دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ترافیك، خطر سكته مغزی را افزایش می‌دهد‌



 

 

سکته مغزی

 

 

 

پزشكان دانماركی هشدار دادند تماس با سر و صدای زیاد خیابان‌های شلوغ و پرترافیك، خطر بروز سكته مغزی را بویژه در افراد بالای 65 سال افزایش می‌دهد.‌

در این مطالعه برای اولین بار ارتباط بین صداهای ترافیكی و خطر سكته مغزی مورد بررسی قرار گرفته و نشان داده شده است كه در ازای هر 10 دسیبل افزایش صدا، خطر بروز سكته مغزی تا 14 درصد بیشتر می‌شود.

به گزارش ایسنا، این یافته حاصل مطالعه و آزمایش روی 51 هزار و 485 شركت‌كننده است. این متخصصان همچنین با مطالعه دقیق اطلاعات به دست آمده دریافتند در افراد زیر 65 سال، ارتباط آماری مهمی بین صدای زیاد ترافیك و افزایش خطر سكته مغزی وجود ندارد.

دكتر مت سورنسن، متخصص ارشد انیستیتو همه‌گیری سرطان در انجمن سرطان دانمارك در كپنهاگ كه سرپرستی این مطالعه را به عهده داشته، متذكر شد: مطالعات ما نشان داد كه تماس با صدای خیابان‌های پرترافیك، خطر سكته مغزی را تشدید می‌كند. این در حالی است كه مطالعات قبلی نشان داده بود صدای ترافیك در بالا بردن فشار خون و افزایش خطر حملات قلبی موثر است. این مطالعات تاكید می‌كند مردم باید كمتر با این قبیل صداهای مضر و آزاردهنده در تماس باشند..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
‫هشدار؛ خطر نوعی سکته مغزی در خانم‌ها‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افسردگی، خطر سكته مغزی را تا 45 درصد افزایش می‌دهد



 

 

محققان با بررسی بیش از 300 هزار نفر در قالب 28 مطالعه دریافتند: افسردگی تا 55 درصد خطر بروز حملات کشنده مغزی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه هاروارد، با تجزیه و تحلیل 28 مطالعه که تا کنون انجام شده و در برگیرنده 318 هزار فرد و هشت هزار و 478 مورد سکته مغزی بود، دریافتند افسردگی تا 45 درصد خطر سکته‌های مغزی و تا 55 درصد حملات کشنده مغزی را افزایش می‌دهد.

بر اساس نتایج بررسی این محققان، حمله‌های مغزی، اصلی‌ترین علت مرگ و ناتوانی های دائمی در انسان است.

نویسنده پژوهش، دکتر پان از دانشکده سلامت عموم هاروارد می گوید: در نتیجه تجزیه و تحلیل داده‌ها، شواهد قوی دال بر این که افسردگی عامل مهم در سکته است، وجود دارد؛ با توجه به شیوع بالا و بروز افسردگی و سکته مغزی در جمعیت عمومی، ارتباط مشاهده شده بین افسردگی و سکته مغزی، دارای اهمیت بالینی و بهداشت عمومی است.

محققان عواملی را برای علت ارتباط بین افسردگی و سکته مغزی ارائه دادند كه از آن جمله، داشتن سیستم غدد عصبی (اعصاب و غدد درون‌ریز) و سیستم ایمنی ملتهب، داشتن عادات سلامتی ناسالم نظیر سیگار کشیدن، بی‌تحرک بودن، مصرف دارو یا رژیم غذایی ناسالم، داشتن شرایط پزشکی نظیر دیابت یا فشار خون بالا که عوامل خطر ابتلا به سکته مغزی هستند. اما ارائه دقیق علت این عارضه نیازمند مطالعات بیشتری است.

نتایج این تحقیق در مجله jornal of the emerican medical association به چاپ رسیده است.... / تحلیل عصر ایران