دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ترفندهای جیمیل مخصوص حرفه‌ای‌ ها




در سال 2004 میلادی، جیمیل تعریف تازه‌ای از سرویس ایمیل تحت وب را مطرح کرد، سرویس پست‌الکترونیکی مبتنی بر وبی که ظاهری ساده، سبک و دوست داشتنی داشت و با آن یک گیگا بایت فضای مجانی، جواب دندان شکنی به تمامی رقبا داده بود.

حال، فضای این سرویس ایمیل، ده برابر شده و توانسته میلیون‌ها نفر از سراسر جهان را به سمت خود جلب نماید. حتی اگر هر روز هم از جیمیل استفاده می‌کنید، هنوز برخی از جوانب امر بر شما پوشیده است و بسیاری به ترفندهای استفاده از این سرویس پستی آشنایی کافی ندارند. به کمک این ده ترفند قادر خواهید بود تا به یک کاربر حرفه‌ای جیمیل بدل شوید.
 
ترفند 1 – از فیلترها کار بکشید
مدیریت صندوق پست الکترونیکی کار ساده‌ای نیست، اما جیمیل ابزارهایی در اختیارمان قرارداده تا این کار را با سهولت بیشتری انجام دهیم. می‌توانید هر یک از مواردی که جستجو می‌نمایید را به یک فیلتر دستورپذیر بدل کرده و بعداً نیز از آن استفاده کنید.
برای نمونه با کد «from: Facebook» می‌توانید ایمیل‌های دریافتی از این شبکه اجتماعی را به خوبی دسته‌بندی و بایگانی نمایید. یا اینکه می‌توانید فیلتری را برای نامه‌های دریافتی از یکی از دوستان نزدیکان درست کنید تا هیچ یک از آنها را بعداً گم نکنید. فیلترها همچنین می‌توانند پیش از ورود کاربر به صندوق پستی‌اش دست به دسته‌بندی نامه‌ها بزند و آنها را در دسته‌های موضوعی جمع‌آوری نمایند.

ترفند 2 – از جستجو بیشترین استفاده را ببرید
از محصولات گوگل انتظار می‌رود که حداقل بویی از این جستجوگر مهم اینترنتی برده باشند. گرچه این خصلت همیشه هم به طور عیان به چشم نمی‌آید، اما این نهانی بودنش نیز مزیتی است که اهل فن می‌توانند از آن بهره‌مند گردند.
شایان توجه است که کادر جستجوی جیمیل بیشتر از آنچه که تصور می‌کنید قدرتمند است؛ برای این منظور می‌توانید برروی فلش کوچک که در سمت راست کادر جستجوی جیمیل قرار دارد را فشرده و از تنظیمات پیشرفته این جستجوگر منتفع شوید.
می‌توانید به دنبال نامه‌هایی بگردید که دارای فایل ضمیمه هستند، تا با حذف آنها قدری فضای‌تان باز شود. حتی اگر به دنبال نامه‌های دریافتی از تاریخی خاص، مثلا یک سال گذشته هستید نیز این امکان برایتان مهیا است. البته میزان نامه‌هایی از این دست جستجوها بسته به تعداد دریافتی در صندوق پستی‌تان متغییر خواهد بود.

ترفند 3 – صندوق پستی‌تان را طبقه بندی کنید
به زبانه‌ی Inbox در صفحه تنظیمات جیمیل رفته و در آنجا موارد مربوط به ترتیب نمایش نامه‌های دریافتی در صندوق پستی‌تان را مدیریت نمایید. از این گذشته استفاده از قابلیت منحصر به فرد Priority Inbox (صندوق نامه‌های اولویت‌دار) را در جیمیل فراموش نکنید.

پیش از همه اینها به بخش تنظیمات و زبانه Labs رفته و پیش‌نمایش (Preview) نامه‌ها را فعال کنید. قابلیتی که شباهت زیادی به برنامه مدیریت پست‌الکترونیکی outlook دارد. البته این قابلیت نیازمند صفحه‌نمایشی بزرگ یا عریض است و با مانیتورهای 15 یا 17 اینچ 4:3 نتیجه چندان خوب نخواهد شد.

جیمیل, ترفندهای جیمیل

در مورد آخر، تنظیمات مربوط به زبانه‌های جدید صفحه نمایش اضافه می‌شود که به کمک آن می‌توانید سه پنل مستقل را ایجاد کرده و آنها را برای نمایش نتایج جستجوی مورد نظر خود برگزینید. یا اینکه محتویات آنها را برای موارد ستاره‌دار شده (با جستجوی عبارت «is:starred») نامه‌های خوانده نشده (با عبارت «is:unread») و موارد مهم (با عبارت «is:importatnt») تنظیم نمایید، البته انتخاب با شماست. راستی، توجه داشته باشید برای داشتن صندوق‌پستی چندگانه ابتدا می‌بایست قابلیت Priority Inbox را غیر فعال نمایید.

ترفند 4 – وارد کردن سایر صندوق‌های پستی
اگر شما هم جزو کسانی هستید که برای عضویت در خبرنامه‌ها ترجیح می‌دهید نشانی پست الکترونیکی ثانویه خود در یاهو یا هاتمیل را به کار گیرید، می‌توانید نامه‌های دریافتی در آنها را به جیمیل نیز منتقل کنید تا از یک‌جا همه امور روزانه را در ید قدرت و اختیار داشته باشید.
برای این منظور می‌توانید به تنظیمات جیمیل و بخش Accounts & Import آن سری بزنید. مراحل کار خیلی ساده و سر راست است، حتی می‌توانید موارد دریافتی از سایر حساب‌ها را فیلتر کرده یا به عنوان خوانده شده علامت‌گذاری نمایید. حتی ممکن است نشانی پست کاری خود را برای پشتیبان‌گیری به کار گیرید.
 
نکته: می‌توانید به نام کاربری خود در جیمیل هرچیز دیگری را بیافزایید مثلاً

yousername+ [email protected] و از این نشانی جدید برای عضویت سایت‌های دیگر بهره ببرید.

جالب اینکه تمام نامه‌هایی که به این نشانی ارسال شود مستقیماً سر از صندوق پستی خودتان درخواهد آورد! تازه، پس از دریافت اولین نامه از این طریق قادر خواهید بود به کمک فیلتر«to:yourname+ [email protected]» اقدامات لازم را صورت دهید.

ترفند 5 – به آسمان و ستاره‌ها نگاهی دوباره بیانداز!
آسمان زومیت پر از ستاره است اما شاید ستاره‌های ما به اندازه‌ی اختران درخشان موجود در صندوق پست الکترونیکی شما نباشد! قابلیت Superstars (ابرستارگان) که با مراجعه به زبانه General در Setting فعال می‌شود، به شما اجازه می‌دهد تا 12 ستاره گوناگون را تعریف کرده و هر یک را برای منظوری خاص به کارگیرید.

به این ترتیب نه تنها یک ستاره معمولی دارید بلکه ستاره‌هایی به رنگ‌ها و شکل‌های گوناگون خواهید داشت که هر یک تعریفی برای خود دارند! برای این منظور هر بار که بر روی نشانه‌ی ستاره در کنار هر نامه دریافتی کلیک کنید، رنگ و شکل ستاره عوض می‌شود.

جیمیل, ترفندهای جیمیل

اگر کاربر زرنگی باشید می‌توانید از این ترفند برای جداسازی کاربردهای هر نامه کمک بگیرید. مثلاً ستاره‌های سبز مربوط به امور کاری، ستاره‌های قرمز نامه‌های عاشقانه به همسر یا نامزد عزیزتر از جانتان و غیره. جالب اینکه هر کدام از این ستاره‌ها را می‌توان با عبارت جستجوی منحصر به خود کاوید، مثلاً عبارت «has:greenstar» برای مواردی است که با ستاره سبز رنگ نشان کرده‌اید. برای دسترسی به کد جستجوی هر ستاره، موشواره خود را مدتی بر روی آن نگه دارید.

ترفند 6 – برچسب بزنید
برچسب‌زنی را می‌توان یکی از بهترین قابلیت‌های سرویس پستی گوگل به حساب آورد. به کمک این برچسب‌ها می‌توان موارد همسان را از بین کوهی از نامه‌های موجود یافته و به کار گرفت.
به خاطر داشته باشید با برچسب‌زنی هر نامه به طور خودکار آن را فیلتر کرده‌اید. جالب اینکه می‌توانید با جستجوی برچسب‌هایی خاص آنها را در دسته‌بندی‌های دقیق‌تری گردآوری نمایید. برای نمونه با جستجوی عبارتی نظیر «label:newsletter before:2011/01/01» می‌توانید به خبرنامه‌های دریافتی پیش از تاریخ مربوط دسترسی پیدا کنید.

ترفند 7 – گسترش توانمندی‌های جیمیل با برنامه‌های ثالث
برنامه‌ها و افزونه‌های ثالث متعددی برای سرویس پست الکترونیکی گوگل نگارش و منتشر شده‌اند؛ که به کمک آنها می‌توان توانمند‌ی‌های جیمیل را دو چندان کرد. برای نمونه برنامه Rapportive جزئیات بیشتری را از فیس‌بوک، لینکد‌این و توئیتر گردآوری کرده و در کنار پروفایل مخاطب نمایش می‌دهد. ابزاری که برای شناسایی هر چه بیشتر مخاطب خود بسیار کاربردی خواهد بود.
یکی دیگر از برنامه‌های ثالث محبوب Boomerang است که کاربر را قادر می‌سازد تا ارسال ایمیل‌ها را به آینده موکول کرده و آن را به طور مشخص در زمان تعیین شده انجام دهد. از این گذشته این برنامه به ما در یادآوری پیام‌های مهم در بازه‌های زمانی خاص کمک می‌کند.

ترفند 8 – شخصی‌سازی حجم نامه‌ها
شاید دوست داشته باشید میزان فاصله‌ای که بین فهرست نامه‌های صندوق پستی وجود دارد را کم و زیاد کنید، اما یک صفحه نمایش صرف ندارید و در خانه، محل کار و جاهای دیگری به صندوق پستی‌تان دسترسی دارید. برای این منظور به بخش تنظیمات رفته و با تغییر حجم نامه‌ها (Display Density) به میزان مورد نظر خود برسید.

ترفند 9 – یک نامه الکترونیکی را به ابزار یادآوری بدل کنید
گاهی پیش می‌آید که بنا به هر دلیلی قادر به ارسال نامه‌ای خاص نیستید، اما با این وجود نمی‌خواهید این کار را فراموش کنید. برای این منظور کافی است بر روی دکمه More (بیشتر) در بالای نامه مذبور کلیک کرده و آن را به یک ابزار یادآوری (add to Tasks) بدل سازید و تاریخ دقیق یادآوری را در تقویم ویژه‌ی آن مشخص کنید.

ترفند 10 – کارهای ابتدایی را بهتر به انجام برسانید
برای تکمیل این کارگاه آموزشی و تبدیل شما به یک جیمیل‌باز بالفطره باید آشنایی‌تان با امور پیش‌پا افتاده و ابتدایی را نیز افزایش دهیم. احتمالاً نمی‌دانستید که برای جستجوی نامه‌های دریافتی از سوی شخصی خاص می‌توانید از پرس‌وجویی نظیر «from: [email protected]» کمک بگیرید.
اگر شما هم ترفند مشابه‌ای را می شناسید در بخش نظرات آن را به دیگران معرفی کنید.
منبع:zoomit.ir


ویدیو مرتبط :
دسکتاپ حرفه ای و مخصوص گیم!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترفندهای آرایشی مخصوص به هر مدل چشم



دانستن حالت چشمانتان، به اندازه ی پیدا کردن یک سایه‌ی خوب برای پلک‌ها اهمیت دارد! آشنایی با چگونگی استفاده از سایه و خط چشم هم در بکارگیری روش‌ها و تکنیک‌های متناسب با صورتتان موثر است. در این رابطه به صحبتهای جفری پاول، مدرس گریم و آرایش، درباره‌ی بکارگیری ترفندهای مخصوص به هر مدل چشم اشاره می‌کنیم. با این ترفندها شما چشمانی جذابتر پیدا خواهید کرد!

چشم‌های گود

آرایش, آرایش چشم, ترفند آرایشی

این فرم از چشمها چشمهایی بزرگ و فرورفته اند که باعث برجسته تر دیده شدن استخوان پیشانی می‌شود. جفری توصیه می‌کند برای پشت پلک خود از سایه‌هایی به رنگ بژ یا رنگ‌های گرم مثل هلویی استفاده کنید. سپس با مداد روشن در زیر کمان ابرو، هایلایت ایجاد کنید. به دلیل اینکه انتهای مژه‌ها ممکن است به پشت پلک برخورد کند، حتما از ریمل ضد آب برای جلوگیری از لک شدن پلکتان استفاده نمایید.

 

چشم‌های آسیایی / تک پلکی

آرایش, آرایش چشم, ترفند آرایشی

چشمان آسیایی، چشمانی با پلک‌هایی صاف و تقریبا بدون چین هستند. در این حالت، استخوان پیشانی کمتر در معرض دید است. سعی کنید با زدن سایه (تیره یا روشن) از بالا به پایین، به پلک‌های خود بعد بدهید. جفری می‌گوید: “در هنگام زدن سایه چشم، دقت کنید که تیره ترین رنگ سایه‌ای که بکار می‌برید، نزدیک خط چشم باشد، خنثی ترین رنگ در میانه‌ی پلک و رنگ های براق را هم در قسمت بالایی بکار ببرید.” درضمن فر کردن مژه‌هایتان هم فراموش نشود!

 

پلک های افتاده

آرایش, آرایش چشم, ترفند آرایشی

از ویژگی های این مدل از چشم ها وجود یک لایه اضافی پوست بالای چین پلک است که باعث میشود پلک‌ها کوچکتر به نظر برسند. جفری می گوید: “به منظور جلب توجه به قسمت بالایی از سایه‌های تیره در بالای چین پلک استفاده کنید. پلک بالایی خود را مداد بکشید و درون چشم‌ها از خط چشم استفاده کنید تا چشمانتان درشت‌تر به نظر برسد.”


چشم های درشت، پلک‌های برآمده

آرایش, آرایش چشم, ترفند آرایشی

چشمان درشت، پلک‌های برآمده از کاسه‌ی چشم دارند. خوشبختانه این برآمدگی زمینه‌ی کار زیادی برای آرایش چشم به شما می‌دهد. جفری می گوید: “برای اینکه چشمان درشت و برآمده‌تان با چهره‌تان متناسب شود، در اطراف چشم‌ها از سایه‌ی تیره استفاده کنید. رنگ های تیره همیشه به کاهش سایز و کوچکتر به نظر رسیدن کمک می کند. آرایش دودی هم به این مدل چشم‌ها خیلی می‌آید. برای کاهش میزان بیشتری از فضا، پلک بالایی خود را خط چشم پهن بکشید.

 

چشم های رو به بالا

آرایش, آرایش چشم, ترفند آرایشی

این مدل از چشم تقریبا شبیه بادامی است که گوشه خارجی آن متمایل به بالاست. جفری توضیح می دهد: “پلک پایین در این مدل از چشم ها بیشتر در معرض دید است و بزرگتر از پلک بالا به نظر می رسد.” به منظور ایجاد تناسب بین دو پلک بالا و پایین جفری توصیه می‌کند از سایه‌ی تیره یا مداد در قسمت خارجی پلک پایین استفاده شود.


چشم های رو به پایین

آرایش, آرایش چشم, ترفند آرایشی

برعکس آنچه در بالا ذکر شد، این مدل از چشم در گوشه‌ی خارجی آن، متمایل به پایین است. این مدل چشم بهترین حالت برای آرایش محبوب چشم گربه‌ای است! جفری می‌گوید: “پلک بالایتان را خط چشم مایع بکشید و آن را از گوشه چشم، به سمت بالا ادامه داده و یک زاویه ی ۴۵ درجه ایجاد کنید.” بدین صورت بین دو پلک خود تقارن ایجاد می کنید و جذاب تر هم به نظر خواهید رسید!

 

چشم های نزدیک به هم

آرایش, آرایش چشم, ترفند آرایشی

در این مدل از چشم‌ها فاصله‌ی بین دو چشم از اندازه‌ی یک کره‌ی چشم کمتر است. جفری می‌گوید: “به منظور ایجاد فضا در گوشه‌های داخلی چشم، از سایه‌های روشن استفاده کنید.” از سایه‌های سفید مات یا براق خنثی استفاده کنید. برای اینکه توجه را به گوشه‌ی خارجی چشم معطوف کنید، بیشتر ریمل بزنید و از مژه های مصنوعی، مخصوصا در گوشه‌های خارجی چشمانتان استفاده کنید.


چشم های دور از هم

آرایش, آرایش چشم, ترفند آرایشی

در این مدل از چشم‌ها فاصله‌ی بین دو چشم از اندازه‌ی یک کره‌ی چشم بیشتر است. جفری می‌گوید: “برای نزدیک کردن چشم‌ها به یکدیگر، داخل چشم‌ها را با مداد مشکی دور تا دور بکشید و تا جایی که امکان دارد تا مجرای اشک آن را امتداد دهید.” از برس ریمل برای ریمل زدن تک تک مژه هایتان استفاده کنید.
منبع:آرایشیک