی تزریق شده است و مرحله آزمایش بالینی این دستگاه نیز آغاز شده است.

نتایج دستاورد محققان کره‌جنوبی در مجله Optics Letters منتشر شده است./ایسنا

 

دستگاه لیزر جدید


ویدیو مرتبط :
نحوه استفاده صحیح از دستگاه پمپ تزریق داروی تالاسمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خلاصی از درد زانو با ساخت دستگاه تزریق یخ



منجمد كردن سرطان‌ها,سرمادرمانی,دستگاه تزریق یخ

خلاصی از درد زانو با ساخت دستگاه تزریق یخ
دانشمندان آمریكایی در دستاوردی جدید موفق به ساخت دستگاه دستی جدیدی شده‌اند كه یك توپ كوچك یخ را در زیر پوست تزریق كرده و از انتقال علائم درد در بیماران دچار آرتروز زانو جلوگیری می‌كند.
 این درمان سرپایی كه كمتر از 10 دقیقه طول می‌كشد، از یك تاثیر مشابه با بی‌حس‌كننده موضعی برخوردار بوده، اما تاثیر آن طولانی‌تر است.
 اكنون دانشمندان یك كارآزمایی بالینی بزرگ‌تر را با استفاده از این شیوه آغاز كرده و آن را روی بیماران دچار آرتروز زانو آزمایش كرده‌اند.
هنگامی كه غضروف‌ها در انتهای استخوان‌ها بر اثر سایش از بین می‌روند، استخوان‌ها به هم كشیده شده و باعث بروز درد می‌شوند. بیشتر بزرگسالان بالای 45 سال از درد آرتروز زانو رنج می‌برند. درمان‌های این درد دامنه‌ای از مسكن‌ها و تزریقات استروئید تا جراحی و تعویض مفصل را در بر می‌گیرد.
این درمان یخی یك گونه از سرما درمانی است كه در آن پزشكان از دماهای بسیار سرد برای درمان انواع بیماری استفاده می‌كنند.

از این درمان برای بیماری‌های گوناگون پوستی از جمله برای منجمد كردن سرطان‌های كوچك پوست و همچنین غده‌های خوش‌خیم مانند زگیل استفاده می‌شود.
از سرمادرمانی برای درمان سرطان پروستات نیز استفاده می‌شود كه در آن پزشكان به انجماد سلول‌های سرطانی می‌پردازند. اخیرا محققان از این شیوه برای درد مفاصل بویژه در آرنج، زانو و شانه استفاده كرده‌اند.

منبع:konjkav.com