دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تحقیقات جدید ناسا متناقض با گرمایش جهانی/در قطب جنوب آب‌ها در حال یخ زدن هستند!



اخبار,اخبار علمی ,تحقیقات جدید ناسا

 نتایج تحقیق جدیدی از ناسا نشان می دهد مقدار یخ به وجود آمده از مقدار یخ آب شده در قطب جنوب بیشتر است.

  یک تیم ناسا پس از آزمایش قطر یخ های قطر جنوب به شکل ماهواره ای به این نتیجه رسید.

روش های جدید تحقیقاتی مانند اندازه گرفتن تغییرات کم قطر یخ ها که منجر شد ناسا به این نتیجه برسد، بسیار تامل برانگیز است. اما این اکتشاف با تحقیقاتی که بیش از یک دهه است می گوید یخ های قطب جنوب در حال آب شدن است پر از تناقص است.

قاره قطب جنوب حدودا اندازه مجموع آمریکا و مکزیک است. تغییرات در یخ هم به شکل منسجمی نیست در بعضی مناطق این قاره یخ آب می شود و در بعضی مناطق برعکس.

بسیاری از دانشمندان در این موضوع موافق هستند که در شبه جزیره قطب جنوب و بخش هایی از غرب قطب جنوب یخ ها در حال آب شدن هستند و این مقدار هم روبه افزایش است، اما در شرق این قاره و بعضی از قسمت های داخلی قطب جنوب آب ها در حال یخ زدن هستند، دانشمندان می گویند این یخ زدن آب ها بیش از آب شدن یخ ها است.

این افزایش در یخ ها به این معنی است که قطب جنوب به افزایش ارتفاع آب های دریا کمک نمی کند بلکه بخشی از یخ‌های از دست رفته در گرینلند و آب شدن یخ های قطبی را جبران می کند.

دانشمندان بر این باور هستند که افزایش بارش برفی که 10 هزار سال پیش شروع شد عامل یخ زدن آب ها در قطب جنوب است.

این بارش برف از سال 1992 تا 2001 سالی 112 میلیارد تن به مقدار یخ‌ها اضافه کرد، ولی این مقدار بارش از سال 2003 تا 2008 به 82 میلیارد تن رسید.

البته این خبری خوشایند برای آب و هوای زمین نیست، نویسنده های این تحقیق می گویند افزایش آب شدن یخ ها در غرب قطب جنوب و کاهش یخ زدن آب ها در شرق به این معنی است که تا 20 سال دیگر به طور میانگین یخ های قطبی بیشتر آب می شوند.

این موضوع ممکن است الان هم در حال وقوع باشد، به گزارش تحقیق دیگری که این هفته منتشر شد یخ های غرب قطب جنوب بی ثبات هستند و این می تواند 3 سانتی متر به ارتفاع آب دریا ها اضافه کند.

 
اخبار علمی  -  خبرانلاین 


ویدیو مرتبط :
فیلم ناسا از بحران آب شدن یخ های قطب شمال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرعت باورنکردنی آب شدن یخ های قطب شمال + عکس



ایرانتو: تا پیش از این گمان می‌شد كه قطب شمال در تابستان سال 2100 فاقد یخ خواهد شد اما سرعت تغییرات اقلیمی و گرم شدن زمین به حدی است كه گفته می شود، این اتفاق ناگوار، بین سالهای 2013 تا 2030 رخ خواهد داد.

 

دانشمندان علت افزایش دما در قطب شمال و ذوب یخ‌ها را ناشی از گرمایش زمین می‌دانند و قطب شمال برای آنها همیشه نمادی برای آزمایش تأثیرات گرم شدن زمین در سایر نقاط بوده است كه اولین نشانه‌های گرم شدن در آنجا بروز می‌كند.

 

قطب شمال زمستان 2000

 

سرعت باورنکردنی آب شدن یخ های قطب شمال

 

قطب شمال زمستان 2010

 

 

سرعت باورنکردنی آب شدن یخ های قطب شمال

 

همپوشانی دو تصویر بالا، برای مقایسه وضعیت قطب در 10 سال اخیر

 

سرعت باورنکردنی آب شدن یخ های قطب شمال

ایرانتو