دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ترفندی برای بزرگ کردن Thumbnail در Taskbar ویندوز



تقریبا هیچ شخصی سازی در ویندوز نیست که نتوان انجام داد. به جز معدود مواردی که اساسا با هسته ویندوز در ارتباط هستند، هر آن چیزی که در واسط کاربری ویندوز دیده میشود قابل شخصی سازی است. برخی از این شخصی سازی ها با نرم افزارهای جانبی است ، اما برخی دیگر نظیر آنچه امروز ما به آن پرداخته ایم، بدون نیاز به نرم افزاری دیگر.

 

وقتی ماوس خود را برای مدت زمانی اندک بر روی یکی از آیکون های Taskbar ویندوز نگه میدارید، ویندوز یک پیش نمایش از آن پنجره یا ابزار به شما نشان میدهد. اما این پیش نمایش بسیار کوچک است و جزئیات زیادی در آن قابل رویت نیست.

خوشبختانه این قابلیت برای شما وجود دارد که به سادگی این پیش نمایش را بزرگتر نمایید، اگر این کار برای شما خوش آیند تر است. نکته خوب در خصوص این ترفند این است که هیچ نیازی به نصب نرم افزار جانبی ندارد و تنها با تغییری در رجیستری ویندوز امکان پذیر است:

 

ویرایشگر رجیستری ویندوز, شخصی سازی ویندوز

 

برای شروع کلیدهای Win + R را فشار دهید و در پنجره Run عبارت regedit را وارد کرده و کلید Enter را بزنید. بعد از باز شدن ویرایشگر رجیستری ویندوز، از پنل درختی سمت چپ به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Taskband

 

وقتی به این مسیر رفتید در یک فضای خالی در پنل سمت راست، کلیک راست کرده و گزینه New> 32-bit DWORD را انتخاب کنید. نام ورودی جدید را به MinThumbSizePx تغییر دهید و بر روی آن دو بار کلیک کنید. سپس در پنجره جدید مقدار Base را روی Decimal تنظیم کنید و برای Value مقدار 500 یا کمتر را تعیین کنید:

 

ویرایشگر رجیستری ویندوز, شخصی سازی ویندوز

 

کار تمام است و کافی است Explorer ویندوز را از نو راه اندازی کنید. برای اینکار Task Manager را باز کنید و در ویندوز 7 به تب Process و در ویندوز 8 به تب Details بروید. به دنبال پروسه explorer بگردید، بر روی آن کلیک راست کنید End Task را انتخاب کنید.

 

سپس در Task Manager از منوی File گزینه Run New Task را انتخاب کنید و در پنجره ای که باز میشود Explorer را وارد کنید و کلید Enter را فشار دهید:

 

ویرایشگر رجیستری ویندوز, شخصی سازی ویندوز

 

همانگونه که مشاهده میکنید، اکنون Thumbnail ها یا همان پیش نمایش ها بزرگ تر از سابق هستند:

 

ویرایشگر رجیستری ویندوز, شخصی سازی ویندوز

منبع:tabnak.ir


ویدیو مرتبط :
با اپلیکیشن Taskbar ویندوز را به اندروید بیاورید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده ازقالب‏های مخفی ویندوز‌7 با ترفندی جالب



 

استفاده ازقالب‏های مخفی ویندوز‌7 با ترفندی جالب

 

همان‏طور که می‏دانید بسیاری از ویروس‏ها و کرم‏های کامپیوتری، بدین صورت عمل می‏کنند که پس از فعال شدن در سیستم قربانی، یک نسخه از خود را در کلیه فولدرهای کاربر کپی می‏کنند و در نتیجه به سرعت تکثیر می‏شوند. این نوع تکثیر همگانی از شگردهای معمول ویروس‏ها برای انتشار گسترده است. به این صورت که کافی است کاربر یک فولدر را از روی هارددیسک کامپیوتر خود کپی کرده و در یک سیستم دیگر وارد کند، ناخواسته سیستم دیگر نیز آلوده به این ویروس خواهد شد. در این ترفند قصد داریم چنین تکثیری را به شما آموزش دهیم. به این صورت که با یک حرکت ساده، می‏توانید یک فایل را در کلیه فولدرهای یک درایو از کامپیوتر کپی کنید. امیدواریم از این ترفند استفاده‏ای سالم داشته باشید.
برای این کار:

فرض می‏کنیم یک فایل به نام p30tarfand.txt در اختیار داریم و قصد داریم این فایل را در کلیه پوشه‏های یک درایو کپی کنیم.

پیش از هر کاری فایل مورد نظر را که در اینجا Tarfandcity.txt است را در درایو C کپی میکنیم. (در همان ریشه درایو C)

سپس برنامه Notepad ویندوز را اجرا نمایید. برای این کار از منوی Start به All Programs و سپس Accessories بروید و بر روی Notepad کلیک کنید.

حال کد زیر را عیناً در محیط Notepad وارد کنید:


for /r \ %%a in (p30tarfand.txt) do copy "c:\p30tarfand.txt" %%a


دقت کنید در کد فوق به جای p30tarfand.txt نام فایل مورد نظر خود را به طور کامل جایگزین نمایید. همچنین حتماً نیازی نیست فایل را در درایو C کپی کنید، می‏توانید در همین قطعه کد، آدرس محل ذخیره فایل را به جای درایو C وارد کنید.

پس از این کار، از منوی File بر روی Save as کلیک کنید. سپس فایل را با نام دلخواه و پسوند bat. و در درایوی که قصد دارید فایل مورد نظر را در کلیه پوشه‏های آن تکثیر کنید، ذخیره نمایید.

به عنوان مثال اگر قصد داریم درایو D را از فایل مورد نظر پر کنیم، نام فایل را Worm.bat قرار می‏دهیم و آن را در درایو D ذخیره میکنیم.

اکنون تنها کاری که لازم است بکنیم این است که به درایو D برویم و فایل Worm.bat را اجرا کنیم. با اجرای این فایل تکثیر فایل p30tarfand.txt در کلیه فولدرهای موجود در درایو D شروع می‏شود.

دقت کنید این کار به سیستم شما آسیب نمی‏زند، بلکه فقط و فقط باعث کپی شدن یک فایل خاص در کلیه فولدرهای درایو مذبور می‏گردد

منبع : TakeDel.com