دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ترجمه آنی متن از روی عکس با آیفون



مترجم همراه, دوربین تلفن همراه

نرم افزار مترجم انگلیسی به فارسی

 

فرض کنید به یک کشور خارجی سفر کرده‌اید و با زبان آن کشور نیز آشنایی ندارید. به لطف آیفونی که در اختیار دارید و ارتباط همیشه فعال اینترنتی خود تصمیم می‌گیرید به کمک فناوری از آیفون به‌جای مترجم کمک گرفته و متن‌های موردنظرتان را از زبان مبدا به مقصد یا برعکس ترجمه کنید. در این میان ممکن است تابلوی یک فروشگاه نظرتان را جلب کند و بخواهید متن نوشته شده روی تابلو را نیز ترجمه کنید.

 

در صورتی‌که متن به زبان انگلیسی باشد ‌براحتی می‌توانید آن را در نرم‌افزار ترجمه تایپ و معادل آن را مشاهده کنید. اما فرض کنید به چین یا روسیه سفر کرده‌اید و متن نوشته شده نیز به زبان چینی یا روسی است. به نظر شما در این شرایط نیز می‌توان براحتی عبارت مشاهده شده را تایپ و معنای آن را مشاهده کرد؟

 

در این شرایط بهترین روش ترجمه استفاده از دوربین تلفن همراه و ترجمه متن از روی عکسی است که با دوربین ثبت می‌شود. برای انجام این کار باید به روش زیر عمل کنید:

 

1 ـ ابتدا باید نرم‌افزار ترجمه گوگل را از اپ‌استور دانلود کنید. برای انجام این کار روی کلید صفحه‌اصلی دستگاه خود فشار داده و از فهرست برنامه‌ها App Store را فشار دهید.

 

2 ـ از پایین صفحه به‌نمایش درآمده روی آیکون جستجو فشار داده و عبارت Google Translate را در کادر جستجو وارد کنید.

 

3 ـ از فهرست نتایج جستجو روی نرم‌افزار موردنظر (Google Translate) فشار داده و در پایان پس از فشار روی GET گزینه INSTALL را برای نصب برنامه فشار دهید.

اکنون نرم‌افزار مترجم گوگل روی دستگاه شما نصب شده و با استفاده از دوربین دستگاه هوشمند خود می‌توانید متون موردنظر را ترجمه کنید.

4 ـ به صفحه‌اصلی دستگاه رفته و از فهرست برنامه‌های نصب شده روی Google Translate فشار دهید.

5ـ زبان مبدا و مقصد را در برنامه مشخص کنید. (به‌عنوان مثال زبان مبدا را چینی و زبان مقصد را فارسی درنظر بگیرید)

 

6ـ روی آیکون دوربین در زیر کادر متنی فشار دهید.

 

7 ـ دوربین را روبه‌روی تابلو یا هر متن دیگری که قصد ترجمه آن را دارید قرار دهید تا ترجمه آنی متن موردنظر برای شما نمایش داده شود.

 

Google Translate, امکانات گوشی آیفون

ترجمه متون با استفاده از دوربین گوشی آیفون

 

نکته جالب این است که مترجم گوگل به‌طور هوشمندانه متن موردنظر روی عکس را حذف، زمینه تصویر را بازسازی و متن ترجمه شده را در مکان و موقعیت متن قبلی جایگزین کرده و برای شما به‌نمایش در می‌آورد.
منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
سرویس ترجمه ی صوتی آنی مکالمات توسط اسکایپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اپلیکیشن عالی Word Lens؛ ترجمه‌ی آنی متون تنها به کمک دوربین آیفون


Word Lens نام اپلیکیشنی است که تصور وجود آن تا چند سال پیش شاید بیشتر به یک داستان علمی تخیلی شبیه بود. ولی حال این ایده را به صورت عملی‌شده و در قالب این اپلیکیشن در گوشیتان می‌توانید داشته باشید.





صبح بخیر :
Word Lens نام اپلیکیشنی است که تصور وجود آن تا چند سال پیش شاید بیشتر به یک داستان علمی تخیلی شبیه بود. ولی حال این ایده را به صورت عملی‌شده و در قالب این اپلیکیشن در گوشیتان می‌توانید داشته باشید. ایده ترجمه‌ی سریع یک متن، تنها با گرفتن دوربین گوشی به سمت آن. کافی است اپلیکیشن را باز کنید و متنی که به زبانش برایتان غریبه است را در مقابل لنز گوشی قرار دهید. نتیجه‌ای که بر روی صفحه خواهید متن ترجمه‌شده به زبانی آشناست.


اپلیکیشن عالی Word Lens؛ ترجمه‌ی آنی متون تنها به کمک دوربین آیفون



Word Lens گزینه‌ی قابلی در زمینه‌ی توضیح‌داده‌شده است. به طوری شب گذشته این اپلیکیشن توسط گوگل خریداری شده و به مدت محدودی امکان دانلود و نصب رایگان آن مهیا شده است. بسته‌های ترجمه‌ی زبان‌های مختلف نیز پیش از این به صورت خریدهای درون‌اپی در Word Lens قرار داشتند، اما حال امکان دریافت رایگان آن‌ها نیز فراهم شده است.
این اپلیکیشن در حال حاضر از زبان‌های انگلیسی، روسی، پرتغالی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند. ولی با توجه به خریده‌شدن این شرکت توسط گوگل و فعالیتی که از گوگل در زمینه ترجمه در قالب سرویس Translate شاهد بوده‌ایم، انتظار اضافه‌شدن زبان‌های متعدد به این اپلیکیشن در آینده‌ای نزدیک دور از انتظار نیست.
مشخص نیست Word Lens که تا چه مدت رایگان خواهد بود. بنابراین اگر ایده‌ی اپلیکیشن برای شما نیز جالب است و قصد تجربه‌ی کار با آن را دارید، شاید فرصت زیادی برای دانلود رایگان نداشته باشید. برای دانلود Word Lens می‌توانید از این لینک اقدام کرده و گوشی هوشمند خود را یک قدم دیگر به تبدیل‌شدن به یک چاقوی سوئیسی همه کاره نزدیک‌تر کنید.

اپلیکیشن عالی Word Lens؛ ترجمه‌ی آنی متون تنها به کمک دوربین آیفون


لینک دانلود مستقیم از iTunes